50 cent och Gud: Anledningen att jag tog fram stora kapen var för att bitarna de hade svetsat i förut var typ 1,2 mm tjockt. Och med stadig hand så gick det
Fast jag ska inte köra mer med den nu, det vara iprincip bara långa snittet över golvet jag använde den till. Visst hade det gått med tunn kapskiva, men jag hade bara en kvar och den tänkte jag spara ifall jag verkligen måste använda den. Närmaste Biltema ligger ju tyvärr inte runt hörnet så det bara är att springa och köpa en ny.
Angående lagningarna är ligger det nog en del i vad ni säger, att den har lagats för besiktningen. MEN, det stod i en lyktpotta att den var helrenoverad och lackad i maj 2000 av en snubbe. Och så sent som år 2000 har jag lite svårt att köpa att den gick som bruksis. Men skitsamma, den är fullgad här och där, något som jag får fixa till så gott jag kan. 
michaelth: Haha, jo mina lagningar inför besiktningen på sunkbubblan var väl inte de seriösaste precis, hähä!
När jag svetsar i ny plåt gör jag efter hur det såg ut från fabrik, punkt där det ska vara punkt och helfog där det ska vara det
Den enda biten som var skaplig i golvet fram är biten som syns längst till höger på den nedersta bilden, så det blir att byta hela golvet inklusive åtminstone vänster hjulhus. Höger kanske inte behövs, har iallafall den liggande som ekonomidel om det skulle behövas. Men det kommer att ta en stund att fixa det här, för i mellanväggen bakom hjulhuset är det rostigt in till lastutrymmet. Så golvet kommer inte precis att åka i imorgon. Sen nästa vecka får jag nog lite slipklossar och slipgrund, så då kommer jag att gå tillbaka till karossfinishen och göra klart det för att sen fortsätta med rostlagningen. Det blir lite rörigt jag vet, men jag har iallafall koll på vad som är gjort och vad som ska göras i och med min projekttråd.
Givetvis kapar jag bara ur plåt när jag har ekonomidelen i min hand för att se hur mycket den omfattar. 
Protection när man jobbar med maskiner är a och o! Kör aldrig vinkelslipen utan skyddsmundering! Det är lättare att köpa nya skydd än öron och ögon.
Snart blir det att dra sig neråt och jobba lite
God fortsättning!