Är detta ett tillbehör som gick att köpa, eller är det någon duktig snickare som själv byggt den?
Hör i vilket fall till 1950 VW. Någon som sett en förr?
Warning: getimagesize(./extensions/pun_attachment/attachments/d85d0a2493fe27f2904c4ff73b9b43e4/ef7000df9b54e206be34fa9f35d5f4bb.attach): failed to open stream: No such file or directory in /srv/users/boxerville/apps/boxerville/public/forum/extensions/pun_attachment/include/attach_func.php on line 297
Tycker personligen det ser ut som ett litet hemmabygge, fått instiration från 20-30 talet kanske?
Late bay buss -74
Och Late bay DH -73
Inte lika blank Split Eh -63. Såld
Kanske det. Har en känsla av att den använts i camping syfte: det runda hålet i vänstra hyllan och det rektangulära i mittväggen finns där av någon specifik anledning. Gasol/spritkök?
Termos i runda hålet.
Jag har bilder på en nästan likadan, Den bilen kom också från Linköpingstrakten.
Det fanns ritningar i teknikens värld har jag för mig, på hur man skulle bygga.
Ska rota fram bilderna i kväll
Detta är en "mamman i familjens matlagnings koffert"
Tror det var ritningar i T V som nämnts.
Vet en som brukar vara på BR som har en sådan.
Coolt!
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden
Här kommer bilder på den jag såg för några år sen
Inte helt lika.

Det är exakt den jag tänker på också.
Sen tomas:
Jag tror att det runda hålet är till för en smal gasolflaska istället, och brännaren står längst upp.
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden
Hittade några bilder till