1

Var kan man hitta L 466 silver beige att köpa i Sverige? helst i aerosol-spray-form men även för lackspruta? någon som har en liten mordernare kod för denna?

2

Ja gick in på barkmans i eskilstuna å sa att jag ville ha sprayflaskor i seablue L630 om jag inte minns fel)
2 minuter senare hade jag fått burkarna färdigblandade å klara.

Så borde väl vara samma för dig?
Dvs närmsta större färghandel.

3

Halmstad Lackcenter kan fixa dom flesta gamla färger från tidigt -50 tal o framåt, har gamla kataloger och ett intresse för att hjälpa till. Ligger kanske lite avigt till för dig Lurv.......

4

Kolla med Upplands bilfärg. Dom blandar det du vill ha för både färgspruta och aerosol.

Rainy 1200 -60
Sunny 1303LS -74
Rusty 1303S -73
Fodervärd VWHK:s buss

5

nisslars skrev:

Kolla med Upplands bilfärg. Dom blandar det du vill ha för både färgspruta och aerosol.

Och du tror de vet vad man yrar om man säger L466 silver beige?

6

Lurv skrev:
nisslars skrev:

Jag beställde en burk L240 Agave där i förrgår och hämtade den i går, så det är inte omöjligt att de kan få fram den.

7

Lurv skrev:
nisslars skrev:

du har inte såå höga tankar om billackerare va ?  ICQ/ag

Blanda inte ihop min personlighet och attityd.
Min personlighet är vem jag är, min attityd beror på vem du är...

8

woffe skrev:
Lurv skrev:
nisslars skrev:

du har inte såå höga tankar om billackerare va ?  ICQ/ag

Jo det har jag, dock har jag inte så höga tankar om de som utvecklar blandningsprogrammen/recept databaserna. :-)

9

Jag kollade på jobbet där vi blandar sikkens, och vi kan ta fram vissa, men inte denna tyvärr, inte bara genom att slå i datorn iallafall, men kanske kolegan har något specialknep, ska kolla och återkommer.

Som kuriosa så kan nämnas att vi kan blanda reseda, som typ fanns -52 och 53, så det är inte bara "nya" vi hittar i systemet...

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

10

upplands billack hade den i sin databas... så jag köper den därifrån! tack endå.

11

upplands billack hade den i sin databas... så jag köper den därifrån! tack endå.

12

får man fråga vad liter priset är?

typ1 57, 66 typ14 68
typ2 65, 75 typ3 62 typ4 73
Och husvagn 65.

13

För aerosol-spray 625kr /litern (250kr för 400ml sprayflaska)

14

ok tack bra att veta

typ1 57, 66 typ14 68
typ2 65, 75 typ3 62 typ4 73
Och husvagn 65.

15

Då är vi lite billigare, 230 respektive 245 (med härdare)

Men, huvudsaken är att det ordnade sig. Jag gissar att denna går att hitta i vårt system, eftersom det finns så många andra.

Huvudsaken är ju att allt löst sig iallafall ICQ/ab

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

16

Kanske kan ta det via er ändå då de inte kunde få fram någon innan 2012 och tänkt att lacka lite i mellandagarna. 50 split kan du dra iväg ett mail till mig? [email protected]