26

Körde 8-9 säsonger med 6V startmotor utan några som helst problem.
Minns att jag flyttade bilen med hjälp av startmotorn 30-40m vid ett tillfälle och det var någon av de första säsongerna.
Bytte sedan till en motor med svänghjul för 12V starter annars hade nog 6V gått än idag.

Har minst en luftkyld VW, alltså finns jag.

27

Vart ska man börja felsökningen?

28

Jag skulle ta bort tanken bädda med kuddar sätta mig bekvämttillrätta och koppla dän alla kablar från säkringshållaren och mäta motstånd mellan jord och en kabel i taget utan batteriet kopplat.

Alla kablar till och från alltså, med alla förbrukare tillslagna, blinkers får du mäta från relät Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

29

Johan W skrev:

Jag skulle ta bort tanken bädda med kuddar sätta mig bekvämttillrätta och koppla dän alla kablar från säkringshållaren och mäta motstånd mellan jord och en kabel i taget utan batteriet kopplat.

Alla kablar till och från alltså, med alla förbrukare tillslagna, blinkers får du mäta från relät Default/hmm

Jag skulle kolla så att allt som rör generator/relä verkligen är rätt kopplat.Generatorn har ju funkat förr på 6V,så om allt är rätt borde det inte ryka från den.

30

Ja jo men han har ju köpt en 12v och att han skaffar en annan regulator så han kan börja om ansåg jag var en fatta själv grej, men så klart Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage