376

Ja man hade många fina stunder på Honda mb:n, bort med femhalvan och dit med en 70cc och Mikuni 20 och vips så åkte man 100km och ståndmässigt=)

m.helsing skrev:

Raggarn: Yeah ,man, Da split s´inna da barn !

Larsa : Indirekt så är ju du delaktig åxå . Du köpte ju mopeden av mej så A-traktorn blev klar och utan att ha byggt nån A-traktor hade det nog inte blivit nåt bilintresse... Tack !

PONG ! ICQ/ad

377

Förresten??? är det verkligen rätt skärm till bussen din?

378

LOOK AT THIS !  ICQ/af

Korrekt skärm för årsmodellen ser ut så här, sitter dessutom numer ditpunktad åxå och hemknackad så klart, de andra alternativen att köpa rätt skärm för årsmodellen eller att köpa rätt buss för skärmen tilltalar mej icke !

Sen att jag ser ut som Löf heter i förnamn hör inte hit, det är Grenjes fel som höll i kameran för dåligt ...

Post's attachments

Plåtbitsjäveln.JPG, 216.25 kb, 1296 x 976
Plåtbitsjäveln.JPG 216.25 kb, 207 downloads since 2011-12-12 

You´ll never know...

379

*gilla*

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

380

m.helsing skrev:

Sen att jag ser ut som Löf heter i förnamn hör inte hit, det är Grenjes fel som höll i kameran för dåligt ...

Default/lol

Buy the ticket, take the ride... - HST

381

ICQ/ad

You´ll never know...

382

Du menar som en sån där platt flygande tingest?

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

383

hur hög e denna rätta skärmkanten totalt dvs från underkant upp till dörr?? 68mm kanske???????eller vad e "rätt"

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

384

25hpman skrev:

Du menar som en sån där platt flygande tingest?

Ja precis , frisbee...  ICQ/ad

michaelth skrev:

hur hög e denna rätta skärmkanten totalt dvs från underkant upp till dörr?? 68mm kanske???????eller vad e "rätt"

Rätt och rätt men jag gjorde så att den totalt blev 45mm hög.

You´ll never know...

385

Nice!

Skippa bay:arna för ett tag nu och ånga på med denna istället, snälla!  ICQ/ab

"Pimped by Nature"

386

Instämmer med föregående talare!  ICQ/ab

Kan inte mycket...

387

"Det är Grenjes fel som höll i kameran för dåligt ..." Klart som fan jag ska ha på käften för att du snålat till å sparat in ynka X000 spänn på en dålig skärm.  ICQ/ad  Män för 17, jag tål nog. Spank me harder!!!! ICQ/ae

*VW Notchback 1500 S -65 * VW Typ 1 -60 * VW 1500 -68 * VW 1303s -73 * VW 1300 -66 (Husmusens)*   

Läs om hur allting började här i "Om rätten att lura en polare..."   
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=1879

388

Roligt att du orkade skriva ner allt om alla tidigare projekt och så. Uppskattande läsning  ICQ/ab

Ser fint ut med spliten. Kör på nu.

389

Håller med Thomas å Nicke, koncentrera dej på spliten... ICQ/ab

390

Håller med majonnäsdirektören, kör på The Wulkerz så att jag å skäggo kan sitta å stämma banjosarna ihop på väg till bugrun!

ICQ/ad

Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett

391

Håller fanimig med jag å´ ICQ/ab   Håll ångan oppe !! ICQ/ag

Typ1-66   Typ1-69

392 Senaste redigerad av Helsings Smedja (2011-12-13 22:16:24)

Demian skrev:

Roligt att du orkade skriva ner allt om alla tidigare projekt och så. Uppskattande läsning  ICQ/ab

Ser fint ut med spliten. Kör på nu.

Det var inte alla.. ICQ/ad  Men tack för din uppskattning, jag tycker åxå det är kul att läsa om folks tidigare bilar,byggen eller varför inte vrakhämtingar ? Det kommer säkert fler kåserier framöver !

Och till er andra , tydligast så svarar jag , Njaee, jag får nog inte Spliten "färdig" till sommaren , grundad och rullbar troligen men inte mer, det kostar nog för mycket att göra allt med lack,lister,inredning osv.

Men det beror lite på hur slut Wulkers är åxå, skulle motorn i den vara rasad, bromsarna är slut ända ut i trummorna och ramen gått av så jobbar jag ju inte i onödan på den , såå... Vi får se !

Ikväll blev det dock ingen garagetid, dottern hade avslutning på Ridskolan med uppvisning och nu går jag och lägger mej .

Tack för trevliga kommentarer iaf ! ICQ/ag

You´ll never know...

393

Ridskolan med stort R i Ridskolan.... USCH.... Min trötta hjärna osv....

BTW, jag håller med 50split, kör på med the Wulkerz istället! Ta splitbussen senare

ICQ/af

Tel 07noll357185ett

394

Jag håller med alla, ta allt på en gång och vänta lite med allt det andra.

Buy the ticket, take the ride... - HST

395

Löf skrev:

x2

68:a Early bay Pick-up
75:a Late bay Westfalia

396

Löf skrev:

Default/lol

Tel 07noll357185ett

397

Jodu Frisbee Löf, jag håller med dej jag åxå , bara jag inte tar på mej för mycket ..

Blev inget i garaget ikväll heller däremot så har jag nu en fungerande köksfläkt, nysotad panna och ev. en ny (beggad..) bruksbil !  ICQ/ad

You´ll never know...

398

ICQ/ab  Jaså,det blev en Prius ändå ? ICQ/ag

Typ1-66   Typ1-69

Warning: getimagesize(./extensions/pun_attachment/attachments/d85d0a2493fe27f2904c4ff73b9b43e4/f0e05bc6073adb7b16761ddf302602c6.attach): failed to open stream: No such file or directory in /srv/users/boxerville/apps/boxerville/public/forum/extensions/pun_attachment/include/attach_func.php on line 297

399

Nej nej. Prius är för veklingar. NORGE däremot bygger miljömedvetna sportbilar. Skulle nog tro det blev en sån.  ICQ/ag

Post's attachments

bil_think.jpg, 122.63 kb,  x
bil_think.jpg 122.63 kb, 6 downloads since 2011-12-15 

*VW Notchback 1500 S -65 * VW Typ 1 -60 * VW 1500 -68 * VW 1303s -73 * VW 1300 -66 (Husmusens)*   

Läs om hur allting började här i "Om rätten att lura en polare..."   
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=1879

400

Arghhh !! Ta bort den,det bränner i mina ögon !!   Default/yikes

Nä det blev en Unimog...  ;-)

You´ll never know...