1

Söker säkringsdosa till min 1500s -64

Annat av intresse är:

Fotplåtar nere vid pedalerna samt passagerarsida
Askkopp

Ghia -57 / Ghia -63 / Notchback -64

2

Det har jag säkert där hemma. Och där finns jag om en vecka först...

Fotplåtar...vad menar du då?

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

3

Det är ju som två plåtar under mattorna som du sätter fötterna på på passagerarsidan och som ligger bakom pedalera, lite på sne sådär....
Tror det skall vara nåt där iallafall, men jag har ju inga så jag vet inte hur det ser ut!?  ICQ/ac

Kolla gärna säkringstjofräsen, men ingen brådska den jag har funkar men fästena är kaputt.

// Andreas som nu har semester och är väldigt glad för det för det skall bli otroligt skönt.

4

Fortfarande relevant....

5

Hejsan!

Jag har nog både säkringsdosa och plåtarna till hö och vä sida! Askkoppen är mer osäkert om den finns i samlingarna....

Maila vid intresse så letar jag fram dem och mailar över en bild!

MVH: Hella

Typ 1 1956, Typ 1 Sunroof 1961, Typ 14 Karmann-Ghia Cabriolet 1967, Typ 2 Pick-Up 1966, Typ 3 Fastback 1969, Typ 34 Karmann-Ghia Sunroof 1963
"Oavsett om Du tror att Du kan, eller om Du tror att Du inte kan, så kommer Du vanligtvis att ha rätt!" (Henry Ford)

6

Jag har tyvärr inte kunnat ordna fram de här grejerna till Andreas, så han har nog fortfarande behov av delarna!

Lite hjälp med "artbestämningen"....

Säkringsdosan ska ha 10 säkringar, tror den är samma upp till 1967 nångång. De nyare har 12 säkringar.

Fotplåtarna är lika på alla årsmodeller med manuell låda, högersidan passar nog även från automatbilar.

Askkoppen är modellen med bred, platt "knopp", men jag är osäker på om den ska vara kromad eller benvit. Bör väl vara samma som på friskluftsreglagen i bilen. De nyare (1968? - ) har en annan askkopp utan knopp, som man greppar "underifrån".

MVH: Hella

Typ 1 1956, Typ 1 Sunroof 1961, Typ 14 Karmann-Ghia Cabriolet 1967, Typ 2 Pick-Up 1966, Typ 3 Fastback 1969, Typ 34 Karmann-Ghia Sunroof 1963
"Oavsett om Du tror att Du kan, eller om Du tror att Du inte kan, så kommer Du vanligtvis att ha rätt!" (Henry Ford)

7

Söker:.
Kylplåt vid insugningsrör 1600 Typ3 med dubbelportstoppar. både den med tändstiftshål och den som sitter i vinkel mot denna. Saknades till förvåning när jag skulle byta tändstift, även 1600 motorn var en överraskning ICQ/ag
säkringsdosa till min 1500s -64
Fotplåtar nere vid pedalerna samt passagerarsida
Askkopps handtag benvit
Stolsfällnings historia saknar jag också helt.