1 Senaste redigerad av michaelth (2011-12-11 10:53:24)

hittade en tycker jag trevlig länk.. mindre "turbomotor".. dvs inge rejs..
http://www.kustomcoachwerks.com/forums/ … mp;start=0

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

2

Riktigt smarrig motor! Men man blir ju såklart nyfiken varför han kör med en 28-gasare istället för en 30? Kan det vara bränsleförbrukningen tro? Sen vore det ju intressant att se vad han får för effektsiffror på den där skapelsen framledes.

En turbo är ju egentligen ett rätt idealt sätt att trimma sin bussmotor på då dessa uppfanns just för att ge lastbilsmotorer bättre "drag". Jag skulle lätta kunna skrota planer på fler kubikcentimetrar och dubbla förgasare mot en frisk sådan motor! Riktigt ballt må jag säga!

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

3

jag skulle vilja få turbon utanför motor rummet för att få bort varma luften..
eller om man snablar in kallluft till kylning/insug. alt kyler turbosidan.
bara som en tanke.
Men visst en "enkel" effekthöjning kräver oxå ett friskt block.

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(