Denna cab har jag ägt över tio år men rosten har sakta men säkert förpassat den från vägen och in i garaget.
Sista turen innan renoveringen gick över Omberg våren 2009. Kommer den rulla på Omberg igen??

Tanken var en quick fix med golvet och sedan ut igen...men nej.
Trösklarna som jag hade bedömt som ok hade rostat innefrån och ut.
Den som hade bytt dem en gång i tiden hade förmodligen inte behandlat dem innuti...
Luften gick ur och i brist på cab (typ 1 och Ghia) så fick jag åka buss i stället... Inte det sämsta. 

Men så hände det som så att jag blev bekant med herre med forumnamn Waxxarn...
Skön lirare som just skulle börja renovera en typ 1 -67 och hade en framvagn med sänksats till övers.
Den bytte jag till mig och vips var projektet igång. Jag och Waxxis ligger lika i renoveringen och vi hjälper varann. Kul!

Chassit är 90% klart och snart ska karossenrenoveringen påbörjas. Service och tätning av läckande skarvar på avgassysemet är all kärlek motorn kommer få.
Den går som en klocka.
KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70 (Volvo PV -57)

min kommer till samma stadie nästa helg


















