1,551

Just nu väntar jag på att få mina nya framdäck monterade på fälgarna. Det är alltså vinterdäck:-D

1,552

Läste just denna på en sida, hehe ICQ/ab

Terje försöker sälja sin bil som hade gått 24.000 mil. Han pratade med Ole som sa:

- Ingen vill köpa en bil som har gått så långt. Ställ om mätaren till 1.000 mil istället.

Efter ett par månader träffades Terje och Ole på gatan.

- Har du sålt bilen än? undrade Ole.

- Tror du att jag är så dum att jag säljer en bil som bara gått 1.000 mil?

1,553

Och jag denna:
Skåningen kom in på lanthandeln och tog ett paket kondomer och la dem på disken.
Satte kortet i läsaren, kvinnan i kassan sa: Kod?
Skåningen: Ja, så in i helvede!

Ät gul snö, det kan vara öl.

1,554

Kollar mailen och begriper inget, varför vill Polacker, Holländare, Belgare, Tyskar, Engelsmän och Finnar köpa bil i Sverige? Har dom inga egna? Eller är det så mycket billigare här än där?

1,555

Tagit mej kopp nr2 av de svarta guldet. Eldar för fullt, satans hela -2 ute, men kändes som -10 dvs rå-kyla.. burr.. tur de bara är frostvitt ute än så länge. Funderar om man kanske ska ta och dra iväg ett bra bud via sms till ett objekt som ikke va till salu i veckan...  ICQ/ad

Bubbla -62
Buss -60

1,556

Sandbäck skrev:

Kollar mailen och begriper inget, varför vill Polacker, Holländare, Belgare, Tyskar, Engelsmän och Finnar köpa bil i Sverige? Har dom inga egna? Eller är det så mycket billigare här än där?

Jag fick för länge sen nu ett visitkort från en holländsk bilförsäljare som hade sloganen "fina kvalitetsbilar från sverige". Jag tror vi har en tendens att ta hand om våra bilar lite bättre en i vissa andra länder, fast det är bara som jag fått för mig...  ICQ/ab

1,557

Nej ,anledningen till att det försvinner bilar är att vi själva ej är beredda att betala begärda priser . Därför ser jag ofta samma bilder som legat på Blocket finns på dom utländska firmornas hemsidor , fast med betydligt högre prislapp.
Som alltid gäller Money Talks Shit walks.

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

1,558

När snögloppet faller som tyngst, ja då är VW-entusiasterna vakna... Default/hmm
Fy faen vikket äkkelväder, å då skulle Calle å ja naturligtvis hämta en gammal hylla från en VW-verkstad (fyra meter lång, 2 meter hög å 70 cm djup i grovt järn å tung som faaaaaaaaaaaaan ICQ/am  ICQ/am  ICQ/am  ICQ/ad

Jaha var placerar man en dylik pjäs??? Ja men va faen den var ju billig, å tänk vikka prylar som legat på den.... ICQ/ae  ICQ/ae  ICQ/ae

aaaargh...... Kübeln fikk flytta på sej i sidled, å en jäla massa skrot fick lov å kastas, bl.a 2 dörrar till en 65 bubbla ICQ/ac

Men nu är hyllfaaaaan på plats, å kan fyllas med diverse tünga vålkasacher....

Schkåååål ICQ/af

Roger i Sala med KdF "Krankheit durch Freude"

1,559

Imorgon bär det av för att kolla in ett vw tips med delad ruta ICQ/ab
Så får nog drömma om detta lite nu.

Medlem i Halmstad Luftkühlers

1,560

Efter först två veckor i Malaysia och enbart en handfull luftkylda VW, sitter jag nu varit i Shanghai sedan en vecka och här är risken istort 0% att stöta på en bil äldre än 10 år. Innan dess cyklade alla...

1,561

Fick ett tips igår ifrån frugans väninna om en "riktigt gammal" VW, skulle tydligen vara "en sån där med flak" också  ICQ/ad
Så nu sitter man på nålar och väntar på att hon ska höra av sig med ett, förhoppningsvis, positivt besked  ICQ/ag

Kan inte mycket...

1,562

VwGoran skrev:

Imorgon bär det av för att kolla in ett vw tips med delad ruta ICQ/ab
Så får nog drömma om detta lite nu.

Det här får du rapportera om ICQ/ab

1,563

Buss med delad framruta, pilar, profilerade kofångare mm.
Tyvärr sopslut  ICQ/ac Men får nog dit igen och plocka lite om jag får lov av markägaren dvs

Medlem i Halmstad Luftkühlers

1,564

Sitter med lurar och lyssnar på Rammstein, bra som fan, får några ideer för framtiden!

1,565

Uppe med tuppen.

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

1,566

kisavw skrev:

Uppe med tuppen.

x2

sitter på jobb nu..

1,567

vwfreak skrev:
kisavw skrev:

Uppe med tuppen.

x2

sitter på jobb nu..

x3

Yngste grabben tyckte att 05.30 var en bra tid att kliva upp.....

1500s Notchback -64
1600 TLE Fastback -71
www.twinpeakboxers.com
www.volksmeet.se

1,568

Det skulle vara förbjudet att gå upp innan man vaknat..

T1 -67   (T1 -66 Såld. ADHD-Kermit har fått ny vårdare..)   T3 Buss -80 - Luftkyld

West Coast BugMeet 
www.bugmeet.se

1,569

Sitter och väntar på att tiden ska gå  ICQ/ad

1,570

vilar fötterna efter skogsprommenad med "The doggs" ..och frun  ICQ/ab  borde göra nytta i någon form.. har även packat ett paket med rullbälten för lev. till bankeryd.

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

1,571

Sågar sönder en snipa till kaffeved, hittade en donatorbacklucka som får bidra med delar och konverteras till stor ruta, smuttar på en staropramen.
Mot hängmattan.

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

1,572

Idag är jag nästan minst lika grinig som igår, då gällde det dock en annan sak. Hädanefter tänker jag nästan KRÄVA de som är intresserade av att köpa mina bilar att komma och titta på dem och faktiskt ge ett besked. Är så less på folk som hör av sig och ska ha massa bilder, sen ska de höra av sig när de kan komma och titta. Och gör de det? Nääääääe!
Har inte varit med om en seriös köpare förutom en kompis som köpte en bubbla av mig. Faktiskt riktigt jävla dåligt, det gäller både folk här på Boxerville och övriga i landet. Ni som läser det här och känner igen er vet vilka ni är. Vad är problemet med att höra av sig och säga sanningen?

Nog har jag gjort så här själv en gång, när jag var 15 år och åkte moped hittade jag en bubbla jag skulle få. Men efter det hörde jag aldrig av mig igen. Då var jag 15 år, det tror jag de flesta bilköpare idag faktiskt inte är.

Nu har jag fått avreagera mig lite, tack!

1,573

Har just varit och grävt fram/bärgat en riktigt vettig bay från 69 ihop med min vapendragare från australien.

1,574

Michos Miche skrev:

Idag är jag nästan minst lika grinig som igår, då gällde det dock en annan sak. Hädanefter tänker jag nästan KRÄVA de som är intresserade av att köpa mina bilar att komma och titta på dem och faktiskt ge ett besked. Är så less på folk som hör av sig och ska ha massa bilder, sen ska de höra av sig när de kan komma och titta. Och gör de det? Nääääääe!
Har inte varit med om en seriös köpare förutom en kompis som köpte en bubbla av mig. Faktiskt riktigt jävla dåligt, det gäller både folk här på Boxerville och övriga i landet. Ni som läser det här och känner igen er vet vilka ni är. Vad är problemet med att höra av sig och säga sanningen?

Nog har jag gjort så här själv en gång, när jag var 15 år och åkte moped hittade jag en bubbla jag skulle få. Men efter det hörde jag aldrig av mig igen. Då var jag 15 år, det tror jag de flesta bilköpare idag faktiskt inte är.

Nu har jag fått avreagera mig lite, tack!

ska säga åt masen att skärpa sig nästa gång jag träffar honom  ICQ/ae

1,575

Har precis passat in dörrliken från opec i femtian från zeke!! ICQ/ad
http://i44.tinypic.com/15piwdc.jpg

Roger i Sala med KdF "Krankheit durch Freude"