1

http://www.youtube.com/watch?v=5P1YOFfNYXg

Gjorde ordning en av mina vagnar för en reklamfilm.
Sändes tyvärr bara i USA.
Men här har ni min vagn.

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

2

Vaknade till lite när jag såg skogsvraktråden.
Trodde i min enfald att jag hade Sveriges enda splittbusshorty, men det glädjer mig stort att det finns fler.
Man måste förlänga vagnen en del för att få den besiktigad, mitt problem är att jag inte har några papper, så ska jag ha in den i registret måste jag först bygga om den till orginal ICQ/ac
Papper någon?

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

3

Ja, den var ju i skapligt mycket bättre skick än min. Var ju riktigt frän! ICQ/ab

4

Jag trodde inte att en shorty skulle vara så rolig att se "in action"
Dom är ju lite småful, men då man såg den körandes i reklamen, så började jag skratta för mig själv. Den såg ju cool ut ICQ/ab

5

Att köra är ännu roligare.
Man förstår herr Ackermann, han måste haft samma ahaupplevelse som Archimedes, Tolle, och killen som flippade de första spindlarna.
Shortyn är helt värdelös att köra.
Shortyn kastades ihop av ett vrak, till inspelningen fanns inga bromsar, bara fyrdubbelt skarvade handbromsvajrar och 3 fungerande cylindrar.
Jag var i Spanien under inspelningen och sonen den äldre (Marcus) fick agera mekaniker under inspelningarna och se till att allt fungerade.

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

6

Fasen vad hård. Är det du som kör på riktigt i videon?

Medlem i Halmstad Luftkühlers

7

Vilken skön reklamfilm :-)

_______________________AMBULANSGARAGET_______________________
                  - Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74  Typ 1 Shorty -65

8

Mogge skrev:

Att köra är ännu roligare.
Man förstår herr Ackermann, han måste haft samma ahaupplevelse som Archimedes, Tolle, och killen som flippade de första spindlarna.
Shortyn är helt värdelös att köra.
Shortyn kastades ihop av ett vrak, till inspelningen fanns inga bromsar, bara fyrdubbelt skarvade handbromsvajrar och 3 fungerande cylindrar.
Jag var i Spanien under inspelningen och sonen den äldre (Marcus) fick agera mekaniker under inspelningarna och se till att allt fungerade.

Jag var med Marcus den där dagen den skulle provköras. Och jag kan intyga att det inte var speciellt roligt.
Man tror att den ska slå runt när man gasar på, så även när man bromsade. Men helt klart ett roligt litet projekt. ICQ/ab  ICQ/ab

Typ2 Eh bay 1973

9

tror att min polare var å hämtade den där shortyn när den skulle på lack för några år sedan han kör bärgningsbil för svempas, han berättade att han trodde den skulle välta när han körde upp den på flaket då den lutade bak så jäkla mkt, ha ha ha, ja jäklar, men den blev snygg efter lack iaf.

10

Fränt Morgan! Finns bilen kvar? och en himla osis att reklamfilmen inte sändes i Sverige.

Läs världens rent subjektivt bästa blogg http://luftkyld.blogspot.com/
Instagram: Luftkyld

I garaget:
Porsche 356C - inte helt original
RPB GT - liten och tuff

11

VwGoran: Nej, det är inte jag som kör.......

Niklas: Jo den står hemma och är alldeles ledsen.....

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

12

Snart är shortyn ett hack närmare graven, för snart åker safarisarna in i 15fönstersprojektet.
Jag ska bara.........

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

13

Är det den som svempas hämtade mellan södertälje och Nynäshamn?

14

nu blev jag sugen på att köpa gps ICQ/ab

Buss -75  |  Westfalia Pickup -70  |  Enkelhytt -88

15

Fick lite info från tidigare ägare när det var folk av vagnen.......

"Kul att den rullat igen.

Extra kul att den fick lufintagen på sidorna, det hade jag också.
Kromreverse har också setat på´n.

Annars hade jag äkta Jackmans 14 tummare.

Skärmbreddare, runda satt ibak, därför de uppskurna bakskärmarna.

Doug Thorley dual pipes som gick ut på var sida.

Torkare på bakrutan, tror det var ett par.

Även en spoiler fram, i plåt gjordes hos en bilplåts firma i Högdalen.

Minst en växellåda och två motorer fick bytas ut, i denna bil.

Ställdes åt sidan 1981 i garaget i Hovsjö.

Jag köpte den hos Favör i Brevik/Lidingö 1973, då var jag 15 år.
Kostade 3 tusen kontant.

Min kompis Lasse Hellström var äldre och fick körkort först, så han fick köra denna innan jag kunde.
Vi använde den mest till att frakta våra radiostyrda leksaker.
Tävlade runt om i Sverige 73-78 med r/c bilar och den mest spektakulära resan gick till Månkarbo.
Skulle plocka upp en medtävlare i Mörby som skulle till samma tävling.
Så där satt vi tre i fram..hela skåpet fyllt med bilar att tävla med.
Problemet var att vår tillkomna kompis snackade så jävligt att vi stanna och bad han sitta  bak, för att slippa hans tjatter.
När vi närma oss uppsala och rondelen vid södra infarten , tyckte lasse att vi skulle skrämma besökaren i bak.
Genom att maxa skåpet i nerförsbacken på varvstoppet och sedan tvärbromsa........
Då Lasse nita, hände inte mycket...
Tog ett nytt tag och rondellen närma sig snabbt.
Lite mer bromsverkan, men rondellen var bara att forsera på så många hjul som möjligt.
I bak hör vi ett skrik och en duns, mot rutan mellan oss och besökaren.
Där satt han som limmad mot glaset med ett skevt grin.
Resan fortsatte mot Månkarbo i lugnare takt.
Killen där bak heter Hans Crispin och blev senare känd som Agne i Svullo.

Hans ville aldrig mer åka med oss till tävlingarna........."

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!