har börjat kolla över utgångsläget... den klassar in i sbs i allafall och mainstream vill man ju inte va så nåt ska göras
leta fram lite fälgar så man kan lägga på lite olika däck o se vad som blir bra
53 2011-11-13 23:42:46 Senaste redigerad av Tobias J (2011-11-13 23:52:36)
skillnaden på en tidig och lite senare bussmätare. den högra är mest rätt för denna trots att den vänstra är från 60 och den högra från 55
Warning: getimagesize(./extensions/pun_attachment/attachments/d85d0a2493fe27f2904c4ff73b9b43e4/e7d2ff4fc00db104ec4dd2a8a69b4ef6.attach): failed to open stream: No such file or directory in /srv/users/boxerville/apps/boxerville/public/forum/extensions/pun_attachment/include/attach_func.php on line 297
54 2011-11-13 23:48:31 Senaste redigerad av Tobias J (2011-11-13 23:56:24)
ska byta lytrenare mot en äldre som den till vänster fast med sidospännen istället för bottenskruv... nån som har en o vill sälja/byta?
motorn som den ser ut idag.
Somliga är välbeställda ser jag!
Vad är gränsen för SBS?
Vet inte vad du menar med välbeställd? förklara gärna... Har för mej att 156cm var nån gräns.
Någon som vill sponsra mig med dessa?
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ … id=1218898
Rena rama fyndet.
"He ä baa å kööp" som en gammal slalomåkare skulle ha sagt... 
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36
Vet inte vad du menar med välbeställd? förklara gärna... Har för mej att 156cm var nån gräns.
Syftade på alla fina grejer du har, framförallt högen med fälgar gick jag igång på! 
Stora problem nu...
Skivbromskittet var det större 282mm skivor vilket gör att bussfälgarna inte passar.
Enkelhyttslämmarna jag hade var sämre än jag mindes...
Bakhjulen går ej att lossa utan att naven lossas från bärarmarna.
ramen har en konstig lagning, Min väns förklaring att den dragits loss ur en fastkörning med hjälp av en stridsvagn under tiden i usaf känns som den vettigaste... en annan är att hela bussen vikt sig av alla turer på santa pod. men med en bästatid på 20 så tror jag inte på det.
Men det är ju problem som dessa som gör det roligt!
- csp är kontaktade för en lösning med bromsarna
- köpesannons är utlagd för lämmar
- Lugnande ord från stödgruppen om ramens friskhet inhämtade.
61 2011-12-02 18:33:09 Senaste redigerad av Tobias J (2011-12-02 18:33:40)
Idag var det dags för en första mock up.
dvs, hur sitter hjulen i hjulhusen.
Tanken är att köra 155 fullprofil fram och cirka 4cm fjädringsväg.
Sedan var jag tvungen att mock-up måla kofångaren fram och testa lite olika fälgfärger...
Har svårt att bestämma vad jag gillar mest... -Vad tycker ni?
De ljusa! Passar mycket bättre till kofångarna 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 35#p207535 Arzewald 59´Bubbla
De vita röstar jag också på.
De vita.. inget snack 
66 2011-12-03 11:33:14 Senaste redigerad av Tobias J (2011-12-03 11:34:03)
Jag lutar faktiskt mot svart, se bara här...
jo, fast då syns ju alu navet... men det kan ju va coolt. -fan, den skulle ju bli original... nästan
Jag lutar faktiskt mot svart, se bara här...
nope, don´t do it for me.. enda gången det funkar med svarta fälgar enligt mig är om man kör med vitdäcksida också men det är jag det 
Fortfarande osäker
Hebben med fyllda hjulhus, snyyyyggt!
har börjat kolla över utgångsläget... den klassar in i sbs i allafall och mainstream vill man ju inte va så nåt ska göras
Hur höga portar behöver man för att kunna köra in en splittbus / dubbelhytt ? har inte dubbelhytten i närheten och jag håller på att planera ett nytt garage bygge 
Mitt garage är anpassat för traktorer så det är 4meters takhöjd och portar. Kombin jag har går inte in i det vanliga bilgaraget, iofs takräcke på... Jag kan nog tippa på att runt 2,5 - 3m är lämpligt för att ha lite luftigt.
jag fortsätter fundera... Skiss på hur jag tänker just nu. före o efter
Väljer du högt eller lågt kapell? Lågt är ju alltid hårt... 
