1

Långa drivaxlar och rör till typ1 -67 och framåt köpes!

2

wolksman skrev:

Var bor du?

3 Senaste redigerad av Nobbe (2011-12-07 08:57:33)

har ett set till salu här under säljes :=) finns i timrå ICQ/ae
som jag fick över från en felmärkt låda jag köpte på skroten ICQ/ad

http://nobbe.kicks-ass.net/diverse/sale/drivaxelror.JPG

VW HusBuss -64 | VW Buggy -67 | VW 2176cc Oval -56

4

stickan skrev:
wolksman skrev:

Var bor du?

Bor i borlänge.

5

wolksman skrev:
stickan skrev:
wolksman skrev:

Var bor du?

Bor i borlänge.

Jag kan ha både rör och axlar.Kan kolla om du är intresserad av att hämta dom här.

6

Det går bra det!

7

wolksman skrev:

Det går bra det!

Hittade axlar men tyvärr bara ett rör.. ICQ/ac

8 Senaste redigerad av Demian (2011-12-08 15:20:45)

-Stickan, jag pratade just med Wolksman i telefon. Jag talade om för honom att du bara hade ett rör.

Vi dividerade lite fram och tillbaka och kom på att det blir ju bäst med två korta drivaxelrör. Det är ju en buss som ska byggas om.

Han bad mig posta att han alltså behöver två långa drivaxlar och två korta drivaxelrör. Nått du har?

9

Demian skrev:

-Stickan, jag pratade just med Wolksman i telefon. Jag talade om för honom att du bara hade ett rör.

Vi dividerade lite fram och tillbaka och kom på att det blir ju bäst med två korta drivaxelrör. Det är ju en buss som ska byggas om.

Han bad mig posta att han alltså behöver två långa drivaxlar och två korta drivaxelrör. Nått du har?

Ja,jag tror att jag har korta rör.Måste kolla under morgondagen så att dom inte är sönderkapade för att passa på Formel Vee.

10

Även sönderkapade duger  ICQ/ab

Bara det finns ca 20-30cm kvar av yttre biten.

11

Demian skrev:

Även sönderkapade duger  ICQ/ab

Bara det finns ca 20-30cm kvar av yttre biten.

Med sönderkapade menar jag att hela fästet för stötdämparen är bortkapad från resten av röret.Man använder inte detta fäste på Formelbilar så då fimpar man det för att spara vikt.
Ska försöka hitta dom i morgon.Dom ligger i uthuset där jag inte har nåt lyse... ICQ/ab

12

Jag har 2st långa drivaxlar! Har även rör

Typ2 Eh bay 1973

13

Hittade 2 korta rör men som jag befarade så var stötdämparfästena bortkapade.

14

jag har 2 drivaxlar och rör från en typ1 från -61 vet inte om dom är långa eller korta men har till övers?

High Potential Racing Sweden din leverantör av reservdelar, förbrukningsmaterial, samt glas- och kolfiber

15

mathsson skrev:

jag har 2 drivaxlar och rör från en typ1 från -61 vet inte om dom är långa eller korta men har till övers?

Är dom från en 61:a så är dom korta...

16

Tack för allas intresse,har nu fått tag i rör och axlar!

17

Tack för allas intresse,har nu fått tag i rör och axlar!

18

Tjata...

19

stickan skrev:
mathsson skrev:

Är dom från en 61:a så är dom korta...

Hur mycket kortare är dom än drivaxlar från en 68 och kan man flytta över till min 68a o sammtidigt annvända 4bults trumma?

20

Slit axlarna med hälsan!

Patrik vart tog du vägen ?
trodde vi skulle få dela på en kaffe i landgrenshallen o snacka lite skit ICQ/ad !

VW HusBuss -64 | VW Buggy -67 | VW 2176cc Oval -56