1

Hej, då jag tittar lite efter en t3 så kommer det upp en del frågor. En dubbelhytts-pickup har jag sett under benämningen "lyxbuss"?.. Är det samma kaross på pickup/buss/dubbelhyttspickuperna? Är det alltså samma längd/bredd och axelavstånd?...

2

Ja

Roger i Sala med KdF "Krankheit durch Freude"

3

Men på de fyrhjulsdrivna modellerna så är axelavståndet 20 mm längre för den variant som kallas 16 tums syncro.

4

Ok, då var det som jag trodde. Någon som vet ungefär hur stort flaket är på en dubbelhytt kontra en enkelhytt?

5

MrVw skrev:

Ok, då var det som jag trodde. Någon som vet ungefär hur stort flaket är på en dubbelhytt kontra en enkelhytt?

Enkelhyttens flak är 2680 mm, dubbelhyttens 1820mm långt

Hela fordonets bredd är 1870mm, dra av lite för skärmar och lämmar (minns inte exakt men har för mig att mitt flak var runt 175cm brett invändigt när jag mätte för länge sen, då har jag board skruvad på insidan också som tar nån cm)

Buss -75  |  Westfalia Pickup -70  |  Enkelhytt -88

6

robbanonline skrev:
MrVw skrev:

Enkelhyttens flak är 2680 mm, dubbelhyttens 1820mm långt

Hela fordonets bredd är 1870mm, dra av lite för skärmar och lämmar (minns inte exakt men har för mig att mitt flak var runt 175cm brett invändigt när jag mätte för länge sen, då har jag board skruvad på insidan också som tar nån cm)

Ok, tackar för det.

Hur mycket bränsle drar bensinmotorerna samt dieseln?... Ca -80-83 årsm, fattar det som att det då fanns 2 bensinare och en dieselmotor?

7

Bensinarna dra från en liter milen å uppåt beroende på skick!! (1,3 l/mil är nog att se som normalförbrukning).
Dieslarna ligger på runt 0,85

8

Ok, tack.

9 Senaste redigerad av svenne duva (2011-12-15 00:12:43)

Det beror också på skick och vilken diesel det handlar om. Min gamla pickup från -83 hankade sig fram på 0,5 om jag inte köttade motorväg med den och min nuvarande buss höll sig under 0,8 med JX-motorn. Motorn som sitter i nu drar ännu mindre. ICQ/ab