Vem kan borra/gänga ett nytt bultmönster i Bubbla bromsskivor i Stockholms området?
Ps. Finns det nån på forumet som har 2 st. smala stålfälgar till Golf till salu (kanske även med 165/70-14 dubbdäck)?
Modern cars are nothing but visual pollution !
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Däck & fälg » Borra nytt (Golf) bultmönster
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Vem kan borra/gänga ett nytt bultmönster i Bubbla bromsskivor i Stockholms området?
Ps. Finns det nån på forumet som har 2 st. smala stålfälgar till Golf till salu (kanske även med 165/70-14 dubbdäck)?
Om det är ett alternativ så finns det nya färdigborrade bromstrummor/skivor i olika bultmönster, bl.a. Golf (4x100). Kostar 695:-/st på CSP.
Grejen är att jag vill borra extra hål i mina befintliga skivor, så att jag kan köra med Golf 14" hjul och dubbdäck på vintern.
15" dubbdäck passar inte, min Bubbla är för låg fram.
Det fixar ju i princip vilken mekanisk verkstad som helst , iaf om du träffar på nån som är lite bilintresserad.. Kolla runt lite hos dina leverantörer eller kunder .
Hmm, hittade ingen mekanisk verkstad, nån som vet en i Stockholm?
Kan göra det. Men i V-ås!
Hur ser skivan ut på baksidan?
Vet att vissa har förstärkningar bara där bef. bulhål är.
Hur passar centrumhålet? Måste det svarvas?
Jag ska kolla upp det. Det är std skivor förresten.
Löst !
Köpte 14 tums Borelli fälgar (5,5 och 6,5 bred) och 165/70-14 resp. 195/70-14 dubbdäck.
Sen fick jag slipa en bit från bromsoken, eftersom de tog i fälgarna.
Inte billigaste lösning, men nu är allt fixat och fint.
Ser bra ut, men vad har hänt med motor luckan?
Den fick lite extra galler till kylningen. Men på vintern tejpar jag dem igen från insidan.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Däck & fälg » Borra nytt (Golf) bultmönster
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.