26

JÄ...R!!! Default/yikes  så rätt den va. ICQ/ag

En vacker dag ska jag också ha en Barndoor... Panel... eller de kan f..n regna med om de vill, vädret är inte huvudsaken.

27

rs68 skrev:

F-n, va bra det blir! Taket är det canvas tyg eller?

Tack tack. Ja taket är Canvas från TMI, dubbelt så dyrt men en fröjd att montera.  ICQ/ag

Stolt medlem av kompisgänget som kallar sig "Munka-Ljungby Luftkühler"

28

Emil O skrev:

Tackar ödmjukast, det tycker jag också  ICQ/ad haha

29

ADEvolk skrev:
Emil O skrev:

Ja de förstår ja absolut ICQ/ad klar till sommarn? ICQ/ab

En vacker dag ska jag också ha en Barndoor... Panel... eller de kan f..n regna med om de vill, vädret är inte huvudsaken.

30

Sweeet !

Billy kör.
Citroën XM V6 Break -92
Saab 9-3 2.0t Polar -03, Saab 9-3 2.0T Aero -00
Morris 1100 -65
MG 1300 mk2 -70 (rep objekt)

31

Emil O skrev:
ADEvolk skrev:
Emil O skrev:

Ja tanken är att allt det sista ska färdigställas innan sässongen 2012 börjar så jag kan glida resten av året och bygga på en mustigare motor under tiden.

Tack billy ICQ/ab

32 Senaste redigerad av Emil O (2011-11-08 05:33:37)

ADEvolk skrev:
Emil O skrev:
ADEvolk skrev:

Ja tanken är att allt det sista ska färdigställas innan sässongen 2012 börjar så jag kan glida resten av året och bygga på en mustigare motor under tiden.

Tack billy ICQ/ab

grymt! då kanske man får se den ICQ/af

33

Fixat dit en BUGPACK krängningshämmare som jag köpt här på forumet av "millstream"
http://i42.tinypic.com/v8kg82.jpg

En liten bild på instrumentpanelen.
http://i40.tinypic.com/14a8o09.jpg

Testade även den nyanlända mattsatsen från TMI. Verkar mycket bra, passar mot den bruna färgen.
http://i42.tinypic.com/14j3uk1.jpg

34

Blir kanon snyggt ICQ/ab

35

Ser verkligen riktigt bra ut allting! ICQ/ab

820KUSTOM
Volks Of Hälsingland
East Coast Meet #4 - 9-11 Augusti 2019

36

Wohooo! Nu är inredningen beställd! Stolar och dörrsidor kommer gå helt i RÖD GALON. Haft många färger att välja på men till slut blev det rött..... får se när kittet anländer om 3 veckor. Tillverkas ju i Vietnam.....

37

Kul att det börjar komma uppdateringar igen! Då blir det denna till Borås i vår?

T1 -67   (T1 -66 Såld. ADHD-Kermit har fått ny vårdare..)   T3 Buss -80 - Luftkyld

West Coast BugMeet 
www.bugmeet.se

38

ADEvolk skrev:

Wohooo! Nu är inredningen beställd! Stolar och dörrsidor kommer gå helt i RÖD GALON. Haft många färger att välja på men till slut blev det rött..... får se när kittet anländer om 3 veckor. Tillverkas ju i Vietnam.....

Hasse bor väl närmare, han är ju duktig. Ser fram emot uppdateringarna Dennis.
Kommer munka luftkuhlers upp till Halmstad till våren för lite sightsing tro?

Medlem i Halmstad Luftkühlers

39

Priset för en klädsel av den tillverkaren dennis har beställt ifrån är helt oslagbart. Plus att kvaliten e ricktigt bra. Så dennis har gjort helt rätt som beställt en sådan klädsel. kommer bli snyggt ICQ/ab

www.Bugmeet.se

the lower to the ground the closer to hell, thats where were all goin anyway.

40

PeterJ skrev:

Kul att det börjar komma uppdateringar igen! Då blir det denna till Borås i vår?

Ja det har varit dåligt med det den senaste tiden. Renoverar köket hemma också  ICQ/ae  Ja klart det blir Borås med "korven". Ser fram emot detta! Har du själv några VW-projekt på gång i vinter?

41

VwGoran skrev:
ADEvolk skrev:

Hasse bor väl närmare, han är ju duktig. Ser fram emot uppdateringarna Dennis.
Kommer munka luftkuhlers upp till Halmstad till våren för lite sightsing tro?

Självklart är det så men jag tror inte Hasse kan slå detta pris, men aldeles säkert kvalliteten  ICQ/ad

Och Hasse du har ju som sagt redan godkännt dessa inredningar och kunde ju tänka dig att köpa en själv tillochmed  ICQ/ag
Ja vi får planera in besök i H-stad till våren, har redan varit och godkännt pubarna där (Mårtenssons, Harrys och nån skum källare) verkade även lovande med kvinnorna där  ICQ/af

42

Ah du menar nog B&B  Default/lol

Medlem i Halmstad Luftkühlers

43

VwGoran skrev:

Ah du menar nog B&B  Default/lol

Låter bekant  ICQ/af

44

ADEvolk skrev:
PeterJ skrev:

Ja det har varit dåligt med det den senaste tiden. Renoverar köket hemma också  ICQ/ae  Ja klart det blir Borås med "korven". Ser fram emot detta! Har du själv några VW-projekt på gång i vinter?

Nja. Tänkte försöka få tid att byta värmekammare och justera kopplingen på den röda men annars händer det inte så mycket tyvärr. Lite småplock bara. Börjar bli sugen på en riktig lack (den är bara "målad" nu) men vi får se. blir på vårkanten isf, men vet inte vilket år än ICQ/ad

T1 -67   (T1 -66 Såld. ADHD-Kermit har fått ny vårdare..)   T3 Buss -80 - Luftkyld

West Coast BugMeet 
www.bugmeet.se

45

Idag fick jag ett efterlängtat telefonsamtal från DHL: Hej, ditt paket med interiör från Harringtongroup i Vietnam ligger på din trappa. Woohooo var min första reaktion och kunde knappt vänta på att jobbet var över så jag kunde komma hem och klämma och känna! Och såklart provmontera!
http://i43.tinypic.com/2q18f3c.jpg
Dessa interiörer kan man få i vilken färg och kombination du vill och till ett mycket bra pris (ca 3200kr inkl frakt för enfärgat, 150kr extra för tvåfärgat) och företaget är mycket tillmötesgående och håller god kontakt.
Jag hade aldrig vågat beställa från detta företag (skeptisk mot Vietnam) om inte tre av mina bekanta redan hade köpt interiörer och var nöjda med resultatet.
http://i44.tinypic.com/2r26d0l.jpg
Fler bilder kommer med sätena senare...

46

Snyggt blir det ICQ/ab

47

rs68 skrev:

Snyggt blir det ICQ/ab

Åh tack, då är jag kanske inte helt dum i huvet som tycker knallrött passar till bajsbrunt...

48

ser trevligt ut... bara liten fråga ser inredningen svart och brun ut?? dvs plåten..och i sådant fall varför?? var planen svart från början??

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

49

Kul att du fått den nya inredningen, det ser jättebra ut. Ska bli spännande att se den färdig!

57.jtfr.se

50

michaelth skrev:

ser trevligt ut... bara liten fråga ser inredningen svart och brun ut?? dvs plåten..och i sådant fall varför?? var planen svart från början??

Vad bra. Jo det svarta som syns är innertaket och b-stolparnas klädsel, jag har gjort en budgetrenovering på det smutsiga taket och målade det med "vinylspray" (funkar bra förutom på soltakets insida...uppenbarligen). Och all plåt är brun för det har varit tanken sedan projektet startade.  ICQ/ab