1

Hej! Jag har precis sänkt min bubbla lite. Men jag vill ha ner den en bra bit till. Det jag inte förstår mig på är hur det ska gå till i bakänden. Genomslagsskydden eller vad man kallar dom ligger ca 2cm ifrån nu. Så om jag sänker mer kommer ju dom gå i och bilen kommer ju inte alls bli mycket lägre. Min fråga är alltså hur jag löser detta? Skulle också vilja ha tips på hur jag kan sänka den mer där fram då jag bara kapat fjädrarna och man kan ju inte kapa hur mycket som helst. Något som inte kostar allt för mycket. Som ni märker kan jag inte så mycket men skulle verkligen uppskatta hjälp ICQ/ab det behövs..

2

Hur mycket vill du sänka då ? Det går alltid att kapa mer ICQ/ad annars finns ju dessa att köpa , eller tillverka egna genom att flytta den befintliga fjäderskålen... http://dalhems.com/Product.aspx?guid=00 … 1953255091

Bak tar du helt enkelt bort genomslagsgummit och hips vips , så kan du sänka till önskad höjd !

You´ll never know...

3

Vill ha ner den en bra bit, vet inte hur mycket... Men kan man sänka hur mycket som helst sen? eller kommer det gå emot varandra även att man tagit bort genomslagsgummit om man sänker för mycket? och tycker besiktningsmännen det äe okej? ICQ/ab
tack för svar ICQ/ab

4

Kapa gummina nån cm. om du vill ha de kvar men jag har då tagit bort de helt på mina då jag sänkt.

Googla lite se så ser du hur mycket som helst sänk trådar och sen bara prova sej fram så lär man sej efter vägen åxå.

Har du bara lite fjädring kvar så bryr sej inte bes. nåt heller !

You´ll never know...

5

okej ICQ/ab tack för hjälpen! ICQ/ab

6

Fram så är det runt 6-7 cm fjädringsväg nedåt innan den lägger sig på genomslagsgummit så därför är det ingen bra ide at kapa fjädrarna.

Om man inte vill köpa färdigt så har jag utarbetat denna metod:
http://www.vwmaffian.org/tips_n_trix/mcpherson/
Ser man till att få ner stötdämparen i botten på röret så blir den en sänkning på ca 9 cm med bibehållen fjädringsväg.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G