Underbart att se vagnen här . Detta var en av de trådar som jag kom att tänka på först när mb lades ner. Underbart...
Precis min tanke också!
/ MrSpock
VW typ 1 - 68
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » The Bay Café - Cafébussen
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Underbart att se vagnen här . Detta var en av de trådar som jag kom att tänka på först när mb lades ner. Underbart...
Precis min tanke också!
Mmmm innertak ( stiligt !)
Sökte på något helt annat men det kom upp en snygg hemsida på .............. vet inte riktigt om du fattar vad jag menar Jonas, men såg bra ut 
Cafébussen blir förövrigt riktigt bra både utvändigt och invändigt
En potensiell vinnare på BugRun!! 
Det är säkert 
Hörru Jonas, är det nå mer kaffe på gång då? Mina 5 paket gravrost är slut o hur går det med ytrosten
Jag instämmer.
Hur går det med javat?
Det vart ju fantastiskt "skånskt". Riktig mustig mörkhet som faller en fint på läppen.
Ett så förbannat fint bygge ....Man blir ju bara så glad & kaffe sugen när man ser den bussen..
buscollector / j:son: Men för helvete - 5 paket??? Du måste slå frivolter och köra push-ups natten lång med det koffeinintaget
Men räds icke, det finns nyrostad gravrost till salu. Maila på [email protected] så löser vi det!
Macke: Ja, om det nu bara sitter kvar så...! 
Jeppe: Tack ska han ha, sån't värmer!
Enormt snyggt och välrenoverat! Måste vara väldigt praktiskt med walk-trough när det är detta upplägget..
Där hade du tänkt till 
Vad var det för dimensioner du körde på dina däck Jonas? Ska snart beställa till 15"arna 
Vad var det för dimensioner du körde på dina däck Jonas? Ska snart beställa till 15"arna
165/65/65 runt om. Bridgestone B250, tror jag de heter... dackonline.se har dem för en rimlig peng.
Och det är alltså den här bussen man kommer hänga vid och pimpla sig full på koffein under Bad Camber? 
Och det är alltså den här bussen man kommer hänga vid och pimpla sig full på koffein under Bad Camber?
Kan du fethaja! Mer bilder på inredning och själva "köksdelen" kommer efter helgen hoppas jag.
Haha vad bra! Min baypickis kan få agera fikabord om jag åker den upp 
Fick lite gjort i helgen ändå.
Frostade bakluckan... Fan, man skulle haft en fabriksgjord baklucka, helt utan ruta. Jag har sett att det finns sådana.

Pysslade vidare med innertaket med hjälp av formsågade stödprofiler i MDF
Innertaket så gott som klart
Och nu börjar man ana hur det kommer att bli när alla inredningskomponenter fallit på plats! Måste dock fixa alla dörrsidor... tråkjobb, men det är väl bara att bita ihop.
Det var allt för idag... I veckan som kommer blir det stenhårt jobb med soltakaren. Det är ju bara så jäkla härligt att plocka ihop en nylackad bil!
Frostade bakluckan... Fan, man skulle haft en fabriksgjord baklucka, helt utan ruta. Jag har sett att det finns sådana.

buscollector skrev:Hörru Jonas, är det nå mer kaffe på gång då? Mina 5 paket gravrost är slut o hur går det med ytrosten
Jag instämmer.
Hur går det med javat?
Det vart ju fantastiskt "skånskt". Riktig mustig mörkhet som faller en fint på läppen.
Ahh, en kasse nytt "Gravrost "kaffe kom idag, slut på abstinensen! 
Det är säkert 
goopher skrev:Frostade bakluckan... Fan, man skulle haft en fabriksgjord baklucka, helt utan ruta. Jag har sett att det finns sådana.
Fan, jag såg en sån i ditt garage ju. Du får nog leta lite en kväll. 
...och nu dundrar en billig men efterlängtad Pioneer-stereo i cafébussen också! Det typiska musikvalet blir en blandning av gammal swing-jazz, funk, acid jazz och lounge. Bestyckningen består av en hyfsad combo av "halvdyra" GAS-högtalare och betydligt mer hemliga "skitbilliga" Biltema-"rör". Låter faktiskt helt OK. Nu jävlar, surfinsafari, ska vi deala! 
goopher skrev:Frostade bakluckan... Fan, man skulle haft en fabriksgjord baklucka, helt utan ruta. Jag har sett att det finns sådana.

Ville bara visa ett thé jag köpte i Chinatown, LA idag... kommer att serveras så länge lagret räcker i cafébussen i sommar

Pioneer gör bra grejer tycker jag, det förunderliga med dem är priset på deras prylar. Köpte en huvudenhet förra året och eftersom jag hade krav på tre lågnivå och fjärr var det inte helt enkelt att hitta en i rätt pris. Men Pioneer hade en enhet som låg runt tvåtusingen, långt under de andra alternativ jag hittat (om man bortser från "no-name-brands"). Pioneer hade även ett par prisvärda högtalare när jag letade efter grunda 6,5or i samma veva. Jag är väldigt nöjd med båda köpen.
Sen måste jag fråga "syra-jazz" har det ngt med drogen att göra, eller var kommer uttrycket ifrån?
Det där teet låter ju spännande, men att gå runt och vara "potent" på en folkaträff, låter som fel tilfälle. Men det är kanske bara jag som inte associerar träffar med sex. 
Inte bögigt alls, om du frågar mej 
Inte bögigt alls, om du frågar mej
Inte? 
Det finns potenta hetrosexuella män åxå 
Väntar på dealandet 
Liten uppdateringen igen... Tillbaka från USA tog jag mig i kragen och började klä om dörrpanelerna. Astråkigt, men måste göras.
Tråkig dörr
Bucklig men konturmässigt fortfarande korrekt dörrpanel
Tillklippt beklädnadsmaterial
Av vän lånad 100kg svets för att buckla tillbaks dörrpanelen och få limmet att fästa jämnt
Klipp, vik & häft
Panel på plats med fönsterveven monterad - resten av grejerna beställda
Stilstudie
Sådärja! Det går alltså framåt, men långsamt... dock har cafébussen sitt första uppdrag helgen 26-27 mars då den går att beskåda på Bilmetro i Borlänge, där de kör öppet hus denna helg. Bussen är ju inte helt klar (det blir den nog aldrig...) men vad fan, vi kör ändå...! Trevlig helg på er alla! 
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » The Bay Café - Cafébussen
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.