1

En kort resume:

Före:

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/743188.jpg

Nu:

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/743181.jpg

Finns mer att läsa på:

http://www.bugpeople.se/phpBB3/viewtopi … amp;t=1490

Fick bälten idag, nöjd med färgen!!

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/766317.jpg

Blir trepunkts på förar och passagerarplatsen och tvåpunkts i mitten.

Kommer att uppdateras vartefter.


Stefan

2

Jag bjuder på lite mer före bilder Stefan!  ICQ/ad

http://i142.photobucket.com/albums/r115/tanaka12_2006/picup721.jpg

http://i142.photobucket.com/albums/r115/tanaka12_2006/pickup724.jpg

http://i142.photobucket.com/albums/r115/tanaka12_2006/pickup722.jpg

Om denna EH blir som jag tror så blir den TOPPEN!!!

Varför Stockholm? Ligger ju så ocentralt!

3

Tackar!

Ser nu att jag monterat bakrutan in och ut... Hahaha....

Nåja, lite bättre blev den ju faktiskt!!

Man ser hur jävla dålig vänstersidan var när jag började.....

Stefan

4

Har flyttat in pickisen i lackrummet och ställt den på bockar.
Under helgen ska framspindlarna rivas för att sen byggas om för nya bromsar.
Sista på inredningen ska oxå fixas.

Snart sommar.....

5

Låter som det går framåt. Hoppas att man får se din bruksis i sommar. Vad blir det för bromsar?

Varför Stockholm? Ligger ju så ocentralt!

6

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/761731.jpg

Fram blir det MB C-klass.

Bak blir det MB Ambulans med Audi A4ok.

7

Låter fint det. Brukar pratas om stop vid rödljus, din eh får stop som blåljus ICQ/ad  Default/lol

Varför Stockholm? Ligger ju så ocentralt!

8

Bälten monterade.

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/776291.jpg

Har rivit ner spindlarna för bygga om dom för dom större bromsarna.
Blev som tomt i hjulhuset...

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/776295.jpg

Har även portat toppen och ska lämna den på mira till veckan.

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/776294.jpg

//S

9

Hängde dit bakfångaren igår, den är inte det minsta rak.....

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/776799.jpg

Testmont även embl i fronten.
Blir bra!

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/776800.jpg

Nu ligger spindlarna på mekverkstan för omb.

//S

10

La ribborna i ett oljebad.

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/776802.jpg

På tork.

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/776803.jpg

Ska upprepa proc om några dagar så dom är mättade när dom monteras.

Hittade även en fin maskin!! En sk Kilmaskin!

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/776804.jpg

//S

11

Syjunta hos steffe. Lär du dig dricka kaffe är du ju fan komplett.

Sanningen kan göra ont men det gör även ett slagskott med puck rakt på pungen.

12

Japp, har beställt klibbor till oss av Nisse. Så snart är det dags för första syjuntan at Helmuts place!

13

Har ju min tmi liggande i kartong fortfarande. Får väl ta med den till syhörnan. Råkade just nämna åt Malin om mitt köp av förgasare. Finns tyvärr ingen smiley som rättvist visar hennes ansiktsuttryck. En blandning av  Default/yikes och ICQ/am typ.

Sanningen kan göra ont men det gör även ett slagskott med puck rakt på pungen.

14

Ika skrev:

Råkade just nämna åt Malin om mitt köp av förgasare. Finns tyvärr ingen smiley som rättvist visar hennes ansiktsuttryck. En blandning av  Default/yikes och ICQ/am typ.

ja varför finns det ingen ´arg fru´ smiley , vi har väl alla råkat för det....   Default/lol

You´ll never know...

15 Senaste redigerad av helmut (2011-03-02 22:01:14)

Idag har jag borrat 80st 5mm hål i ribborna, sen lagt ribborna på flaket, fäst dom med en skruv i mitten och sen borrat 80st 5mm hål i flaket.
Skruvat bort ribborna, blåst rent och borrat 7mm hål där det ska sitta mutternit, på luckan över motorn blir det kupolmuttrar på undersidan så där borrade jag endast 5mm.
Nästa pass då ska hålen grundas och mutternitarna monteras.
Ribborna ska oljas ett varv till, sen drar jag en rand med Weidec lim & tät innan ribborna dras dit.

Pics:

Ribborna uppmärkta

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/780850.jpg

Borrade och fästa

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/780851.jpg

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/780852.jpg

7mm hål i väntan på grundfärg

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/780853.jpg

5mm hål i luckan

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/780854.jpg


Skruvarna blir RF insex med kullrig skalle.

//S

16 Senaste redigerad av michaelth (2011-03-02 22:34:37)

Skruvarna blir RF insex med kullrig skalle.

nice min favo... kände mig tvungen att beställa sådana till jobbet, blev både vanliga förnicklade "skit skruv" och A4..i div dim.. kan ju vara bra att ha till ev. hemjobb ICQ/ad  e så gutt.. ibland känns jobbet så hj..la lämpligt..
Roligt att se hur du förädlar denna "bruksbil"  ICQ/ab

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

17

Bra med ett sånt jobb!!

Såna här blir det.

http://www.maskindelen.se/Shop/Image/Article/bultk6sa4.jpg

18

Idag kom insexskruvarna.

Blev toppen!

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/783708.jpg

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/783709.jpg

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/783710.jpg

Redo för gipsskivor, murbruk och lecasten!

19

snyggt ICQ/ag
synd att repa upp den men det är ju det den är tillför men du kan ju lasta försiktigt ICQ/ad

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

20

Ett kapell på så drar vi till Tyskland och fyller flaket med fulöl och sprit.

Sanningen kan göra ont men det gör även ett slagskott med puck rakt på pungen.

21

som vanligt SKITSNYGGT !!!!

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

22

Har börjat på motorbygget, väger in rörliga delar, tvättar, byter lager ringar osv i underdelen medans toppen är på mirafräsning.

Älskar svensk byråkrati!!

Har kontaktat SFRO ang reg av bilen som Ombyggt fordon.
Enligt dom så har Trasportstyrelsen vissa krav för att få bilen godkänd som Ombyggt fordon:

"För att bilen ska kunna räknas som ombyggt fordon måste
motor, växellåda/slutväxel och hela bromssystemet vara utbytt. Det är
ett formellt krav från Transportstyrelsen."

Detta innebär i mitt fall att jag måste byta lådan för att kunna regga den som Ombyggt.
Vet av Typ1/3or som är reggade med betydligt mer effekt än vad jag kommer att landa på, och då använt samma låda som nu "tyvärr" sitter orig i min bil.
En vanlig regbes på SBP är inte heller aktuell eftersom jag har bytt hela bromssystemet, just för att kunna göra en SFRO.
Byter jag till en IRS-låda från en 1303 så klarar jag mig, men jag vägrar byta låda till en som är svagare bara därför att!!

Killen från SFRO hade förståelse för min frustration över reglerna men han är utomlands och skulle återkomma torsdag, då ska vi pratas vid på telefon...

Byråkrater, I just love them!!

23

Inredningsbilder.....

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/786852.jpg

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/786853.jpg

24

helmut skrev:

Har börjat på motorbygget, väger in rörliga delar, tvättar, byter lager ringar osv i underdelen medans toppen är på mirafräsning.

Älskar svensk byråkrati!!

Har kontaktat SFRO ang reg av bilen som Ombyggt fordon.
Enligt dom så har Trasportstyrelsen vissa krav för att få bilen godkänd som Ombyggt fordon:

"För att bilen ska kunna räknas som ombyggt fordon måste
motor, växellåda/slutväxel och hela bromssystemet vara utbytt. Det är
ett formellt krav från Transportstyrelsen."

Detta innebär i mitt fall att jag måste byta lådan för att kunna regga den som Ombyggt.
Vet av Typ1/3or som är reggade med betydligt mer effekt än vad jag kommer att landa på, och då använt samma låda som nu "tyvärr" sitter orig i min bil.
En vanlig regbes på SBP är inte heller aktuell eftersom jag har bytt hela bromssystemet, just för att kunna göra en SFRO.
Byter jag till en IRS-låda från en 1303 så klarar jag mig, men jag vägrar byta låda till en som är svagare bara därför att!!

Killen från SFRO hade förståelse för min frustration över reglerna men han är utomlands och skulle återkomma torsdag, då ska vi pratas vid på telefon...

Byråkrater, I just love them!!

Det är säkert inget fel på regelverket. Det är vi som har för höga förväntningar på reglerna,som att dom tex. ska ha ett spår av sunt förnuft. ICQ/ag

25

Problemet är numera löst....