Fan va skoj att möta panelen vid tippen idag, eloge till att den används 
77 2011-12-04 00:15:06 Senaste redigerad av Demian (2014-02-25 14:55:54)
.
Den bussen öppnade mina (och antagligen hundratals till) ögon för tok sänkta baybussar...hoppas verkligen att den inte byter ägare!!!
+1
Och jag grämer mig fortfarande att jag inte filmade en av de första gångerna om det inte till och med var första gången jag såg panelen och träffade mannen i fråga 
Jag grämer mig att jag inte köpte den på Tradera, för typ 2000kr.....
Tyckte det verkade långt och bökigt att hämta 
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"
81 2011-12-04 18:20:44 Senaste redigerad av GB (2011-12-04 18:24:36)
+1
Och jag grämer mig fortfarande att jag inte filmade en av de första gångerna om det inte till och med var första gången jag såg panelen och träffade mannen i fråga
Det var nostalgidagarna i Borlänge för några år sen som vi inför cruisingen skulle mötas upp ett gäng för att åka en vända i samlad trupp.
Demian är som de flesta känner till inte den som är först på plats direkt så vi andra står och väntar otåligt på trottoaren när han äntligen behagar dyka upp.Då han svänger in lite nonchalant framför den vita bilen som står i parkeringsfickan längst fram efter vägen får vi höra ett obehagligt ljud av plåt som trycks och gnids mot kofångare, kalla kårar går längst ryggraden och alla tittar förfärade mot de två bilarna, Ockelbopanelens sida har dragit i det vänstra hörnet av den vita volvons kofångare och givetvis sitter ägaren i bilen och är måttligt imponerad av den orangea toksänkta gamla panelbussen med förare av sydländskt utseende som just kört in i hans fina bil. Föraren av den vita volvon ruskade på huvudet och undrade om Demian fått körkortet i ett flingpaket eller på postorder då skadorna beskådades. Det hela löstes på plats genom att några hundralappar fick byta ägare trots att skadorna på kofångaren var mikroskopiska. 
GB skrev:+1
Och jag grämer mig fortfarande att jag inte filmade en av de första gångerna om det inte till och med var första gången jag såg panelen och träffade mannen i frågaDet var nostalgidagarna i Borlänge för några år sen som vi inför cruisingen skulle mötas upp ett gäng för att åka en vända i samlad trupp.
Demian är som de flesta känner till inte den som är först på plats direkt så vi andra står och väntar otåligt på trottoaren när han äntligen behagar dyka upp.Då han svänger in lite nonchalant framför den vita bilen som står i parkeringsfickan längst fram efter vägen får vi höra ett obehagligt ljud av plåt som trycks och gnids mot kofångare, kalla kårar går längst ryggraden och alla tittar förfärade mot de två bilarna, Ockelbopanelens sida har dragit i det vänstra hörnet av den vita volvons kofångare och givetvis sitter ägaren i bilen och är måttligt imponerad av den orangea toksänkta gamla panelbussen med förare av sydländskt utseende som just kört in i hans fina bil. Föraren av den vita volvon ruskade på huvudet och undrade om Demian fått körkortet i ett flingpaket eller på postorder då skadorna beskådades. Det hela löstes på plats genom att några hundralappar fick byta ägare trots att skadorna på kofångaren var mikroskopiska.
Hahaa Trevlig historia ! 

sitter ägaren i bilen och är måttligt imponerad av den orangea toksänkta gamla panelbussen med förare av sydländskt utseende som just kört in i hans fina bil. Föraren av den vita volvon ruskade på huvudet och undrade om Demian fått körkortet i ett flingpaket eller på postorder då skadorna beskådades. Det hela löstes på plats genom att några hundralappar fick byta ägare trots att skadorna på kofångaren var mikroskopiska.

Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden
84 2011-12-04 23:33:09 Senaste redigerad av Demian (2014-02-25 14:56:10)
.
85 2011-12-11 12:56:42 Senaste redigerad av Demian (2014-02-25 14:56:28)
.
Det skulle vara roligt att kolla om man hittar några coola loggor under den orangea färgen
Börja slipa på ännu en bil... skulle inte bli förvånad

Nu får du nog lugna dig med slip maskinen, köper du slip papper på pall eller? 
typ2 65, 75 typ3 62 typ4 73
Och husvagn 65.
Äh sluta nu Demian ! Behåll den som den är ! 

89 2011-12-11 20:16:41 Senaste redigerad av Demian (2014-02-25 14:56:43)
.
Var det inte så det började med dubbelhytten också? se hur det gick för den 
91 2011-12-11 20:46:58 Senaste redigerad av Demian (2014-02-25 14:56:57)
.
Demian, skulle man kunna få se en bild på ur kapningen av ramen bak?
Och husvagn 65.
Gillar verkligen denna buss, gillade hela konceptet på BR Classic med alla manliga attiraljer 
95 2011-12-18 11:37:38 Senaste redigerad av Demian (2014-02-25 14:57:19)
.
ok tack
Och husvagn 65.
Hittade denna bild på något utländskt forum 

http://forums.dubkorps.com/showthread.p … amp;page=6

98 2012-08-28 20:22:37 Senaste redigerad av Demian (2014-02-25 14:57:33)
.
Fattar inte riktigt vart bilden är tagen. Det borde vara Mantorp, men jag minns inte att dom har inglasade läktare.
Visst är det Mantorp !
Demian: Du måste hålla bussarna kopplade, det är lag på det.............