Fina ideer grabbar ! Festivalpråm kanske vore nåt,neonslingor,stor jävla Basshunter flagga och ölbord i plywood... näe...
Den blir kvar en stund iaf har jag bestämt mej för , vad som händer med den är dock inte klart.
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Helsing´s smedja.
Sidor Föregående 1 … 12 13 14 15 16 … 98 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Fina ideer grabbar ! Festivalpråm kanske vore nåt,neonslingor,stor jävla Basshunter flagga och ölbord i plywood... näe...
Den blir kvar en stund iaf har jag bestämt mej för , vad som händer med den är dock inte klart.
Jag tror på växthus i alla fall ja. Pumpa, dill å Asterix.
Du måste planera redan nu, polarn. Midsommar´n kommer fortare än du tror.
"En sen gourmetlunch inhandlades på OKQ8 i Östavall och då kom vi på att det var nog Sven Amin, Idi Amins halvbror som tog bussen till Sverige efter han rymde från Afrika på ´70talet !"
Så var det nog ja. Alldeles sant och säkert. Innan Svens svenskfödde son VIT Amin övertog familjeklenoden för sina smugglingskörningar åt sitt allt skummare affärsimperium i hälsokostbranchen. 
Få se nu, var det deras afrikanska syssling som hette Brun Farin?
Kusinen på labbet, var det Amfet Amin?
Å Frusna lillasyster var väl Brask Amin?
Mamman var det Polyg Amin?
Pysslingen var det Tsun Amin?
Hejsan!
Jag tackar för era fina förslag om ombyggnationer och lama ordvitsar ! Växthus låter ok , ska höra med Svenska Pelargon & Kebab Odlarnas Förening ( SP&KOF ) om de är intresserade av ett ambulerande växthus..
Okej ,jag gjorde ett litet ryck idag , annars har det varit ganska lugnt på VW fronten. Jo, Ö-viks ökände bultförsäljare ringde förresten lite oväntat i tisdags och var på väg förbi och kaffesugen. Så då blev det lite snack och fika så här apropå inget igen. Willkommen zurück Patrik !
Jamen idag då iaf. Nu har väl grannarna nåt att prata om igen! Skönt att bo i villa område...
.. men vem bryr sej !
Tänkte att om jag ska dra in bussen i vinter , den senaste alltså , Överturingen bussen, så skulle allt äckelslem och fjällavar bort så jag slipper dra in det i garaget. Men då jag inte har en tvätthall på gårn och vintern kommer när som helst så gjorde jag slag i saken idag.
Minus en ( -1 ) grad ute och snö i luften står jag och tvättar en skrotbil med rotborste, piasava kvast, grönsåpa,avfettning och högtryckstvättt, därav grannarnas blickar och huvudskakningar..
Nu fick jag inte bort allt men den blev mycket bättre iaf. Resten går att ta senare , med thinner,lackcleaner,Laphroig eller vad nu som behövs , det ska ju trots allt lagas en del åxå innan den ska ut på vägen igen.
Okej, bilder då ! Och ja, ni ser ju taket..som ett kalfjäll ungefär.. och sen Junior Helsing med tvätten och på sista bilden så kom då snön. Tjohoo....
Väl mött i stugorna och god kväll ! Marcus
Det där taket såg ju ut som mina SLP Powderpro skidor med 90 graders stål skulle trivas på
Skön tråd 
Tackar Fidde
och jaha, är du sån däringa offpiståkare åxå ? Skulle pratat med brorsan då kanske, han åker en del skidor , ca 100 % mer än mej iaf men taket ger du fan i ! 
Tackar Fidde
och jaha, är du sån däringa offpiståkare åxå ? Skulle pratat med brorsan då kanske, han åker en del skidor , ca 100 % mer än mej iaf men taket ger du fan i !
Eftermarknads skidor till snöskoter 
Bevara de svenska fjällen 
Ok Fidde , men skriv skoter då och inte bara skidor... men taket ger du iallafall fan i !
Michos : Bevara fjällen från... apelsinskal och klistervalla eller vad ?
Jo Förresten , jag städade ur " Överturingen " idag från allt skrot jag fick med och hittade bl.a detta som jag inte kände igen. Det låg delar från en militärbay ,troligen ´71-´72 , så kontakten kommer nog ifrån den , men vad är det ? En utvändig kontakt för batteriladdning ? En kontakt för att steka våfflor utanför bussen ?
Och plaströret har jag ingen aning alls om faktiskt , bör vara nåt för varmluft eller är det inte ens VW ?
Observera även julstjärnan ! Lite stämning ska man väl ha i garaget åxå ! 
elutaget är en "natokontakt" en militärisk elanslutning... plasten är det inte till eber.. suga friskluft snabel?? fick med en sådan med en buss eber en gång..
Plasten är till Bn4 Ebrarna och sitter och suger luften från kupén. så den ansluts i ytterligare en rörbit som sitter med fyra skruv och ett galler inifrån kupén 

The Wulkers ska det stå på sidan av drivhuset, och så kan vi röka vattenpipa ikapp!

Åsså drar vi fram banjosarna på kvällskvisten på bugrun å spelar med våra tretton fingrar!
Tackar, michaelth och ma-rkus!
Danne: Wulkers orkester får det bli !
.
Jag kan sitta och spela ambitiös, du kan spela Allan och så tar vi in Skäggo som spelar på V75...
Tackar, michaelth och ma-rkus!
Danne: Wulkers orkester får det bli !
.
Jag kan sitta och spela ambitiös, du kan spela Allan och så tar vi in Skäggo som spelar på V75...

Men vafan? Ska JAG bli indragen nu också?? 
De e ju för vi tycher om dej så myche... 
Hahahaha, älskar att läsa era (Helsingar) trådar! 
De e ju för vi tycher om dej så myche...
Mähn guu´va´snällcht tå´näh´
Tyttje om er jaaå

Tack för kaffe och macka(orna) du är en räddare i nöden
Hem kom jag vid 23,30 tiden så det var ett perfekt avägt depåstopp.
Det blir ju bra med lite mindre gegg på bussen innan fövaringen,blir så mycket trevligare att hålla på då.
Har du lagt ut någon bild på din tipgirl (or boy)
kan vara av intresse för resten av världen.
Mycket smidig lösning!
Det finns alltid kaffe och mackor om du har vägarna förbi igen Patrik !
Det finns en halvtaskig bild på sidan ett av "Tip-your-girl-over-some-rims" konstruktionen.. Är det nån som vill ha mer fakta om de grejorna så kan jag isåfall fota mer i detalj.
Men vafan? Ska JAG bli indragen nu också??
Som att du lider, ditt smygpervo... 
Skäggo skrev:Men vafan? Ska JAG bli indragen nu också??
Som att du lider, ditt smygpervo...
MEN VAF....?? Vaddå "smyg"....? 
Såja , lugna nu pojkar !
Det kommer en mysig bild på er här nedan så va lite snälla nu.
Jag vet inte hur det nu kom sej men både Skäggo & Grenje dök upp samtidigt som jag skulle gå ut i Smedjan så innan jag satte igång så blev det fredagsmys i soffan redan på onsdag !
Efter lite allmänt skitsnack så skred jag till verket !
Jag har bestämt mej att svetsa klart vänstersidan på Splitbussen för att sedan ta ner den på hjul och sen ta in Överturingenbussen för att försöka få fart på den . Så .. det var nog i mars jag senast svetsade på splitten, hur gjorde man nu då ?
Jo just ja, in med en snus, in med en dödsmetall skiva i spelarn och starta upp den finska fiolen ! Mäta två gånger , kapa en ! Jag började med en liten hembankad plåt för att få ett fast hörn att sikta mot när resten av hörnet ska dit. Den passade fint ,den hade jag ju gjort själv, bakre hörnet däremot har ju nå fulla danskar bankat ihop så där får det nog formas om lite... men det hänger ihop och jag fortsätter med hyllan och innerskärm en annan dag . Kanske redan imorrn !
Sen hade ju pannan stannat inne i huset så nu sitter jag svettig och äcklig och väntar på varmvatten...
Sidor Föregående 1 … 12 13 14 15 16 … 98 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Helsing´s smedja.
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.