51

surfinsafari skrev:

Tror det är 2332:a å avsmalnad framvagn.

Nej, du. 2332 kom väl i slutet på -80 och avsmalnade framvagnar dök väl inte upp förens i början på 2003 nån gång  ICQ/ab

52

Jaha  Default/yikes

Barndoor Division finns på facebook!
............................................................................................

53

Ja, du verkar ha lite att lära. Trodde jag inte....

54

004:
4-speed manual transmission with double-joint axle

007:
Unknown
Seen on Swedish '53, Irish '53 and RHD London-delivered Beetles

eNLIGT SAMBAN  MR CAPSLOCK

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

55

Ok, då är väl förmodligen 007 nått för bilar som skulle gå i vänstertrafik. Inget direkt spännande alltså...

56

Demian skrev:

Ja, du verkar ha lite att lära. Trodde jag inte....

Haha. Jag har ju ingen koll. Frågar ju dej jämt ICQ/ab

Barndoor Division finns på facebook!
............................................................................................

57

Dags att fråga, hur går det med splitten?

Medlem i Halmstad Luftkühlers

58

Den är undanställd nått år framöver.

Nu är det dags att ta sig i kragen och få ut en barndoor.

59 Senaste redigerad av rogga (2012-06-03 09:58:51)

Demian skrev:
surfinsafari skrev:

och avsmalnade framvagnar dök väl inte upp förens i början på 2003 nån gång  ICQ/ab

nu är du väl ändå ute å cyklar.... jag hade en 12,5 cm avsmalnad framvagn redan -97.... och då hade jag ju stulit idén från Olas lila räcer... och den kom väl -93, -94 om jag inte minns fel......

här har du en bild som kan gro lite i skallen under tiden den står....... så du glömmer det där slita när blivit du lite äldre å mognare Default/lol  Default/lol  Default/lol  Default/lol  Default/lol

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/847393.jpg

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/847392.jpg

60

rogga skrev:
Demian skrev:
surfinsafari skrev:

och avsmalnade framvagnar dök väl inte upp förens i början på 2003 nån gång  ICQ/ab

nu är du väl ändå ute å cyklar.... jag hade en 12,5 cm avsmalnad framvagn redan -97.... och då hade jag ju stulit idén från Olas lila räcer... och den kom väl -93, -94 om jag inte minns fel......

här har du en bild som kan gro lite i skallen under tiden den står....... så du glömmer det där slita när blivit du lite äldre å mognare Default/lol  Default/lol  Default/lol  Default/lol  Default/lol

Jaså, det började smalnas så tidigt. Det var före min tid.  ICQ/ac 

Nej då. Så mycket har jag redan mognat att jag gillar blanka bilar. Bara det är originallack  ICQ/ab  Så den här kommer blänka ordentligt med sin cellolusalack  ICQ/af

61

Demian skrev:

Nu är det dags att ta sig i kragen och få ut en barndoor.

Halleluja  ICQ/ag

62

Demian skrev:
rogga skrev:
Demian skrev:

Jaså, det började smalnas så tidigt. Det var före min tid.  ICQ/ac 

Nej då. Så mycket har jag redan mognat att jag gillar blanka bilar. Bara det är originallack  ICQ/ab  Så den här kommer blänka ordentligt med sin cellolusalack  ICQ/af

Min försiktiga framtoning får sig en näsbränna nu men jag hade avsmalnad framvagn på min Oval redan -89... Enda sättet att få laglig spårvidd inskrivet i bilens papper. Jag notchade ur i innerskärmen för stötdämpartornen. På Ghian däremot är det Weldox torn som salig OJ gjorde åt mig, därmed orörd kaross.

Man skall varken tro, tycka eller tänka, man skall kunna, veta och förstå

VW Limousine 1954, VW Karmann Ghia cab 1963, Chevrolet Parkwood 1961, VW Passat Variant 2015

63

När dök det upp avsmalnat på bussar då? Det måste ju ha varit bra mycket senare. Jag skulle gissa att Sänkes pickup var bland dom första i Sverige. Den kom ju ut till sommaren 2006 vill jag minnas.

64

Är inte helt säker men undra om inte min gammla gul buss hade avsmalnad fram vagn är inte hellt säker .
Det bord Ola ha koll på som är skapparen av den .
Vidar

www.bodyforce.se
Bodyforce din kropp vår styrka
Kosttillskott & träningsutrustning.
Gilla oss på faisbok och få 5% på köpet.

65

Jo pelle och jag smalnade av och flyttade upp framvagnen och hjulhus straitaxelkittade gulbussen 93-94 vet inte vem som var först? det var innan internet ICQ/ab fanns ju knappt mobil telefoner på den tiden!

66

Lär uppa denna tråd lite, en kompis som kör skogsmaskin har avverkat på ett skifte en bit ifrån där spliten låg. 
På det skiftet låg det en motorlucka till en bubbla. Har inte haft tid att åka dit och kolla än dock.
Hade ju varit förbaskat roligt om det är originalluckan till denna.

Har också fått tag på en blinkerspil från spliten som nån norpat för länge länge sen..

67

trist det är när alla bilderna är borta..

Typ-1 Lilla Blå -65
Snart med svart bälte i underredesmassa!

68

Är luckan funnen?

Motala

KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70 (Volvo PV -57)