1

Varför ska alla sänka sina fina vw's så mycket ?  ? 
Lagom sänkning är ju snyggast enl mej men när det ser ut som om hjulen bak håller på att ramla av och att framhjulen är inflyttade så ser det ju bara konstigt ut. + Att man inte har någon vettig körbarhet i bilen och ingen komfort alls ju !

Jag är ju originalkille eller man , gubbe whatever.. Men jag tycker om sänkta vw's med men då lagom sänkta så man kan köra fort med dom...

Visst smaken är ju som baken men varför sänker vissa så mycket så det knappt går att köra / besiktiga ??

Jag är nyfiken , Vore kul att höra från andra här , vad tycker ni ??  ICQ/ae

Billy kör.
Citroën XM V6 Break -92
Saab 9-3 2.0t Polar -03, Saab 9-3 2.0T Aero -00
Morris 1100 -65
MG 1300 mk2 -70 (rep objekt)

2

Jag håller med till 7000%

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

3

Trivs också att åka högt..ska nog bara justera bakåtlutningen bara,så får det vara så tror jag!Tycker dock att sänkningar är
OK bara det åkbart..där går min gräns!

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

4

pompejus skrev:

Trivs också att åka högt..ska nog bara justera bakåtlutningen bara,så får det vara så tror jag!Tycker dock att sänkningar är
OK bara det åkbart..där går min gräns!

Samma här jag har originalhöjd på min fortfarande..Har haft så sen -94
Men min nästa vw som ska va en t1 62 eller 63 årsmodell ska sänkas lite bara , så man ske kunna gasa lite mer med den..

Billy kör.
Citroën XM V6 Break -92
Morris 1100 -65

5

Personligen älskar jag att det finns såpass många varianter att modda VW-bilar att det verkar finnas ett stuk för alla. Tatuerade sluskar från Falun  ICQ/ad  som åker runt på oljesumpen tilltalar mig precis lika mycket som originalhöga splitthus  ICQ/ad . Det är människorna och deras kärlek till VW och alla dess varianter som är grejen för mig. Hög eller låg.

"Daddy Cool"

6

Håller med föregående talare!

Jag har faktiskt blivit sugen på att höja lite, med större däck än den låga profilen man har idag.

Blank  Typ1 -59.
Late bay buss -74
Och Late bay DH -73
Inte lika blank Split Eh -63. Såld

7

goopher skrev:

Personligen älskar jag att det finns såpass många varianter att modda VW-bilar att det verkar finnas ett stuk för alla. Tatuerade sluskar från Falun  ICQ/ad  som åker runt på oljesumpen tilltalar mig precis lika mycket som originalhöga splitthus  ICQ/ad . Det är människorna och deras kärlek till VW och alla dess varianter som är grejen för mig. Hög eller låg.

tatuerade sluskar!!  Default/smile Default/smile

8

Jag brukar tjata med en dåres envishet om att däcken ska sitta rätt.
Orginalbil med avsmalnad framvagn och höjd har jag sett få av, det kanske inte är så konstigt.
Skottkärrestuket tycker en del om, en modegrej, men då måste det kopplas till resten av bilens stuk.
Allt hänger ihop!
Vissa bilar har DET, andra inte, men man måste våga göra fel, prova sig fram så man får någonting man gillar.
Alla ska inte åka lagom, det gäller att bryta gränser, se bara på japanerna som kör 45graders caster på sina vagnar.........,.
Man ska uppfylla sin önskan, ibland blir det fel, men det är den duktige och envises privilegium att göra fel, för till slut blir det rätt.

Fortsätt sänk, höj, bredda. customisera, vem blir först med ett hjul fram i mitten? Fast jag kan ge mig faen på att den redan finns.......

Vill bara nämna Alpenretters Hummveeswimvagen eller vad det blir, vildaste bygget här, så coooolt.

"Innovate, dont duplicate"  Som en känd profil säger.

På frågan varför man ska sänka svarar jag: Kolla alla gamla reklambroschyrer och ni får se hur VWdesignerna egentligen hade tänkt sig, det är bara tråkiga ingenjörer och tekniker som har höjt bilen så den ska passa familjen med full packning på potthålsvägar, så kära vänner, fortsätt att sänka era vagnar så dom blir lika snygga som de utbildade designera en gång tänkt sig.

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

9 Senaste redigerad av easos (2011-12-02 17:15:15)

Håller med.... tycker att toksänkt han vara precis lika snyggt som en helt original vw
Bara det "passar" ihop med resten av bilen. ICQ/ab
Smaken är som baken...delad, tänk va tråkigt om alla vela ha lika  ICQ/ad

Citat från Mogge: Fortsätt sänk, höj, bredda

Kör så det ryker !

easos jovisst.. men kalla mig gärna Andy ICQ/ab

10

Ni försvarar er stil...inget fel i det, men varför svarar ni inte på Billy´s fråga istället?

"Visst smaken är ju som baken men varför sänker vissa så mycket så det knappt går att köra / besiktiga ?? "

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

11 Senaste redigerad av Nicklas (2011-12-02 18:37:36)

Jag återställer min bil till orginalhöjd
med diagonaler org fälgar,kapslar

"Besvikelsen över dålig kvalité varar längre
än glädjen över ett lågt pris
vw 1300-66 cab

12

Enkelt svar:
"Original är för gubbjävlar"    Default/lol

Mera känd som jb...

13

25hpman skrev:

Ni försvarar er stil...inget fel i det, men varför svarar ni inte på Billy´s fråga istället?

"Visst smaken är ju som baken men varför sänker vissa så mycket så det knappt går att köra / besiktiga ?? "

Enkel fråga kräver enkelt svar,,,För att det är fränt!

Typ 1 -58

14

De är väl upp till var och en vad folk vill göra med sin bil? så länge man själv är nöjd med stuket så är väl de bra? Jag ser ingen anledning till att lägga sig i hur man vill ha det.. En sån här fråga kan man ju prata om fram och tillbaka i en evighet, smaken är som baken. så ser jag på de hela, och hur skulle de se ut om alla gamla vw's hade precis samma stuk de skulle inte vara lika spännande tycker jag.. alltid roligt och se hur folk renoverar, bygger om, sänker, höjer, breddar eller va de nu kan vara.. Roligt att se lite variation  ICQ/ab

Typ1 -66  -  Typ1 -57 "stort hål i taket"

15

Så sant, så sant! Vill man vara fin får man lida pin heter det ju  ICQ/ad
Men visst, när man tänker på det utifrån körbarhet och användning så är det ju idiotiskt! Men hallå? Who cares?!  ICQ/ag

Kan inte mycket...

16

Varför gillar vissa Britney Spears och andra Tore Skogman? För att man har olika smak.

17

En toksänkt bil retar alltid någon!...det är därför man sänker den bortom gränsen för körbarhet ICQ/ab

18

Flat4 skrev:

De är väl upp till var och en vad folk vill göra med sin bil?

Självklart är det ju så !!
Tyckte bara det skulle vara kul att höra lite åsikter från folk. Mao ingen kasta bajs tråd !!

Billy kör.
Citroën XM V6 Break -92
Morris 1100 -65

19

NickeNyfiken skrev:

Men visst, när man tänker på det utifrån körbarhet och användning så är det ju idiotiskt! Men hallå? Who cares?!  ICQ/ag

Haha bra svar !
Men en sån toklåg vw med avsmalnad framvagn är den inte farlig rent av att köra tex landsvägsfart , går det ens ? ? Har aldrig åkt  en så låg bubbla..

Billy kör.
Citroën XM V6 Break -92
Morris 1100 -65

20 Senaste redigerad av Helsings Smedja (2011-12-02 19:57:55)

Visst går det att åka även rejält sänkt !

Här står vi i startgroparna inför resan till  BR 2010 med Tommy W´s ´54a och Thomas Å´s buss , 65 mil enkel resa och inga problem nånstans , klart det skrapar i lite här och där men man måste ha lite "aktiv" körning... ICQ/ad

Post's attachments

BR2010.JPG, 219.41 kb, 1024 x 768
BR2010.JPG 219.41 kb, 212 downloads since 2011-12-02 

You´ll never know...

21

Gamla VWs är ju byggda för ett vägnät av grus fullt med potthål.
Med dagens vägnät behöver vi inga höghus med halvmetern i fjädringsväg som tenderar att luta mer än tillrådigt i de betydligt högre hastigheter moderna vägarna tillåter.
Med en pendelaxlad bil i originalhöjd får man ju nästan parkera innan man svänger för att köra säkert.  ICQ/ag

Lågt är således inte bara snyggare det är även trafiksäkrare.
Och säkert även miljövänligare pga lägre luftmotstånd.

Med andra ord: Sänkta VWs är som de skulle sett ut om de tillverkats idag.  ICQ/af

Har minst en luftkyld VW, alltså finns jag.

22

Det är ju dokumenterat att bilens toppfart ökar med 10km/h om man sänker, dock så är det nog en "hype" att tokslamma, själv gillar jag nått mittemellan, men snyggt är det när hjulet ligger symetriskt i hjulhuset, inte över eller under mao.

Att slamma så det tar i marken är ju en internationell fråga nästan då det råder samma hysteri oavsett land.

Det är nog helt enkelt så att folk gillar å släpa bilen efter sig i backen.

Samma som frågan, varför renovera ner till minsta skruv, för att sedan lämna karossen helt sliten?
Det är en smaksak och vad jag gillar gillar nog inte nästa, men vad gör väl det, det är det som är bilhobbyn, att alla får göra precis som dom vill.

23

billy skrev:
NickeNyfiken skrev:

Haha bra svar !
Men en sån toklåg vw med avsmalnad framvagn är den inte farlig rent av att köra tex landsvägsfart , går det ens ? ? Har aldrig åkt  en så låg bubbla..

Klart det är farligt! ICQ/ag Speciellt om man åker en riktigt nedkörd väg (som t.ex. E4:an), då gäller det att hålla tungan rätt i mun och åka på "vallarna" så inte hela plattan skrapar i vägen med gnistror likt en nyårsraket som följd! ICQ/ae
Dock så lär jag ju tillägga att det är ännu farligare att köra/åka splitbuss, krockar man med något/någon i högre hastighet än gå-fart är det ju tvärslut med en! ICQ/ag

Kan inte mycket...

24

Jag svarar på frågan : För att de e hårt (enligt mig) ICQ/ab

25

goopher skrev:

Håller med, själv åker jag både orginal o sänkt, gillar båda