76

Bra jobbat Anders... så nu är du igång och sätter press på oss andra!

Alte Liebe rostet nicht!

77

ja hoppas det! min sambo upplyste mig om att det bara är ettåetthalvt år till hessich... jag har trott att det är 2 år kvar ett längre tag...

78 Senaste redigerad av Barndoor51 (2011-11-29 13:52:38)

BRA! Nu är det bara resten kvar, och med "resten" menar jag Demian, Gustaf, Nicko, Christer, Hasse, Kalle, Macke, mm mm  ICQ/ag

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

79

opec skrev:

Väljer man en moped före en -53 Barndoor då tycker jag man ska byta forum.. ICQ/ag

Du kanske måste kolla in raketsport forumet....

Det finns flera på detta forum "som redan bytt"

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

80

Bra Anders!

Nu äre ju bara att hålla i ångan ett tag, för nu kan du ju inte skylla på att du inte har plåten (visst?)

ICQ/ag

Keep it up!

Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett

81

Barndoor51 skrev:

BRA! Nu är det bara resten kvar, och med "resten" menar jag Demian, Gustaf, Nicko, Christer, Hasse, Kalle, Macke, mm mm  ICQ/ag

Vi andra mysmekar lite. Så vi är redo till kommande turnéer ICQ/ad

Barndoor Division finns på facebook!
............................................................................................

82

Barndoor51 skrev:

samt Bengt och Thomas.. ICQ/af

_______________________AMBULANSGARAGET_______________________
                  - Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74  Typ 1 Shorty -65

83 Senaste redigerad av EskiL 109 (2011-11-29 19:04:29)

masen skrev:

ja hoppas det! min sambo upplyste mig om att det bara är ettåetthalvt år till hessich... jag har trott att det är 2 år kvar ett längre tag...

Ok... Plocka upp mig vid Mc Donalds Mjölby!  ICQ/ab

Motala

KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70 (Volvo PV -57)

84

Tusan... Det gnager i bakhuvudet att det börjat smidas uppe i ditt garage Masen. Jag måste igång jag med nu ju! Vi borde ha ett motiveringsmöte snart under vinterns mörka månader.

Alte Liebe rostet nicht!

85

vore kul med inspirationsmöte... men jag har ju begränsad mektid så jag väntar inte utan mekar vidare tills det är dags för möte! ICQ/ad  inte bli stressad nicko , det är långt kvar till hessich... typ 2 år....

86

nizekustoms skrev:

Bra jobbat Anders... så nu är du igång och sätter press på oss andra!

X2 ICQ/ab

87

14 månader senare:ÄNTLIGEN!!!!!!!!!

88

nu när plåten har kommit så har jag börjat så smått med det grundläggande jobbet att rikta in karossen över chassiet . det fattades ca 6 mm i höjdled mellan främre mellanvägg och bakre mellanvägg och det är nu justerat in på milimetern. nästa steg är att göra höger bakhörn inkl "stolpen" mellan ramsnok och tak brevid motorluckan som byts ut. hatthyllan urkapad samt stolpen bortkapad... lite eller en hel del slipning kvar innan stolpen kan ställas dit .... to be continued ....

89

Kör hårt nu Anders! Bild

Typ2 Eh bay 1973

90

Om du behöver hjälp med något kommer jag gärna förbi! ICQ/ab

91

BILDER!!!!

Kung att saker börjar hända i det "masiska" garaget!, synd bara att halvårs semestern, nu börjar ta slut, just när du börjat komma igång med the bus

Tel 07noll357185ett

92

Börjar misstänka att det jobbas i smyg... hur skall du annars hinna?  ICQ/ag

Alte Liebe rostet nicht!

93 Senaste redigerad av masen (2012-01-05 15:47:36)

stolpe in...
http://i44.tinypic.com/21aigyp.jpg

94

masen skrev:

stolpe in...
http://i44.tinypic.com/21aigyp.jpg

Det var väl det jag sa... han jobbar i smyg.

Alte Liebe rostet nicht!

95

gångjärn på g......
http://i41.tinypic.com/sm595k.png
frågan: var kan man få tag¨på orginalskruvar....eller lookalikeskruvar...? någon...
http://i42.tinypic.com/15ofhvn.png

96

Är det vanliga M6 försänkta stjärnskruvar(ca 10mm)? Såna köpte jag hos den lokala järnhandlaren.

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

97

nja tycker skallen ser lite udda ut... kanske inte og skruvar?....det är väl m6 men skallen är försänkt och en smula "kullrig"....

98

K-rauta har

Ät gul snö, det kan vara öl.

99

Men det ska nog vara en slät försänkt spårskruv.
Den du har där hör nog hemma på ett bubblabakljus? typ....

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

100

låter vettigt!!! den här lösningen har ju suttit här sedan 1960 iallafall men redan då var den nog rostig och reparerad..... .... mot järnboa......