Ja, nu ökar pressen
Lyxbussen var sänkt, men inte slammad när jag köpte den
På Pickupen däremot fick jag göra allt... Franke: Det är skitbra att du har tagit fram en massa lösningar för bay-sänkning, Det spar en del tid för mig
Å andra sidan finns det ju inga genvägar när man ska slamma, det är bara att plocka fram plasman och kapen 
Jag var inne på hi-jackers först, men efter att ha kollat in SBS-forumet så blev jag lite osäker.
Där menade man på att bilen blev enormt "skumpig"...
Det snackades även om i vilka lägen dämparna stod när man använde dom, d.v.s. körde, de flesta påstod att "körläget" på dämparen inte är dess lägsta, men det måste ju skilja beroende på modell?
Vore ju såklart bättre (och billigare) om man kunde köra på hi-jackers...
Jo, det är ju problemet att hi-jackers blir skumpig, dvs stenhård, om du pumpar dom full med luft. Men så ska man ju bara köra för att ta sig över hinder.
Att inte körläget på dämparen i är i dess lägsta läge spelar nog ingen roll på modellerna. Bottnar dämparen, så bottnar den ju. Men då är det ju bara att skaffa en kortare. Skulle inte det fungera, får man göra nya stötdämparfästen med längre avstånd.
Vilken djungel detta är! Vore ju som sagt bra mycket "bättre" om man kunde komma undan med hi-jackers, för ett komplett system från CE går ju på runt 30K
Om man kikar in på "KoolAid"s byggtråd på hans pickup så har han ju monterat hi-jackers fram, tydligen har Monroe en dämpare som kräver minimalt med mod för att passa på en split...
Han har ju även flyttat upp framvagnen, dels p.g.a. att han ska kunna åka så pass lågt som han gör, men även för att få en betydligt bättre åkkomfort!
Detta tyckte jag verkade riktigt trevligt, men vad säger besiktningsgubben om en uppflyttad framvagn?