1

Ska titta på en -57 i dag är lite rost i golvet o bromsarna behöver ses över.
Annars ska den var ok. Svårt o sätta pris men vad brukar man få ge för en sån??

2

15-30papp kanske? Beror ju helt o hållet på hur mycket rost det är..

Blank  Typ1 -59.
Late bay buss -74
Och Late bay DH -73
Inte lika blank Split Eh -63. Såld

3

Har varit o tagit kort på bilen nu. Golvet är det jätte mycket rost på.
Han ska ha 17000kr för den är den värd det??

http://i41.tinypic.com/r8il90.jpg

4

är det rost på golvet eller genom.. värmekanaler är hur rostiga?? tycker den ser trevlig ut!!

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

5

Det är igenom o värmekanalerna är dåliga med.

6

köp! du kommer att ångra dig annars ICQ/ab

7

vwnob skrev:

köp! du kommer att ångra dig annars ICQ/ab

x2

8

Svårt att se på bilden men den ser ju fräch ut i övrigt. Och eftersom de är en 57a så är de billigare med golvhalvor och lättare att hitta reservdelar (än en 55a)
Ja hade nog köpt den.

9

så här ser min -56:a ut under..
http://www.forumbilder.se/images/69820111220141420.jpg
jo den skall göras iordning.. iofs behövs en bra svets och ett friskt sinne. för sådana övningar...+ en hög pengar... men ovaler e ju så snygga!!  ICQ/ag http://i80.photobucket.com/albums/j178/volace/53%20VW/10.jpg

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

10

Den är ok i övrigt, men golvet är slut.
Det var även lite rost i hjulhusen.
Får ta o sova på saken.

11

kan ju vara jätteolika HUR rostigt, men är det "lite" rost bara på golv och "Lite" i kanaler låter priset helt OK - att byta platthalvor på en annars fräsh bil är inget jättejobb (och kör man billigaste sorten inte så dyrt) om man har viss svetskunskap - några smålagningar på värmekanelerna är även det OK men börjar hela kanaler ska bytas, rost under baksäte och framme vid pedalerna, rost i skärminfästningar och lite varstans så... då har du ett stort projekt framför dig och troligen en lack också och då blir det dyrt och mkt jobb...

Man ska inte heller glömma att det snabbt blir tusenlappar om man ska byta tex bromsslangar, cylindrar, rör, belägg - kanske även värmekammare, ljuddämpare... ett par OK däck... nya tänddelar... plötsligt är det uppåt 5-10.000 man kan lägga... på bara "slitprylar".

Jag har förvånats hur fina ovaler man verkar få för 35-40.000, och det går nog snabbt åt om man ska fixa till en bil...

men den ser fin ut i lacken på bilden och originallack är aldrig fel... och ibland är ju resan målet... dvs att man VILL renovera en bil, och då tycker väl många att en hyfsat orörd bil är roligare att utgå från... denna ser väl ut som det kan vara en sådan?

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

12

vet inte, men om du inte renoverat nån VW förut (det kanske du har, glöm detta då) så skulle jag försöka be nån på forumet som bor i närheten att hänga med och kolla och göra en bedömning åt dig om hur mkt jobb... ofta är det tyvärr mer rost än man tror...

men igen, bilen SER fin ut och ovaler är nog (enl mig iallafall) bland de bästa VW man kan få, mer körbara än en split och egentligen tycker jag de är vackrare...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

13

johan_l skrev:

kan ju vara jätteolika HUR rostigt, men är det "lite" rost bara på golv och "Lite" i kanaler låter priset helt OK - att byta platthalvor på en annars fräsh bil är inget jättejobb (och kör man billigaste sorten inte så dyrt) om man har viss svetskunskap - några smålagningar på värmekanelerna är även det OK men börjar hela kanaler ska bytas, rost under baksäte och framme vid pedalerna, rost i skärminfästningar och lite varstans så... då har du ett stort projekt framför dig och troligen en lack också och då blir det dyrt och mkt jobb...

Man ska inte heller glömma att det snabbt blir tusenlappar om man ska byta tex bromsslangar, cylindrar, rör, belägg - kanske även värmekammare, ljuddämpare... ett par OK däck... nya tänddelar... plötsligt är det uppåt 5-10.000 man kan lägga... på bara "slitprylar".

Jag har förvånats hur fina ovaler man verkar få för 35-40.000, och det går nog snabbt åt om man ska fixa till en bil..

Ja det är det jag är rädd för att det kommer kosta mycket.


men den ser fin ut i lacken på bilden och originallack är aldrig fel... och ibland är ju resan målet... dvs att man VILL renovera en bil, och då tycker väl många att en hyfsat orörd bil är roligare att utgå från... denna ser väl ut som det kan vara en sådan?

14

johan_l skrev:

vet inte, men om du inte renoverat nån VW förut (det kanske du har, glöm detta då) så skulle jag försöka be nån på forumet som bor i närheten att hänga med och kolla och göra en bedömning åt dig om hur mkt jobb... ofta är det tyvärr mer rost än man tror...

men igen, bilen SER fin ut och ovaler är nog (enl mig iallafall) bland de bästa VW man kan få, mer körbara än en split och egentligen tycker jag de är vackrare...

Ja rost finns det nog ganska mycket på den.
Ska fundera på det lite till

15

löp och kjöp.. ICQ/ab

Vw typ1 55,Vw typ1 56 fd callooker(SÅLD), Vw typ1 57 ladugårdsfynd från Nässjö (såld), Vw typ1 57 Öfund ifrån Samsö (DK) 4200 mil, Vw typ1 61,  Vw golf I Öfund ifrån Samsö (DK) 1720mil (såld), vw typ2 t2 71 högtak(såld)

16

det viktiga är väl att man är inställd på det jobb som det är att renovera... om man inte vill svetsa spelar det ju ingen roll vad bilen kostar, om man nu inte ska sälja vidare eller lejer bort jobbet (men det är nog inte ekonomiskt försvarbart). vill inte låta negativ, bara att man är beredd och villig att lägga jobbet.

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

17

Assådu Björn...snokar upp ovaler.  Härligt! Köp! 17 papp för den är rimligt. Bra plattor och kanaler går på en del, men en sån bil skulle jag nog satsa ordentligt på. Säg till så kan vi kolla på den.

18

Finnfisher skrev:

Assådu Björn...snokar upp ovaler.  Härligt! Köp! 17 papp för den är rimligt. Bra plattor och kanaler går på en del, men en sån bil skulle jag nog satsa ordentligt på. Säg till så kan vi kolla på den.

Jag ringer ikväll