Sökes, en bra startklar fräsch 1200 sökes, så komplett som möjligt, gärna med ljuddämpare. Pris? "vettigt"?Maila, pm'a eller skriv här.
Jag har en totalrenoverad 30hk till salu. Det är en industrimotor som jag haft isär och bytt alla lager kollat veven och renoverat topparna med nya ventiler och styrningar. Du får precisera vad du menar med vettigt pris då motorn kostade 5000 i inköp.
Skulle gärna hitta en billigare motor, runt 1500 +/- ett par hundringar.
Och som vanligt undrar vi var du är ifrån. Vissa lägger till det under sin avatar...o det är väldigt bra. 
frågan e ju alltid hur länge man vill att grejer skall hålla.. billigt skit e just det.. det kan ju vara trevligt om den håller längre än runt kvarteret..
oftast lönar det sig att köpa en bättre som man sas kan lita på!
motor och bromsar e 2 saker som man (jag) vill kunna lita på.
visst vw motorer e oftast tillförlitliga..men det mesta begagnade som finns på marknaden e mycket gammla motorer med mer eller mindre okänd skötsel.=osäkra kort.
så har man inte råd..köp dyrt=motor i bra skick.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Och som vanligt undrar vi var du är ifrån. Vissa lägger till det under sin avatar...o det är väldigt bra.
Jo,det är en bra ide, har grejjat det nu, fast jag behöver ju inte en motor hemkörd...
michaelth: Absolut, håller med dig, dock brukar det ju ligga 1200motorer å "skräpa" hos folk, å jag kan gärna göra en liten chansning för de mindre pengarna på en motor, behöver inte en motor för 5k+.
25hpman skrev:Och som vanligt undrar vi var du är ifrån. Vissa lägger till det under sin avatar...o det är väldigt bra.
Jo,det är en bra ide, har grejjat det nu, fast jag behöver ju inte en motor hemkörd...
![]()
michaelth: Absolut, håller med dig, dock brukar det ju ligga 1200motorer å "skräpa" hos folk, å jag kan gärna göra en liten chansning för de mindre pengarna på en motor, behöver inte en motor för 5k+.
Du vill ha en bra startklar fräsch 1200-motor och en sån hittar du nog inte för 1500 spänn idag.
Anledningen till att det är bra med en platsangivelse är att det ska ju vara lönt att svara. Om du nu bodde i Boden, så köper du inte motor i Skåne, eller hur?
Köp en brandspruta.
Anledningen till att det är bra med en platsangivelse är att det ska ju vara lönt att svara. Om du nu bodde i Boden, så köper du inte motor i Skåne, eller hur?
Köp en brandspruta.
Sant det.
1500 spänn det låter mer som du är ute efter ett renoveringsobjekt än en motor. En brandspruta brukar kosta runt 4500-6000 så nån motor som går för 1500 blir nog svårt. det är bättre att du väntar och spar ihop till en vettig motor. Köper du en motor för 1500 spänn är du snart här igen och vill köpa en "ny". Betänk att en orenoverad 30hk är minst 50 år gammal och efter att ha rivit mängder vet jag att dom flesta är sopslut.