Roligt!!
Varianter är coola...
det var inte dåligt att få i genom en bil så lätt som stått så länge
Ja, jag är rätt nöjd med besiktningen. Men glömde att skriva att jag fick en 2'a på att ena halvljuset tydligen lagt av på vägen dit
Jag har, tro det eller ej inte bytt en enda lampa på bilen. Det enda jag fick göra var att skarva ihop kabeln till skyltbelysningen.
Den är ju som sagt i rätt bra skick. Repad och sliten lack men annars hyfsad.
Såååå jäkla fräck! Svärgubben tjuvkikade lite över axeln förresten, då jag fluktade lite här. Och HAN som åkt Toyota så länge jag kan minnas och därmed inte har det minsta motorintresse, fick plötsligt en nostalgisk blick i ögat. En sån variant hade de visst haft som nygifta i sin gröna ungdom nån gång på Hippie talet. Fram kom berättelser om det ena stolleprovet efter det andra. Allt från bröllopsresor i Särna och Idre till vilda biljakter som fiskevårdspolis innan den såldes vidare med en skuren cylinder för ett fiskespö å en back öl. Ha ha, stollen. Han är då så jävla skön imellanåt.
Så vad säger du Turri? Ska du kanske ha en back öl? 
Läs om hur allting började här i "Om rätten att lura en polare..."
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=1879
Såååå jäkla fräck! Svärgubben tjuvkikade lite över axeln förresten, då jag fluktade lite här. Och HAN som åkt Toyota så länge jag kan minnas och därmed inte har det minsta motorintresse, fick plötsligt en nostalgisk blick i ögat. En sån variant hade de visst haft som nygifta i sin gröna ungdom nån gång på Hippie talet. Fram kom berättelser om det ena stolleprovet efter det andra. Allt från bröllopsresor i Särna och Idre till vilda biljakter som fiskevårdspolis innan den såldes vidare med en skuren cylinder för ett fiskespö å en back öl. Ha ha, stollen. Han är då så jävla skön imellanåt.
Så vad säger du Turri? Ska du kanske ha en back öl?
Haha, det ska vara en jäkligt stor back öl isåfall, och en back pengar
Men jag har ju bestämt mig för att behålla den, det finns ju inte så många rullande vad jag förstått. Vi får se framåt våren hur jag känner, är ju lite sugen på en Bubbla i skapligt skick, gärna med lite mer motor, men vi får se vad som händer nästa säsong.
Nu står den vinterparkerad inomhus ca 1 mil hemifrån så framåt vårkanten kanske lusten att sänka den mer mm. kommer tillbaka 
Klart den ska va kvar!!! Visst, Bubblor är coola bilar och jag drömmer också om nåt dylikt nån gång i framtiden. De ska en väl inte sticka under stolen.
Men betydligt lättare att få tag i än friska typ 3:or för vettig peng. Å oss imellan, när den väl är köpt och betald blir de ju inte mycket dyrare av att bara ägas och vårdas. Eller hur?
Jag menar, ingen skatt å knappt nån försäkring. Så... kan man då verkligen få FÖR många? 
Du har helt rätt i det du säger, den kommer nog att bli kvar.
Men ibland är ju gräset grönare på den andra sidan, men får jag för stort typ 1 sug så får jag kanske låna Patriks ibland 
Du får skaffa en typ 1 med det gjorde jag för Varren lär jag inte sälja i första taget.
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(
Ja det får nog bli så, bara ekonomin tillåter. Kostar lite att få Varianten som jag vill också, vill ju ha några andra fälgar tex.
Med konster och knep får den fattige knulla, vettu. Förr eller senare ramlar man över nåt matnyttigt för vettig peng. Eller som jag själv gjorde precis härom dan. En arkeologisk undersökning i skrotbodarna resulterade i prylar jag totalt glömt att jag haft. Och nu helt perfekt för "projekt Fille". Mer om detta i "Bus och kaffe" under vintern. Om du inte har vägarna förbi Råggärde ikväll vill säga? En varm Glögg och en liten förhandstitt bara för dig.
Rock On! Over and out!
Man tackar så hjärtligt för inbjudan, men tyvärr så orkar jag nog inte åka till Tallåsen ikväll. Jag har en mindre förkylning, värk i bihålor och huvud.
Vi dyker gärna upp vid nåt annat tillfälle och kollar.
För övrigt så var jag riktigt nära igår kväll att lägga en beställning på BRM fälgar som Up North i Skellefteå hade i sin hjulspecial, 2500:- för 4 st
Vågade inte slå till då jag tror det blir problem med ET måttet som var 11. Som jag fattat så bör man ha ET ~40 om man ska åka sänkt.
Nån som vet nåt om det?
Verkar ont om fälgar med et ~40.
Alltid, Mannen! Stående inbjudan. 
Man tackar så hjärtligt för inbjudan, men tyvärr så orkar jag nog inte åka till Tallåsen ikväll. Jag har en mindre förkylning, värk i bihålor och huvud.
För övrigt så var jag riktigt nära igår kväll att lägga en beställning på BRM fälgar som Up North i Skellefteå hade i sin hjulspecial, 2500:- för 4 st
![]()
Vågade inte slå till då jag tror det blir problem med ET måttet som var 11. Som jag fattat så bör man ha ET ~40 om man ska åka sänkt.Nån som vet nåt om det?
Mina Brm kommer ifrån Up North och har et 11, och det funkar fint.
Vw 1/11 -58
Panel -65
Urban T skrev:Man tackar så hjärtligt för inbjudan, men tyvärr så orkar jag nog inte åka till Tallåsen ikväll. Jag har en mindre förkylning, värk i bihålor och huvud.
![]()
Vågade inte slå till då jag tror det blir problem med ET måttet som var 11. Som jag fattat så bör man ha ET ~40 om man ska åka sänkt.Nån som vet nåt om det?
Jäklar!!! Trodde inte det funkade och nu står det att dom inte finns i lager 
Hur mycket har du sänkt? Jag har sänkt ett splines fram och orginal bak än så länge, funderar på att sänka ett hack till fram och lite bak också.
Har du någon bild hur det ser ut på bilen? Lågt ET brukar gå att få dit med smala däck och/eller trimmad skärmkant, men fälgarna 3 cm längre ut än original brukar kunna ge vissa "estetiska problem".
Jag ska ta lite kort och lägga upp.
Skärmkanterna är helt original.
Fram har jag sänkt 2 hack i bak har inte jag rört nåt men kan tänka mig att den är något sänkt men cambervinkeln verkar vara opåverkad.
Bakdäck 175/65 framdäck 165/65 men skulle nog ha haft 155/65 istället som passar bättre på 4,5 tumsfälg. Är i garaget nu så jag mobilsurfar men lägger upp bilder senare
Vw 1/11 -58
Panel -65
44 2011-11-27 14:04:16 Senaste redigerad av Urban T (2011-11-27 14:05:59)
Snyggt!
Tar inte framhjulen i skärmkanten när du svänger?
Det går ju att lägga in bilder när man svarar i en tråd. Finns en ruta som heter bifogade filer, bara att trycka på bläddra och välja filen på datorn och tanka upp.
Får väl inte ha så hög upplösning har jag för mig.
Jag gör ett test med en gammal bild.
Och det lyckades 
Nä det är ingen fara att det tar i prövade först med 165/80 originalstorlek men det går inte, och 185/65 ibak men då är det tight mellan skärmkanten.
Med nuvarande setup så funkar det med 4 pers o en hund i kofferten utan problem, har även testat att tynga ner den i bottläge och däcken tar inte i nån gång.
Det kanske hade sett lite snyggare ut ibak med ett annat et de kanske sitter lite på gränsen utanför för att det ska vara riktigt snyggt.
Mina bilder var nog lite för stora, har inte hittat nåt bra sätt att minska dem eller det kanske är bristen av datorintresse.
Vw 1/11 -58
Panel -65
Konstaterade igår att min stroblampa inte fungerade som den skulle. Trodde jag hade problem med tändningen, vilket jag kanske också hade.
Har bytt tänddelar vilket var väl behövligt, men bilen gick inte bra ändå.
Kollade då om den fick soppa i bägge förgasarna, då märkte jag att den ena förgasarens flottörhus var helt torrt.
Rev den och blåste rent, sen startade den och går nu rätt fint.
Motorn misständer/puffar när man motorbromsar i utförsbacke, vad kan det bero på? Bränslerealterat eller tändning?
Har inte ställt tändningen med stroblampa eftersom den inte verkar funka som den ska.
Misständer den när spjällen är stängda brukar det tyda på läckande avgas.
Aha! Nog har jag läckande avgassystem
. Eller menar du avgasventiler?
Men den missar även om jag inte släpper gaspedalen helt i nedförsbackar.
Men jag har ju inte gjort nån finjustering av tändningen än så det kanske är bägge problemen.
Hej
Grattis - vilken läcker farkost
! den ser ut som store-brorsan till min bil.
Vad var det som gjorde att den behövde registreringsbesiktigas? hade den trillat ur registret?
Bengt
Hej
Grattis - vilken läcker farkost! den ser ut som store-brorsan till min bil.
Vad var det som gjorde att den behövde registreringsbesiktigas? hade den trillat ur registret?
Bengt
Tackar
Jo den är ju, hmm, annorlunda
Måste ju säga att din Notch ser riktigt bra ut, det var ju en Notch jag var ute efter egentligen, tycker dom är snyggare.
Ja den hade ramlat ur registret, avställd sen 1977.