51

Nej men min fru ICQ/ad

Ät gul snö, det kan vara öl.

52

Japp! Som Mc Helsing redan tidigare skrivit i sin tråd rev vi alltså motorn ur Kombibussen härom kvällen. Och JO... vajrarna var ju något av flera saker jag glömt dåra (eller helt massuppfittat) men NEJ, det var inte större problem än att vi löste det på någon kvart eller så.  ICQ/ad Att min kumpan för kvällen sög upp en halv tank högoktanigt flygbränsle med jack-ärmen är jag gentleman av börd att bjuda på. Dyra vänner skall ha dyra droppar. Jag drar detta på kaffekassan vid tillfälle.  ICQ/ae (EFTER jag pröjsat instrumentbrädan jag köpte loss till Fille, vill säga...  Default/hmm  ) Hur som helst, motorn är ur å det är vad som räknas.  ICQ/ab En ordentlig genomgång och rejäl rengöring är vad som väntar innan montering på motorstativet och en alldeles egen plats i garagets VIP-hörna. I väntan på åderlåtning, lavemang och plastikkirurgiska ingrepp. Själv styrker jag modet med en spetsad Glögg innan jag går loss på Filles kropp med polermaskin och lackrengöring. Visst, de må va en hel del skruva kvar innan besiktning, men en fräsch kärra inspirerar ändå en trött själ till nya delmål mer än något skitigt junk i hörnet på garaget. Så får de bli.

Post's attachments

P1070178.JPG, 152.38 kb, 640 x 480
P1070178.JPG 152.38 kb, 202 downloads since 2011-11-12 

*VW Notchback 1500 S -65 * VW Typ 1 -60 * VW 1500 -68 * VW 1303s -73 * VW 1300 -66 (Husmusens)*   

Läs om hur allting började här i "Om rätten att lura en polare..."   
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=1879

53

Jaja, 5 liter gammelsoppa som luktar mer terpentin an bensin i fleecejackan gör ju en än mer sugen på cigarr.. livin´on the edge liksom.. ICQ/ad

Men som sagt motorn är ur och den polkagrismålade bussen parkerad bakom garaget så nu ser vi framemot nya ryck med `el verde autobus` !

You´ll never know...

54

Määän Yes Sir! Cigarr och Calvados! Och ärmarna fulla av terpentin gör njutningarna bara lite mera spännande. Du är en tvättäkta gambler du, mannen. De har jag alltid sagt.  ICQ/ae  Men sant i ända att hjärtat är skilt ifrån kroppen. Och till glädje och inspiration för samtliga parter satt visst en sprojlans ny kopplingssats på plats. Och den glänser som vitaste titan. Åååååh, Filmore kommer bli sååå glá!  ICQ/ag  Å en sådan PLATS det blev i garaget sen, nu när polkabussen landsförvisats upp på vedbacken. Ja så kom arbetslust till flitens bod, här skall ni motstånd finna!

Post's attachments

P1070183.JPG, 157.82 kb, 640 x 480
P1070183.JPG 157.82 kb, 184 downloads since 2011-11-21 

*VW Notchback 1500 S -65 * VW Typ 1 -60 * VW 1500 -68 * VW 1303s -73 * VW 1300 -66 (Husmusens)*   

55

När man läser din text Grenje , så tänker jag på såna här amerikaaanska frikyrkopastorer i TV ..

och riktigt så står du ju inte i garaget varje gång, men det är väldigt levande skrivet ! ICQ/ab

Nu vill vi se lite gjort på bussen snart bara !

Post's attachments

rev-billy-time-square.jpg, 76.18 kb, 504 x 360
rev-billy-time-square.jpg 76.18 kb, 228 downloads since 2011-11-21 

You´ll never know...

56

Haha, stôll!  Default/lol Ja va kan man annars säga, då uppenbarelser av sällan skådat slag viker ut sig likt Mamons nymfer? Lyckan är fullständig. Halelujah och änglars körer sjunger. Amen.

57

Önskade att det fanns en Gilla knapp, då skulle jag dubbel gilla eller förresten trippel gilla den här tråden ICQ/ag  ICQ/ag  ICQ/ag

58

ICQ/ag  ICQ/ag  ICQ/ag  ICQ/ag  ICQ/ag  Fem smile = Full Pott!

59

Du har valt ett myckert vackert namn till din buss måste jag ju säga ICQ/ab

1500s Notchback -64
1600 TLE Fastback -71
www.twinpeakboxers.com
www.volksmeet.se

60

Grenje skrev:

Filmore och dess namne.  ICQ/ab Ni förstår ju att Elmo blev alldeles snurrig när Skäggo kom hem med den här.

Har en likadan ICQ/ab

61

Määän tackar er alla för så mycket smicker och beröm. Kul att tråden gillas.  ICQ/ab  Bara jag inte blir enfaldig å dryg nu bara. Man har ju läst om hur stjärnor och berömdheter pelar ur i den ena hjärnstormen efter den andra.  ICQ/ag   "Måla mitt garage lila å fyll det med rotmos! Annars kan jag inte skapa".  Default/lol   Moaaahahahahahahaaaaa!  Nä, DET lär då aldrig hända här. En jordnära skogsmurvel med kärlek för det enkla. Kaffe, en god Visky och djupa tankar på nattgammal is.  Default/hmm    Och så till namnet dåra. Det valde jag ju inte själv den här gången, utan Elmo som jag skrivit om tidigare. Men helt rätt, Fillmore. Namnet är skitcool å helt rätt! Säkert på er båda  ICQ/ab

Warning: getimagesize(./extensions/pun_attachment/attachments/d85d0a2493fe27f2904c4ff73b9b43e4/ea348d625e2fc41607296cf317c35394.attach): failed to open stream: No such file or directory in /srv/users/boxerville/apps/boxerville/public/forum/extensions/pun_attachment/include/attach_func.php on line 297

62 Senaste redigerad av Grenje (2011-11-30 22:04:36)

MÄN Mentor Helsing!! NU du! Nu jävlar i min lilla låda, har jag GJORT något!  ICQ/ag   Rotat runt, funderat djupt och velat länge medan jag vägde pris mot kvalitét. Men nu är det ändå klart. En MONSTERSTEREO av sällan skådat slag skall Fille få. (se bildserie nedan) Kanske inte kan jämföras med Bang & Olufsen och Cerwin Vega precis, men tidstypisk å säkert en dräpare nån gång på Hippie-talet.  ICQ/ag  Aaaaa, håll i er nu. En 2-kanals bandare av märket Comet. Inte vacker, määän sällsynt.  ICQ/ad   Sammankopplad med äkta kopparkabel i smidiga högtalare i knähöjd, preciiiis lagomt för två rejäla frakturer vid kraftig inbromsning. 2 X Wellpapp och ett ljud som får vilken skivproducent som helst att rysa. Pappas gamla Booster  (dåtidens förstärkare för er som inte var med  ICQ/ae  ) rotades fram ur dammiga förrådslådor för att likt Frankensteins monster återupplivas. I flerfärg och superb tolkning av Boris Karloff naturligtvis. Nå väl, 25 watt rätt in i bashögtalaren bara! Fy fan, vilket jävla dunk!!!! Att den för övrigt sitter monterad precis mitt i synfältet på instrumentbrädan ser jag som ett mandomsprov av guds nåde. Ty det gör ont när knoppar brista...  ICQ/ad   Vaaaaa, vad sägs? Imponerad?  ICQ/ag

Post's attachments

1.JPG, 112.62 kb, 640 x 480
1.JPG 112.62 kb, 200 downloads since 2011-11-24 

DSC00065.jpg, 102.51 kb, 648 x 486
DSC00065.jpg 102.51 kb, 209 downloads since 2011-11-30 

DSC00220.jpg, 164.54 kb,  x
DSC00220.jpg 164.54 kb, 4 downloads since 2011-11-24 

P1070207.JPG, 101.43 kb, 640 x 480
P1070207.JPG 101.43 kb, 204 downloads since 2011-11-24 

63

Haha! Kan inte annat än fortsätta ge denna tråd mina tummar upp. Underhållande läsning till frukostäggen!  ICQ/ab

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

64

Härligt Örjan ! Nu jäklar ska det spelas,jag har ju hela samlingen av Ingemar Nordströms Saxparty , som de *kassetterna har väntat på att komma ut i ljuset igen ...

Snart är det lördag ! Calvados och cigarr !!

( *kassett: För er under 30 så var det nåt vi andra hade på medeltiden för att ,i bästa fall, spela musik på i så kallade bergsprängare samt i bilar. )

You´ll never know...

65

en riktih high-teck lösning ICQ/ag  de e bra...
satte själv i en värsting radio i min bay,
http://www.forumbilder.se/images/f73201192547P061b.jpg
med massor av... tja inget. ICQ/ad ..men den låter högt i alla fall fast den e gammal  ICQ/ag kul att se dina "övningar"

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

66

m.helsing skrev:

Härligt Örjan ! Nu jäklar ska det spelas,jag har ju hela samlingen av Ingemar Nordströms Saxparty , som de *kassetterna har väntat på att komma ut i ljuset igen ...

Snart är det lördag ! Calvados och cigarr !!

( *kassett: För er under 30 så var det nåt vi andra hade på medeltiden för att ,i bästa fall, spela musik på i så kallade bergsprängare samt i bilar. )

OCH spela in blandband!!!!!

Inte att förglömma!!!

Själv spelade jag även in egna telefonsamtal, men det är en annan, högst preskriberad femma!

Chysst bandare du ska montera, bara att leta i gömmorna efter några fräsiga band då! Ingemar Nordströms Saxparty!!!!

Default/lol

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

67

m.helsing skrev:

Bergsprängare, ja jäklar vad man släpade runt på en sån i ungdomen, vägde flera kilo men den skulle vara med överallt man gick för att lyssna på musik. Kanske därför man numera har värk i rygg och axlar  ICQ/ab

Typ 3 Variant -65

68

Ingemar Nordstöms saxparty, Calvados och cigarr.

Det måste bli en rejäl bakfylla av den kombinationen, bara ingemar Nordströms får ju en att bli illamående  ICQ/ag

Typ 3 Variant -65

69

Grenje skrev:

Japp! Som Mc Helsing redan tidigare skrivit i sin tråd rev vi alltså motorn ur Kombibussen härom kvällen. Och JO... vajrarna var ju något av flera saker jag glömt dåra (eller helt massuppfittat) men NEJ, det var inte större problem än att vi löste det på någon kvart eller så.  ICQ/ad Att min kumpan för kvällen sög upp en halv tank högoktanigt flygbränsle med jack-ärmen är jag gentleman av börd att bjuda på. Dyra vänner skall ha dyra droppar. Jag drar detta på kaffekassan vid tillfälle.  ICQ/ae (EFTER jag pröjsat instrumentbrädan jag köpte loss till Fille, vill säga...  Default/hmm  ) Hur som helst, motorn är ur å det är vad som räknas.  ICQ/ab En ordentlig genomgång och rejäl rengöring är vad som väntar innan montering på motorstativet och en alldeles egen plats i garagets VIP-hörna. I väntan på åderlåtning, lavemang och plastikkirurgiska ingrepp. Själv styrker jag modet med en spetsad Glögg innan jag går loss på Filles kropp med polermaskin och lackrengöring. Visst, de må va en hel del skruva kvar innan besiktning, men en fräsch kärra inspirerar ändå en trött själ till nya delmål mer än något skitigt junk i hörnet på garaget. Så får de bli.

Och Helsings händer är där de brukar vara, ser jag...       Default/yikes       ICQ/ad      ICQ/ag

"Pimped by Nature"

70

Määän visst vet ni. Dr Helsing ertappas allt som oftast med händerna i kakburken. ICQ/ag  Men nyfikenheten driver ju mänskligheten framåt sägs det, och varför då inte ge honom en rejäl dunk i ryggen för att han så envist leder evolutionen? Och om han är så pass driven redan vid det här laget, tänk er då när han fyller 87. ICQ/ad 

Jooo, som sagt och avslöjats planerar jag ju en liten adventständning i garaget ikväll dåra. Glögg och Calvados för VW-Entusiaster skall väl smaka?  ICQ/ab Ljuga lite i goda vänners lag och kanske pilla på någon pryl av dokumentärhistoriskt värde. ICQ/ae  Så nu har jag precis (h)julstädat lite medan Petra knåpat ihop några passande (h)julgardiner. Tadaaa! ICQ/ag

Post's attachments

(H)julstädning.JPG, 141 kb, 640 x 480
(H)julstädning.JPG 141 kb, 167 downloads since 2011-11-26 

71

Mina (h)julgardiner kan jag väll ändå få visa? Coola va?  ICQ/af  Petra VET då vad pappa vill ha. ICQ/ag

Post's attachments

DSC00075.jpg, 109.32 kb, 648 x 486
DSC00075.jpg 109.32 kb, 203 downloads since 2011-11-30 

72

Och DETTA mina för sent födda vänner är vad Mr Turri kallar en BERGSPRÄNGARE! ICQ/ag  CD:s föregångare, de personliga uttryckens förmedlare och ett MÅSTE för varje kulturellt begåvad ungdom. Fantastiska riff och Angus Youngs gitarrsolon skapade gängkrig med anhängare av Barbie och Depeche Mode. Självklart på KASETT och med musikmaskinen kånkandes på högsta volym över axeln. Nitar och Lejonman Vs. Synth-lugg och enorma axelvaddar. ICQ/ae  Det FANNS bara TVÅ läger. Och oavsett sida skulle den andra ha stryk. Så var det bara. Ja jävlar vilken era. Strandpartaj, öl och bikinibrudar. Bergsprängaren var den som spelade huvudrollen i livets karusell. DÅ en självklarhet i både vardag och fest, idag nästan bortglömd. Och bland er yngre, knappt ens medveten. Betydelsen för en riktig Bergsprängare är kanske lite svår att förstå om man inte var född. Men som Svärgubben (den gamle Hippien) brukar säga, "Mins man 60-talet, var man ändå inte med..."  ICQ/ad

Post's attachments

DSC000701.jpg, 117.69 kb, 648 x 486
DSC000701.jpg 117.69 kb, 184 downloads since 2011-12-06 

73

"Den som söker skall finna" som de står i gamla skrifter. Efter enträget letande och med Indiana Jones liknande potential snubblar vi plötsligt över skatter. En röd tråd i tråden kan idag få sitt slut och ände. Precis som i filmens kärna ska man på nåt vis börjat tvivla på gåtans lösning, innan den till dramatik och pampig musik plötsligt blottar sina hemligheter. IDAG är en sådan dag. HALLELUJAH! Så skåden nu ljuset, mina vänner! SE vad som uppenbarat sig! ICQ/ag

Post's attachments

P1070222.JPG, 92.7 kb, 640 x 480
P1070222.JPG 92.7 kb, 200 downloads since 2011-12-13 

74

Ah, Juldagen den bästa är.  ICQ/ag  Inga plikter å ingen släkt som måste uppvaktas. Solen skiner å de är sådär alldeles lagom kallt. Garaget står varmt och välkomnande å Fille vill mer än gärna ha lite sällskap. Så jag önskar er alla en fortsatt riktigt God Jul och hoppas för er egen skull att ni också varit RIKTIGT SNÄLL... ICQ/ad GOD JUL!

Post's attachments

Bad santa.jpg, 60.57 kb, 365 x 327
Bad santa.jpg 60.57 kb, 209 downloads since 2011-12-25 

75

Gott Nytt Snöstorm på er allihopa! Och en riktigt god fortsättning på det nya VW-året.  ICQ/ab  Själv fick man väl påhälsning av Dagmar, Gudruns illvillige kusin. Default/hmm En rejäl käftsmäll som resulterade i blod svett å dårar. En hel del takpannor på glid och ett rejält jack i låret efter hämndauktion från en mer än måttligt plågad Husqvarna. Man SKA inte köra motorsåg i pulkabacke!!!! IDIOT!... ICQ/am  Så därför har det varit stiltje ett tag, åtminstone här på forumet. Men NU drar vi ett streck över detta och blickar framåt. Tegelpannorna är på plats och tallarna har blivit till 1000kw i väntan på nästa vinter. Väl mött och ett riktigt GOTT NYTT ÅR!  ICQ/ag

Post's attachments

P1070296.JPG, 223.76 kb, 640 x 480
P1070296.JPG 223.76 kb, 204 downloads since 2012-01-09