1

Nån har fimpat bakre karossfästet på min splitkaross, troligen för att det inte passar om karossen sitter på en senare platta. (vi pratar altså det som sitter i bakre hjulhus, i stötdämpartornet)

Har tänkt att jag ska ha tur och snubbla på fästen på nån marknad, men tyvärr ej. Istället tänkte jag nu att jag kanske kan bocka till nå plåtbitar och bygga ihop till ett "good enough" fäste... Borde inte vara jättesvårt om man inte har ambitioner att få det originallikt - men ur besiktnings och stabilitetssynpunkt ska man nog ha något iallafall.

Finns det någon som har lust att ta en bild och grovt mäta fästet, jag har ju inte fästena alls på min bil och de andra bilarna står undanställda 10 mil bort... Djupet känns som viktigast, så hålet för bulten hamnar rätt. Men bredd och höjd är ju även det intressant...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

2

tilläggas att det nog inte behöver vara split, jag tror det är lika på alla? Bara höjden skiljer?

3

Jag har lösa fästen, att svetsa dit. Nya...

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

4

OK, kostar?

Har sett att det som funnits är hela innerskärmen, då var det rätt dyrt tror jag... och jag har kvar lite smålänsk snålhet i blodet tror jag... ICQ/ab

5

50.- / st. Det är nåt Danmarkstillverkat halvtaskigt repro tror jag. Vilken sida behövde du?

6

Båda... Priset var klart vettigt, frågan är hur man fraktar, å andra sidan har jag inte bråttom så... kan ta det på nån träff i sommar... men jag tingar gärna 2st fästen isåfall... kan betala i förväg om du vill...

du har förresten inte hittat nån splitbussnoskon?

7

Jag trodde det var en noskon till en splitbubbla du skulle ha...

8

ja, hur var det, jag har glömt detta med noskon, jo, men splitbuss och splitbubbla är samma tror jag... bara att splitbuss hade kvar den längre... äh, i vilket fall har jag för mig, när jag var inläst på detta, att du hade koll på nåt vrak med en noskon som jag då trodde skulle passa... men sen hade jag en låda på g av en kille på MB forumet som jag inte tror är på detta forum, tror han hette VWESTLING och ev har jag hans nummer nånstans men när MB la ned så tappade jag PM från honom... sen har jag inte hunnit så mkt på denna bil pga min 2 åring hemma...

9

Splittbubbla o splittbuss har inte samma noskon. Fact of the day.