Hej jag har en 1200 ifrån 64 som är redigt nedsänkt. Frågan är måste jag höja upp den vid besiktning. skärmarna är väl 5- 10 cm över marken? finns det något krav på det?
Det beror på gubben som står där. En del brukar ha som regel att kommer den ner i broms provaren så är det okej.
Men jag har hört om folk som blivit stannade i porten med för att "den där är för låg"
typ2 65, 75 typ3 62 typ4 73
Och husvagn 65.
Dom nyare hallarna med banlyftarna med domkraft i mellan, tar i om man har mindre än 9cms frigång
Och så måste du ha fjädringsväg, sist sa beschefen 8mm 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Ja, det hände mig för några år sen...
5 2011-11-24 19:09:46 Senaste redigerad av Urban T (2011-11-24 19:29:14)
I somras besiktade vi grabbens (PatrikTurri) Bubbla, det gick nätt och jämt
Lastbilshallen blev vi inkallad till. Besiktningmannen sa innan vi åkte in att det där går aldrig, vi testar sa vi, klonk sa framvagnen när det tog i framvagnen. Det går inte sa bes mannen. Men om vi lyfter lite så kanske sa vi och lyfte i skärmarna, då kom vi in.
Sen fick vi lyfta över varje domkraft. När vi rullade ner den i bromsprovaren sa det klonk ordentligt, bilen stog på stötdämpartornen.
Bes mannen stog utanför bilen och bromsade, något sur vid det här laget
Efter några lyft till så var bilen bes och klar utan några fel
Kommer aldrig att glömma hans kommentar "Nästa gång ska bilen vara högre" som han upprepade med högre och högre röst flera ggr under besiktningen
Det jag ville ha sagt är att allt beror ju på hur "snäll" besiktningsmannen är.
Det här stör mig å det grövsta.
Fjädringsväg är ju självklart, men jag fick inget mått bara att det skulle finnas när den korkade besiktningsmannen var tvungen att fråga stationschefen som bara log och frågade besiktningsmannen: Finns det fjädringsväg? Ja, säger bes.mannen. Chefen: Dåså!
Men var finns det skrivet att det måste vara si och så över havet?
Självklart får ju ingen del av fordonet ta i marken vid nedfjädring å gör det inte det så....
Tycker det är deras jävla skyldighet att besiktiga fordonet.
Det är ju inte fel på bilen utan på deras Svenne-bes.station.
Säger som våra getter skulle sagt till SBP: Bläääääääää!
brukar dom inte säga att vid en punktering ,får ingen del av kaross/schassie ta i marken..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Ajdå.. låter som att jag har att göra i vinter! Eller så hittar jag en riktigt go besiktningsman 
När jag bes min i sommar så fick vi lyfta lite här och där under kontrollen. Men min gick inte igenom, det var mestadels för att det inte var någon fjädringsväg alls nästan. Alltså, okapade svärd. Sedan hann jag inte montera stötdämparna fram så drog en chansning och tänkte spela dum.... Hahah! Och lite andra småfel, jag visste om alla felen. Men ville mest kolla så det inte var något annat som var tvunget att fixas.
Iallafall, det dröjde ett bra tag innan han märkte att det inte satt några stötdämpare på fram. Haha, men annars sa det inget spec om höjden.
Jag hade dock höjt upp min så mycket det gick innan bes och ändå fick man lyfta än del.
Men som alltid, beror helt på vem som besiktar. Ganska roligt dock när hela personalen blir intresserad och vill kolla närmare.
Volks Of Hälsingland
East Coast Meet #4 - 9-11 Augusti 2019
Sen beror allt på, när sänke besiktade sin lyx buss så åkte dom ju runt huset och prov bromsade bara så det kändes jämt har jag fått höra. Men kommer man med en ny renoverad buss så är det ju inte samma sak som en hood ride
typ2 65, 75 typ3 62 typ4 73
Och husvagn 65.
I somras besiktade vi grabbens (PatrikTurri) Bubbla, det gick nätt och jämt
![]()
Lastbilshallen blev vi inkallad till. Besiktningmannen sa innan vi åkte in att det där går aldrig, vi testar sa vi, klonk sa framvagnen när det tog i framvagnen. Det går inte sa bes mannen. Men om vi lyfter lite så kanske sa vi och lyfte i skärmarna, då kom vi in.
Sen fick vi lyfta över varje domkraft. När vi rullade ner den i bromsprovaren sa det klonk ordentligt, bilen stog på stötdämpartornen.
Bes mannen stog utanför bilen och bromsade, något sur vid det här laget![]()
Efter några lyft till så var bilen bes och klar utan några fel![]()
Kommer aldrig att glömma hans kommentar "Nästa gång ska bilen vara högre" som han upprepade med högre och högre röst flera ggr under besiktningen![]()
Det jag ville ha sagt är att allt beror ju på hur "snäll" besiktningsmannen är.
Tänk om du får samma besiktningsman nästa gång 
(är du här igen?) hahahaha