1

Har hittat en bil i Danmark som har svenskt ursprung.
Den har tyvärr inga papper, hur gör man då för att få Im den i Sverige igen?  ICQ/ae

Ät gul snö, det kan vara öl.

2

lowang skrev:

Den har tyvärr inga papper, hur gör man då för att få Im den i Sverige igen?  ICQ/ae

går det inte att göra en ursprungskontroll på den? eller har den ett ABC123-nr?

www.beachbuggy.se - buggyforum för buggyälskare
vagnpark:
Röd buggy -67 ,Blå buggy -67, Vit/blå/svart buggy -69 under uppbyggnad

3

Jasså, den var svensk?

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

4

kanske annars finns nån som har papper på en sån bil..

5

magoo skrev:
lowang skrev:

går det inte att göra en ursprungskontroll på den? eller har den ett ABC123-nr?

Vet inte riktigt hur det fungerar...
Som jag fattat det måste man ha original papper och chassienr för att kunna göra ursprungskontroll?? Läste lite på transportstyrelsens hemsida.
Nån här som har full koll på hur det funkar?
Har inte fattat än om bilen varit reggad i dk. Säljaren säger att den är svensk  Default/hmm

6

Vad är det för bil?  ICQ/ae

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

7

med detektivarbete går det väl ofta få fram ett gammalt regbevis och det ska räcka (om vi nu pratar en luftkyld VW äldre än 30 år).

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

8

Nu fick jag reda på att den aldrig varit regad i dk, alltså senast i Sverige.
Det finns gamla besiktningspapper från Sverige så då borde man ha ett regnr också att gå efter.
Får se vart det bär...

9

lasslo skrev:

Vad är det för bil?  ICQ/ae

Äsch, det är en sån där gammal skruttig folka ICQ/ad

10

En rysligt populär modell av gammal skruttig folka.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

11

1303s från 70 talet ICQ/ab

Medlem i Halmstad Luftkühlers

12

Hade det varit så väl...

13

Nå, vad hade ni betalt för en 59:a dubbelhytt som behöver nya papper, nytt flak, båda hörnen båda sidor bakom hytten höger innerskärm, mellanvägg plus lite smått i gott?  Default/hmm

14

Hehe. Så du skal till ringsted   ICQ/ag

Vw typ1 55,Vw typ1 56 fd callooker(SÅLD), Vw typ1 57 ladugårdsfynd från Nässjö (såld), Vw typ1 57 Öfund ifrån Samsö (DK) 4200 mil, Vw typ1 61,  Vw golf I Öfund ifrån Samsö (DK) 1720mil (såld), vw typ2 t2 71 högtak(såld)

15

Förhoppningsvis inte, hoppas att jag kommer till sans snart igen ICQ/ag

16

Jag var der i tisdags. Och den verkar som ett ok projekt. En bit bättre end den gul/svarte , i plåten i hvertfald

Vw typ1 55,Vw typ1 56 fd callooker(SÅLD), Vw typ1 57 ladugårdsfynd från Nässjö (såld), Vw typ1 57 Öfund ifrån Samsö (DK) 4200 mil, Vw typ1 61,  Vw golf I Öfund ifrån Samsö (DK) 1720mil (såld), vw typ2 t2 71 högtak(såld)

17

På bilderna han skickat så är den inte jättehemsk.
Fanns där nåt golv alls?

18

Så mycket så jag inte efter, jag var der av annan grund. Men jag skal til Ringsted igen måndag, och kan da ta en sväng forbi honom..

19

Det hade varit hyggligt!
Kolla gärna hur illa det är på de vanliga ställena och om där finns nåt ramverk och golv.  ICQ/ab

20 Senaste redigerad av hamsedk (2011-11-26 12:15:42)

Jag är inte så mycket inna i bussen världen, men jag gör vad jag kan... Vet självklart godt vart gulvet är någonstans, men om der är något helt specielt, får du säga vad det är  ICQ/ab