1

Tänkte besiktiga bussen i morgon då den ska vara det vid försäljning, lika bra att få det gjort nu innan vintern så kan man åtgärda ev. fel

Håll tummarna, har inte rört en skruv på en bil på väldigt länge och tänker inte skruva många gängor imorn så alla böner är välkomna  ICQ/ab

Några tips i övrigt?

Position soffor?
Däckdim.? avsmalnad framvagn med lågprofil 14" fram ballong bak samt delningsadapters..  ICQ/ad
Höjd? medtaga plankor eller är det lönlöst att chansa?
Backspeglar yttre? (1965 kombi)

med tanke på hur min bubbla såg ut (hade glömt massor och grejor satt löst å hej vilt vare) och den gick igenom med ett fåtal små anmärkningar så borde ju den här bokstavligt talat flyga igenom!

Tänkte bes som den står på denna bilden..
http://www1.garaget.org/archive/33/32915/260370/260370-2465181.jpg

Panel -53, 911 -71

2

Då håller vi tummarna så får du skriva hur det gick ICQ/ab

3

Lycka till och det kommer säkert gå bra

70:a Cab, Gazzer, Variant

4

Lycka till - kommer gå fint!

Medlem i Halmstad Luftkühlers

5 Senaste redigerad av Thomas Å (2011-11-23 20:43:49)

När den besiktades senast så var enda skillnaden (om inte du ändrat något). Orange blinkers bak (kvittar nog), likadana däck fram som bak, höjd framvagn, sofforna i rad och en "riktig" hastighetsmätare.

Lycka till!  ICQ/ab

"Pimped by Nature"

6

Inte rört en skruv Thomas! har fettat in grejorna och bytt soppafilter dock ICQ/ab

Tydligen var besiktningshallen felkonstruerad för fick inte komma in då den skulle ta i, vilket skit!

Panel -53, 911 -71

7

Men det är ju inte ditt problem!
Jag har aldrig hört att det finns någon minimihöjd, så det borde bara vara deras jävla sak att lösa.

Usch va jag blir förbannad när jag hör sådant här. ICQ/am
Kan man inte stämma dem på massor av pengar för sveda och huvudvärk?

Har minst en luftkyld VW, alltså finns jag.

8

Har ju hört talas om alternativa bromsprov då låga bilar bromstestats vid provkörning men det var tydligen inte aktuellt.

Höj upp och åk tillbaka! Glöm inte att justera lyset. ICQ/ab

"Pimped by Nature"

9

Åk till Näringen i Gävle
Där besiktade Slam slider utan problem

70:a Cab, Gazzer, Variant

10

kul! där fick man för god framförhållning.. alltid ute i sista minuten som vanligt..

Tieto verkar vara ett riktigt jävla skojföretag. Bilprovningen likaså. Backupsystem, vad är det?! herregud...

Blir till att besiktiga bussen tidigt i vår istället helt enkelt  ICQ/ad  ICQ/ad  ICQ/ad

..om inte någon kan tänkas ha fyra stycken vinterdäck på fälg till bussen, går även bra med Porsche bultdelning..??

Panel -53, 911 -71

11

Vinterdäck?
Veteranbilar är ju så säkra att de inte måste ha sådana när moderna bilar måste.  ICQ/ag
Är det bra väder så är det bara att köra.
Beställ en tid och avbeställ/boka om omser är halt.

Har minst en luftkyld VW, alltså finns jag.

12

Bilar äldre än 30år behöver inte vinter däck.

13

Dom har ju redan saltat här, tadet i vår Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

14

låter bra det kamrater!  ICQ/af  ICQ/af

Panel -53, 911 -71