1

Jo nu är det så att jag har kommit över en gammal tockendära taxiskylt som man sätter i dropplisten..  Frågan som lyder är då om det är lagligt att köra runt med en bil där det står taxi på taket?

Mvh anton

2

http://www.garaget.org/mypage/blog.php? … post=70290 Fan vet....

3

Jag hade en snygg femtitals "Radiobilen TAXI" skylt på min veteran Renault en sommar. Dock så plockade jag bort den efter att en sur taxiåkare bromsade ner mig till stillastående på E4ran... Man kan ju undra vad taxikuskarna har emot en veteranbil som uppenbarligen inte är en taxi.  ICQ/ad

4

Läste om en gammal cittra padda i klassiker som går att beställa som taxi. Har även pratat med en som körde en gammal volvo-taxi-sugga (fast med modern drivlina) som taxi. Lyckades fånga en gammal "långmerca" från nånstans slutet 70-talet som även den gick som taxi, föraren visade stolt upp nån slags monogram på en dekal i bagageluckan och påstod bilen gått i hovet...

Tycker det är coolt med "riktiga" taxi som är veteranare... Tyvärr åker jag mycket litet taxi (snarare aldrig), annars skulle jag spara dessa nummer och ringa efter dessa när jag skulle åka... Tror dessutom förarna av dessa är trevligare än många andra chaffisar, även om faktiskt många chaffisar verkar trevliga - men finns riktiga praktarschlen också...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

5

i början på 90-talet hade jag en polare som jobbade på en verkstad och de hade en 60-talsmerca inne på svetsjobb... det var en taxi som gick i trafik i 08-regionen.
Tror nog föraren hade haft den sen ny...

www.beachbuggy.se - buggyforum för buggyälskare
vagnpark:
Röd buggy -67 ,Blå buggy -67, Vit/blå/svart buggy -69 under uppbyggnad

6

http://www.metica.se/blogg/2011/11/08/c … stockholm/

Har sett honom flera gånger, och har sett honom anstränga sig för att köra lagligt. Säkert en grym prick.

Är ni missnöjda med era taxichaffisar kan ni pröva att åka med Taxi Stockholm istället. Skulle ni ha otur att åka med en idiot kan ni spara kvittot, ringa 15 00 00 igen och lämna in ett klagomål. Några månader senare kör idioten för Taxi kurir eller 020.

7

...eller airport cab om de var riktigt puckade?  ICQ/ag

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)