1 Senaste redigerad av jh (2011-11-22 09:00:20)

Hejsan,

Hur monterar man en sån här i bubblan? Kommer det krävas ingrepp i röret där rattstången går? Fäster man den där bygeln sitter som fäster "rattstångsröret" till karossen?

Om jag ens kan ha den på min 60a?

Hittade tyvärr ingen bättre bild men ni kanske ser ändå...

http://i777.photobucket.com/albums/yy60/jhag1/IMG_2704.jpg

Tack /Joakim

Typ 1 1960 - Under uppbyggnad

2

Vet inte hur det ser ut på en 60:a, men på femtiotalare så sågar man upp en slits i rattstångsröret och svetsar på klackar på rattstången när man monterar ett sådant lås.

I och med att det är flatstift på ditt lås verkar det vara nyare än femtiotalarna, som har skruvanslutningar.

3

HenrikL skrev:

Vet inte hur det ser ut på en 60:a, men på femtiotalare så sågar man upp en slits i rattstångsröret och svetsar på klackar på rattstången när man monterar ett sådant lås.

I och med att det är flatstift på ditt lås verkar det vara nyare än femtiotalarna, som har skruvanslutningar.

ok, ska se hur det ser ut ikväll... Kan tänka mig att man sågar ut en slits här också. Och ja, den har varianten har skruvanslutningar och fyra stycken flatstift anslutningar vilket är en mer än vad jag ska ha på min bil. +Ström, startmotor, och tändning men vad är den fjärde till som sagt?

/Joakim

Typ 1 1960 - Under uppbyggnad