Jag har två kondensatorer liggande och undrade om de är till Split Bubbla eller inte.
Den vänstra köpte jag på Tradera efter en tips på BV, den högre köpte jag på Norrtälje marknaden.

Modern cars are nothing but visual pollution !
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Typ1: KDF, Split, Oval » Kondensator?
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Jag har två kondensatorer liggande och undrade om de är till Split Bubbla eller inte.
Den vänstra köpte jag på Tradera efter en tips på BV, den högre köpte jag på Norrtälje marknaden.

Ingen som har en större kunskap om 25HK motorer?
Sas det inte att den vänstra var till 25hk motorn i samband med att man tipsade om den här på BV...
En sån stor klump som den högra har jag aldrig sett på en 25hk, dom brukar va i storlek som den vänstra
Den stora är troligen en som sitter på laddningasreläet eller tändspolen, som förhindrar störning av radion. Men hittar man sånt på en 25HK motor?
Jag fick tips om att den vänstre inte är till 25HK, men till en tidig 34HK. En 25HK kondensator skulle ha en större diameter och en gul sladd... 
Det var jag som tipsade om kondesatorn på tipståden. På bilden i tradera så är det en gul sladd, jag beställde 2st och fick gula varianten som stämmer helt överens med de som sitter på mina 25hk fördelare.
Om du har fått en svart så har han skickat fel? Han har ff gulsladdade kondingar på bild i sina anonnser såg jag.
Den stora är troligen en som sitter på laddningasreläet eller tändspolen, som förhindrar störning av radion. Men hittar man sånt på en 25HK motor?
Ja hade man radio i bilen så behövs den nog 
Jag fick tips om att den vänstre inte är till 25HK, men till en tidig 34HK. En 25HK kondensator skulle ha en större diameter och en gul sladd...
Ni som är elkunniga, den borde väl fungera att använda på en 25hk även om den inte är helt correct ??
Det var jag som tipsade om kondesatorn på tipståden. På bilden i tradera så är det en gul sladd, jag beställde 2st och fick gula varianten som stämmer helt överens med de som sitter på mina 25hk fördelare.
Om du har fått en svart så har han skickat fel? Han har ff gulsladdade kondingar på bild i sina anonnser såg jag.
Men vad är diametern av den som du fick?
Min är 18mm med svart sladd, som skulle vara till en tidig 34HK motor
En 18mm med gul sladd skulle vara till en 30HK motor
En större än 18mm (kanske 25mm?) med gul sladd skulle vara till en 25HK motor.
Jag har funderat lite på din tråd å nu när jag skulle plocka ihop min fördelare så mätte jag lite, min orginal som ser ut som den stora gamla på bilden, den satt på min 30hk och har svart sladd och är ca 22mm... Den nya jag skulle ha är ca 18mm och har gul kabel... Fick fel modell först å fick en med svart kabel 17mm å fel kabelsko...Kanske inte hjälpte dig så mycket men nu vet du att detta ska vara till 30hk med br2 fördelare i en typ1 -56:a
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Typ1: KDF, Split, Oval » Kondensator?
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.