1

Har en eber i min buss 57 som vore kul att försöka få igång, har aldrig mekat med en sådan vad börjar man med att kolla? tipsa gärna......

Ghia cab 64  vw pickisDH 66 snart fin ,1303s vw buss 59 ``fejklyxen´´

2

bränsle + 6V är en bra början för att få fart på brasan..
Glödstiftet är en känslig punkt men.
Är alla kablar inkopplade? Går fläkten när du drar i reglaget framme på förarplats.

osv..

_______________________AMBULANSGARAGET_______________________
                  - Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74  Typ 1 Shorty -65

3

mät kabel för kabel dåliga kablar o skor ett vanligt fel på eber o med 6v finns det ej plats för det

,ghia-65a ?, vw dragster old style ,vw p-38 dropp tank special under byggnad ,the beast buggy,

4

Kolla alla bränsleslangar, antar att de är stålspunna på din som de är på typ 1 o 3.
Problemet med såna är att man inte kan se konditionen på gummit.
Jag skulle ta det säkra före det osäkra och byta alla slangar innan du ens provstartar de är ju trots allt 54 år gamla om sprakarn vart me från början.
Du kan återanvända de gamla kopplingarna genom att såga upp presshylsan försiktigt och sen använder du vanlig bensinslang o slangklämma.
så har jag gjort på två sprakare hitills, lite pilligt men skönt att kunna minimera brandrisken.

1500 Variant -63
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(