Fundering på de där "upp o ner vända" spindlarna. De fungerar ju tydligen för de har flera hundra nöjda kunder står det.
Men hur säkert är det med bara en bricka och mutter som stopp uppåt? + spåret som låser kulbulten.
Tror inte bes. skulle gilla om man kom in med såna:) eller?
Och hur funkar det att byta kulbult vid framtida renovering? när den är ipressad så med låsring som inte går att komma åt? så lär den ju inte gå att pressa ut med annat än att något spricker.
Behöver sänkspindlar till min buss nångång, man kanske inte skall tänka så mycket, men man vill ju åka någorlunda säkert även om man skulle köra ner i ett och annat hål i vägbanan.
De säljs på flera ställen. men här är bra bilder.
http://transporterhaus.de/index.php?opt … Itemid=130
Min spontana gissning är att livslängden hos ett par kulbultar på ett fordon i entusiasttrafik är längre än vad man behöver bekymra sig om. Men om man ska tro deras marknadsföring så verkar det ju funka. Tusentals problemfria mil må vara ett försäljningsknep, men kolla isf runt på thesamba om du vill ha utvärdering. Mig veterligt har de svenska köparna inte hunnit köra så långt ännu. kanske har jag fel, men det verkar lovande tycker jag, iaf om man har stålet!
Ska inte säga att det är en klockren lösning, jag har själv ställt mig tvekande till den, men funkar det är det ju en av de mer geniala alternativen.
Personligen tror jag inte besiktningen skulle märka något, de kollar ju glappet, inte konstruktionen. Men det är ju som alltid, ett lotteri! 
funderar fortfarande på sänkspindlar:) visste man vad det är för typ av kulbult som de använder så borde det inte va så svårt att bygga egna
The ball joints we use are Heavy duty from the USA
Någon som forskat i ämnet?