Hatten av, imponerande, gött jobbat, svårt att tro att det är samma bil före o efter 
Man måste ju bara älska det här! Hatten av, din sköna människa! 
Kung Demian är i tagen igen !
Kul att se !

Jag gillar dina galenskaper Demian, många "normala" människor ifrågasätter nästan min mentala hälsa när dom får höra eller se min vagnpark.
För att försvara mig så brukar jag nämna din och Buscollectors samlingar och helt plötsligt framstår jag som fullt frisk
Roligt med bilder från bärgningen, ser fram emot fortsättningen 
Trevlig tråd,ser fram mot fortsättningen! 
late,
in love,
and a little drunk..
Tack för den positiva feedbacken. Nu blir man nästan generad.
Jag har ju faktiskt inte lagt mycket jobb på den här. Typ några veckokvällar, och själva bärgningen gick väldigt smidigt. Jag har för mig att den var lastad och klar på tre timmar.
Visst hade det varit roligt och kört på med den här. Jag känner ingen press med att den bilen måste bli klar före den bilen. Bara jag har en luftkyld bil att åka i. Det är det viktiga. Men jag känner att jag måste ta tag i min barndoorlyx. Den har fått stå i malpåse sen jag flyttade Dalarna. Nu i höst har vi fått ordning i Rommegaraget och det är där som jag kommer hålla på med den. Någon gång nästa vecka, så kommer den sista grönplåten från England.
Någon gång nästa vecka, så kommer den sista grönplåten från England.
är det många plåtar som du handlat??
då jag inte vet priserna... umgefär hur mycket räknar du med material mässigt att renoveringen kostar. typ plåt ..??
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Jag är mest imponerad av att man tar sig an ett så dåligt projekt då jag vet att jag aldrig skulle orka med det. All heder för det!
Ali G
Underbart galet projekt!
Kommer gärna och hjälper dig någon kväll...
(Jobbar en hel del i dalarna.)
KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70 (Volvo PV -57)
Någon gång nästa vecka, så kommer den sista grönplåten från England.
är det många plåtar som du handlat??
då jag inte vet priserna... umgefär hur mycket räknar du med material mässigt att renoveringen kostar. typ plåt ..??
Om man köper rubbet till en normalslut svensk skogsbuss, så hamnar plåträkningen på ca 30000:- Dvs att man byter 20cm av botten.
Jag är mest imponerad av att man tar sig an ett så dåligt projekt då jag vet att jag aldrig skulle orka med det. All heder för det!
Få se om jag orkar med det då, just nu har jag enorm motivation, men det är ju en hobby. Börjar man tycka att det är pest och pina måste man ju sälja.
Men det känns bra att den är räddad. Skulle det nu inte blir jag som renoverar den, så kommer den i alla fall bli renoverad av någon.
Underbart galet projekt!
Kommer gärna och hjälper dig någon kväll...![]()
(Jobbar en hel del i dalarna.)
Du får väl kika förbi nån onsdag efter Maxträffen. Idag hade passat bra. Jag hade behövt lite hjälp med att ställa undan den 
Du är helt otrolig Demian! jag skulle gärna ta del av det knarket du (och vissa andra) verkar gå på. Tro mig, jag har snortat slipdamm sen jag började med hobbyn men det hjälper inte, får bara huvudvärk och svart snor! Och det ska väl till en soltakare från första halvan av femtiotalet för att en bussnörd ska tappa fattningen, jag har själv varit där en gång, men jag bärgade mig (istället för att bärga något annat). Har nu kommit till insikten att om jag någonsin får tag i knarket ska sextiotvåan på banan igen, vill jag ha soltak får jag väl svetsa i ett. Lycka till, jag läser med stor beundran! 
37 2011-11-16 23:08:55 Senaste redigerad av Demian (2011-11-16 23:10:11)
Tackar!
Jo, jag har haft en lång formtopp nu. Den har hållit i sig många år.
Jag hade en svacka alldeles innan jag köpte Korsnäs DH:n. Då höll jag på med en p1800 och mina tankar var då att sälja allt och bygga små modellbilar istället. Fick faktiskt en splitbussmodell av min sambo. Byggde aldrig ihop den.
Men det måste ju ha varit 8år sedan 
jäklar vilken skillnad!
Den där har man varit och kollat på sen man var skit liten, och inte kunde man tro att den va så fin 
Blev sent i går. Får ta det en annan gång. Kul att se din lyx igår. Har sett den innan när den stod i chic.
KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70 (Volvo PV -57)
jäklar vilken skillnad!
Den där har man varit och kollat på sen man var skit liten, och inte kunde man tro att den va så fin
Inte för att vara dum....... Men en soltakssplitt tar man reda på HUR dålig den än är.....
Som sagt tidigare... Knarket vore fint att ha. Men å andra sidan så är endel av knarket att titta på såna här bilder!! Måste gå till mitt garage väldigt snart! 
Sandbäck skrev:jäklar vilken skillnad!
Inte för att vara dum....... Men en soltakssplitt tar man reda på HUR dålig den än är.....
Nja har inte alltid varit intresserad av luftkylda, dessutom så låg den lite dåligt till.
Men det är ju tack vare mig den lever vidare och det räcker för mig 
rogga skrev:Sandbäck skrev:jäklar vilken skillnad!
Men det är ju tack vare mig den lever vidare och det räcker för mig
Mycket bra resonerat!!!!!!
Dagens, Veckans, Månadens, nää tillochmed Årets bästa inlägg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
WORD X 201958876778
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden
Idag kom birthcertificate från Wolfsburg.
Den är t o m tillverkad i Mars -51. Då stod det fel på Thesamba.
Nån som vet vad M koderna 004 och 007 är?

Jag undrar om inte M 004 är att den var utrustad med kärringslungehållare, och m 007 att den var utrustad med en britisk spion....
Ursäkta men jag kunde inte hålla mig...
Har aldrig hört att det var Mkoder på bubblorna.
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden
Hur beställer man ett birthcertificate?
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?pid=53#p53 presentation
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=6944 Projekttråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=4025 Rat Bay # 5
47 2011-11-28 19:44:52 Senaste redigerad av VwGoran (2011-11-28 19:45:16)
Exakt? Sugen på att beställa till palten. Har för mig det kostar runt 400:-
Men en länk hade varit kanon
Här kommer länken.
http://automuseum.volkswagen.de/urkunden.html
Har aldrig hört att det var Mkoder på bubblorna.
Ok, det stod så på ursprungsbeviset. Längst ner.
Det är kanske handsfacksluckor och öppningsbara bakre sidorutor 
Tror det är 2332:a å avsmalnad framvagn.
............................................................................................
Tror det är 2332:a å avsmalnad framvagn.