I reglementet ska det vara stålomspunna slangar, får man använda nylonomspunna i stället? eller måste man använda stål?
I reglementet ska det vara stålomspunna slangar, får man använda nylonomspunna i stället? eller måste man använda stål?
Står det stålomspunna slangar så är det säkert detta som gäller...
Fidde skrev:I reglementet ska det vara stålomspunna slangar, får man använda nylonomspunna i stället? eller måste man använda stål?
Står det stålomspunna slangar så är det säkert detta som gäller...
Jag antar det, men stål tilltalarmig inte för fem öre, har aldrig gillat blåa eller röda AN kopplingar med stålomspunnen slang.
Söker lite alternativ 
fins svarta an kopplingar och även lila. Fins ju även strumpor du kan träpå slangen så får du bort stålet
Typ1 50,51,52,54,54,55
Typ2 51,59
Själv så använder jag hydraulkopplingar i stället för AN.
fins svarta an kopplingar och även lila. Fins ju även strumpor du kan träpå slangen så får du bort stålet
Har köpt all AN i svart från Earl`s och Trick Flow så det är klart. Strumpan som du talar om, finns den att köpa i Sverige?
Det finns svartvävda slangar men som sagt vet inte om det är godkänt
Jag har för mig att en 8sek bil från norra sverige har svarta slangar eller så har jag drömt det?
Svarta an kopplingar och koppar rör! fränt 
Det finns svartvävda slangar men som sagt vet inte om det är godkänt
Jag har för mig att en 8sek bil från norra sverige har svarta slangar eller så har jag drömt det?
Svarta an kopplingar och koppar rör! fränt
Jag har tittat på svart nylon från Summit, dom skulle sitta fint. Men koppar vore mest tidsenligt "30 tal"
Går det att få koppar rör tätt med AN kopplingar? vore klart hårdast 
Själv så använder jag hydraulkopplingar i stället för AN.
Hydraul använde jag till oljeslangarna på 1915 "14" dom såg mycket bra ut från Swedol.
east skrev:Det finns svartvävda slangar men som sagt vet inte om det är godkänt
Svarta an kopplingar och koppar rör! fräntJag har tittat på svart nylon från Summit, dom skulle sitta fint. Men koppar vore mest tidsenligt "30 tal"
Vet inte tänkte prova an kopplingar för aluminium rör och byta mot koppar rör
Fidde skrev:east skrev:Det finns svartvävda slangar men som sagt vet inte om det är godkänt
Svarta an kopplingar och koppar rör! fräntJag har tittat på svart nylon från Summit, dom skulle sitta fint. Men koppar vore mest tidsenligt "30 tal"
Går det att få koppar rör tätt med AN kopplingar? vore klart hårdastVet inte tänkte prova an kopplingar för aluminium rör och byta mot koppar rör
Finns det speciella för Alu?
12 2011-11-16 08:02:59 Senaste redigerad av PPRMicke (2011-11-16 08:25:42)
east skrev:Det finns svartvävda slangar men som sagt vet inte om det är godkänt
Det var ett jävla liv om slangar i år på tävlingana (Dragracing)
Det som sa var att dom skall tåla BRAND o TRYCK och NÖTNING (OBS bara slangar med tryck över 1bar eller bränsle/olja)
Dom som använde nylon fick en tävling att fixa till det (bilar som har vagnsbok)
Det var även snack om slangar med kevlar strömpa
Om ni läser DR/T så står det att det skall vara stålskydd (rör )när slangen paserar svänghjul som ingen bryr sig om (besiktnings manen )
I banracingen i här hemma i svedala har det varit godtyckligt som vanligt Men i FIA mästerskap är det bara
regelboken som gäller STÅL som gäller
Jag vet sådana som har fått startförbud pågrund av detta
Ps Tänk på om ni kör snabbare än 9.99sek måste använda HANS skydd
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Den här säljer Summit, kanske vore något?
Lightweight, durable, and race proven, Aeroquip's Startlite racing hose has been approved by NASCAR, the NHRA, IHRA, and other sanctioning bodies. It features a pre-dyed black Nomex cover with a red tracer braid to ensure peak performance and a consistent, fade-resistant appearance. Aeroquip increased its abrasion resistance and overall hose strength by adding KEVLAR® to the fire-retardant Nomex cover. This hose assembly is up to 45 percent lighter in weight than conventional high performance assemblies. With a temperature range of -45 to 300 degrees F, it can handle nearly any plumbing job safely and securely.
Den här säljer Summit, kanske vore något?
Lightweight, durable, and race proven, Aeroquip's Startlite racing hose has been approved by NASCAR, the NHRA, IHRA, and other sanctioning bodies. It features a pre-dyed black Nomex cover with a red tracer braid to ensure peak performance and a consistent, fade-resistant appearance. Aeroquip increased its abrasion resistance and overall hose strength by adding KEVLAR® to the fire-retardant Nomex cover. This hose assembly is up to 45 percent lighter in weight than conventional high performance assemblies. With a temperature range of -45 to 300 degrees F, it can handle nearly any plumbing job safely and securely.
Den var frän som
Det värsta är att vi släpar ett år med reglerna Vissa regler styrs av FIA och dom skiter i Usa reglerna ( Exempel Hans skydd som vi måste använda om vi kör snabbare än 9.99sek I USA är det bilar som kör snabbare än 7.5sek )
Det lättaste är att du tar kontakt med Någon tekniker i Upplands BF Så du inte köper och inte får använda slangarna
Dragracing klubbar i Upplands BF
•Club Tierp Motorpark
•Shra Uppsala
•Smk Uppsala
•Sssa Motorförening
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Instagram @ pprmicke
Fidde kan du inte vara snäll och läsa detta DRT 1.5 http://web.sbf.se/regler/up/1/DR_TK-2011.pdf
Det är många saker som man inte gillar men skall man köra med det är bara bita i det sura
/// M
och Motorsimulering
Och arborrar
Instagram @ pprmicke
Fidde kan du inte vara snäll och läsa detta DRT 1.5 http://web.sbf.se/regler/up/1/DR_TK-2011.pdf
Det är många saker som man inte gillar men skall man köra med det är bara bita i det sura
/// M
Ok ska läsa när jag får tid.