1

Ja, har hittat en Bubbla av årsm 60, det "konstiga" med den är att den har pilar?! Enligt mannen som äger den är den helt orginal, vilket den också ser ut att vara om man tittar på skador/förslitningar...

Undrar därför vad det kan vara för underligt med denna Bubbla?

Fridens liljor!

Kan inte mycket...

2

tillverkad 59 men reggad 60?

3

Chassienumret avgör vilken årsmodell som bilen är.

Eller är det möjligen en standardvagn (som kanske hade pilar under längre tid än exportmodellen?? ICQ/an  ICQ/ad )

siade Roger

Roger i Sala med KdF "Krankheit durch Freude"

4

Högerstyrda 60:or verkar av någon anledning också ha pilar.

5

Har ej tillgång till chassienumret då jag ej äger bilen  ICQ/ab
Var tydligen importerad '61!  ICQ/ae

Kan inte mycket...

6

-59 var väl sista året för pilar i Sverige, men på div andra marknader fanns dom kvar -60 också, är den importerad -61 så är det kanske en privatimport från ett annat "pilland" ICQ/ab

7 Senaste redigerad av wolksman (2011-11-16 10:53:44)

Är det samma/lika pilar på bussar som på bubblor?

8 Senaste redigerad av Demian (2011-11-16 22:58:21)

Det är samma, men jag har läst någonstans att det ska finnas nån liten skillnad, typ nån nit eller nått, men det kanske var de profilierade pilarna. Vet dock inte om det ligger nån sanning i det. Men så originalnördig är inte jag och jag vet att du absolut inte är det  ICQ/ad

9

Demian skrev:

Det är samma, men jag har läst någonstans att det ska finnas nån liten skillnad, typ nån nit eller nått, men det kanske var de profilierade pilarna. Vet dock inte om det ligger nån sanning i det. Men så originalnördig är inte jag och jag vet att du absolut inte är det  ICQ/ad

hur menar du då ICQ/ag