1

Hej är det någon som vet var man smidigast köper por 15.Senast jag handlade var det av en kille i sollentuna men det verkar som det inte finns nån distributör i sverige längre ICQ/ac .Har drällt lite med bromsolja  tänkte shjysta till lite när jag ska bort med framvagnen

2

Mobitive i Finland har jag köpt ifrån. de skickar säkert över pölen till dig me, kontakta
[email protected]

//micke

If it sounds good it is good!

3

Ok tack för tipset

4

Angående por 15. lägger man på det med spruta eller pensla? Är det en komponent eller 2. Hur blir ytan? hård förmoder jag, men hur blank etc.
Om man penslar lägger den sig fint?
/victor

5

Ytan blir blank.
Jag la mitt med pensel.
Vet inte om man kan spruta de.
Jag tyckte de flöt ut bra.
Fick tips om att köpa en specialpensel som såg ut som en tvättsvamp om man ska pensla lack.
Den använde jag inte behövdes inte.

6

Det blir stenhårt och blankt.Om det blir utsatt för solljus så blir det matt.

7

Okey. tackar för svaren grabbar.

8

Beställde por15 till mig o leguanen från mobitive i finland men  Default/yikes  det är tydligen hårda restriktioner på att skicka färg o dylikt mellan länder nuför tiden.Nån borde blki återfösäljare i sverige för det är en bra produkt ICQ/am .Ingen som vet nån annan kanal Default/hmm

9

hasse skrev:

Beställde por15 till mig o leguanen från mobitive i finland men  Default/yikes  det är tydligen hårda restriktioner på att skicka färg o dylikt mellan länder nuför tiden.Nån borde blki återfösäljare i sverige för det är en bra produkt ICQ/am .Ingen som vet nån annan kanal Default/hmm

Boka in julbordet på Eckerö linjen o ta en sväng till Åland för att samtidigt hämta lite por15....

10

Todi skrev:
hasse skrev:

Boka in julbordet på Eckerö linjen o ta en sväng till Åland för att samtidigt hämta lite por15....

Haha bra ide. Eller varför inte en boxerville kryssning.

// Stoffe // Camp bay 72 AKA Dr Cox
Ragtop 60 No name

11

Finns det nån som säljer por15 på åland? ICQ/ae

12

Nä det är via Tomas på Mobitive jag har beställt, vet inte ens om de är nån mer än jag som använder det här.

Vad var problemet då?

//micke

If it sounds good it is good!

13

Pga strikta fraktbestämmelser skrev tomas i ett mejl till mig.Det är nya hårda krav att skicka kemikalier mellan länder numera.Blir förmodligen samma svar om man försöker från återförsäljaren i Tyskland.Såg att 58 Ghia frågade om por15.Om Du ghia58 eller nån annan här fått tag i det kanske kan tipsa var

14

finns det i tyskland ICQ/ag  hur är det om man som privatperson tar med sig det över gränsen.. har ju syster/svåger i bremen som ganska frekvent åker förbi.. typ 3-5gånger /år.. ICQ/ad  måste kolla detta....

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

15

Köpte från Tyskland via ebay.de för tre veckor sedan.

16

är nog inga problem att köpa från England heller verkar det ..lite dyr frakt bara men....
http://www.ebay.co.uk/itm/POR-15-RUST-P … 3f0e7c98db

17

köpte från tyskland totalt 400kr för en halvliter.

18

Finns det ingen konkurent till por15? 3M borde ju ha bra produkter.. likaså Wurth.

Sweet Loretta Fart
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan

19

Malm Motors är nya återförsäljare av POR15 i Sverige och dom är även agent åt Frost UK hela produkt program.
www.malmmotors.se

20

Samlarbil skrev:

Malm Motors är nya återförsäljare av POR15 i Sverige och dom är även agent åt Frost UK hela produkt program.
www.malmmotors.se

Perfekt! Ska lägga en order där ICQ/ab

VW Bubbla Typ1 1964 "White lady"

Pulver is da shit!