1

Finns ju många som sitter på dom mest ovanliga saker, jag har ägt det klassiska arkadspelet OUTRUN som va mkt uppskattat på fester, å sen har jag ju en bardisk som är gjord av en tidig bay.....hummm...vad har du?

Om man inte klarar av det själv så gör någon annan det.

2

Stridsvagnstorn från 1942 Default/yikes , Bombfällare från tyskt bombplan ICQ/am , Körkontroller i mässing från ett elektriskt lok m/1942 ICQ/ae , Handbyggd ångloksmodell i skala 1:29 ICQ/ag , KdF-elverk från 1941 ICQ/af

Nya regler från EU medger att man får ta med sig prylar till ett värde av 10.000 euro då man dör!!! ICQ/ab

Mest prylar vinner!!!!! Default/lol  ICQ/ae

Roger i Sala med KdF "Krankheit durch Freude"

3

Med så tunga prylar lär det inte bli himlen för dej...

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

4

25hpman skrev:

Nääh, nån tvärflöjtsblåsning har väl aldrig varit min melodi, så man får väl joina nissarna därnere istället, men då kommer dom att få ett rent helvete, då jag sätter igång å dammsuger efter KdF-prylar Default/lol

5

KdF Kundendienst-Berater skrev:
25hpman skrev:

Nääh, nån tvärflöjtsblåsning har väl aldrig varit min melodi, så man får väl joina nissarna därnere istället, men då kommer dom att få ett rent helvete, då jag sätter igång å dammsuger efter KdF-prylar Default/lol

Default/lol

6

3 st rotorblad till en helikopter.........någon som behöver dom??  inköpta för många år sen till ett vindkraftverksbygge som inte blev av ICQ/ad

7 Senaste redigerad av Crazyweed (2011-11-12 23:28:18)

Ville ha ett halsband med en hajtand, kollade nätet och att köpa en riktig tand visade sig vara ganska dyrt, hm, tänkte om och sökte på shark jaw på eBay, kunde ju göra mitt halsband och sen ha ett par hundra tänder i reserv, alla var löjligt dyra, men hittade tydligen en som ingen annan hittade, bjöd 20 dollar och vann den, gissa om jag lärde mig att fråga om fraktkostnad i förväg efter den smällen?
Tror det slutade på 100 dollar i frakt till slut, å som tur va så vart den inte synad av tullen, det är trots allt inte ok att importera illaluktande djurmunnar tydligen.

8

Vad gäller VW så är de nog kromat luftfilter till splitt.....

Annars det är fronten till abarth fiat 600 som jag hade tidigt -90tal. 
Ej bildelar så är det några tavlor av olika konstnärer.. (farmor hade ramverkstad)

9

1:a, 2:a, 3:e numret av Buffalo Bill från -50talet, prototypuppgjutningar till de första kobratelefonerna, en gengasdriven T3 dh!, MAN fyrhjulsdriven traktor -53.
Orginalloggade splittbussar, Philipsbussen, Gevaliabussen, PIXbussen.
1st Stegbuss, bay.

Hu vad skräp............

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

10 Senaste redigerad av Fidde (2011-11-13 10:26:26)

En Express Radexi II från 56 det är inte min på bild, den är lackerad i en grön  RAL 6011 Resedagrün från fabrik.
Den verkar vara ganska ovanlig, när man pratar med moped folk så har dom aldrig hört talas om en Express.
Jag fick den av min pappa som fått den av min farfar som åkte runt på den under 50 talet.
PunBB bbcode test

11

En stadig liten ekbit från Wasa-skeppet.
Den fick jag av en herre som var med bland bärgarna när det begav sig.

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

12

Jag har en gammal kristallradio från 20talet tror jag ICQ/ab

http://www.icollector.com/images/122/3761/3761_0536_1_lg.jpg

13

2 nummer från -63 av den gamla tidningen "Alla behöver hjälp", Lasse O Månsson var ansvarig utgivare.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

14

Dubbelhusbilen, en cykel från sent 1800 - tidigt 1900 med träfälgar + några andra spännande hojar äldre än 100 år, ett nummer av Vecko Revyn från 1943, liten låda som har innehållit nitroglycerinkapslar, stans största fogsvans med bladlängd på 100 cm, en flaska rödsprit som vid olovligt förfarande kan ge böter upp till 5000 kr eller straffarbete i högst ett år, samt en massa andra mer eller mindre skumma saker...

15

Fidde skrev:

En Express Radexi II från 56 det är inte min på bild, den är lackerad i en grön  RAL 6011 Resedagrün från fabrik.
Den verkar vara ganska ovanlig, när man pratar med moped folk så har dom aldrig hört talas om en Express.
Jag fick den av min pappa som fått den av min farfar som åkte runt på den under 50 talet.
PunBB bbcode test

Se där,,,,en sån Express motor sitter det ju på moppen som vi har,,moppen liknar den men heter Bricent,,tillverkad i norrköping,,

Typ 1 -58

16

Framstötfångaren från Prins Bertils Porsche 911 -66.

17

Frontemblemet i gjuten aluminium till Gösta "Snoddas" Norgrens 1950 VW typ 2 ICQ/ae

18

KdF Kundendienst-Berater skrev:

Frontemblemet i gjuten aluminium till Gösta "Snoddas" Norgrens 1950 VW typ 2 ICQ/ae

Avgjutningar från ovan nämnda emblem... ICQ/ad           gjorda för många år sedan ICQ/af

19

nästan en jag mötte lassietråd...  ICQ/ab

Till de som har en bit av James Deans porsche har jag hört att den bilen tydligen hade mycket av mycket, flera rattar, hjul, motorer, etc.

nästan inget som är VW räknas väl ovanligt i dessa kretsar, även om omgivningen nog tycker så...

Jag lyckades få fatt på reparationshandboken till splitbubbla efter mycket letande, men min bok saknar vissa kapitel, bla kaross, och den verkar saknas i alla de som jag pratat med som har samma bok. Så om någon av er har den i sin så vågar jag påstå att den är ovanlig (och vill gärna komma i kontakt med den som har den;)

Annars överlåter jag till andra att samla suspekta saker, men för er kanske nedan kan vara nåt att sikta på nästa gång?
Jag läste nånstans att Usama Bin Ladens porsche 911 stod nånstans i sverige (han kom väl från en rik familj och hade väl läst på nåt universitet i europa?). Nåt att sikta på är väl att köpa loss Ted Bundys gamla bubbla... eller kanske inte?
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cf/Ted_Bundy_Volkswagen.jpg
Ted Bundy's 1968 Volkswagen Beetle. Bundy owned this car from 1969 to 1975. This was the car he used for most of his murders. He sold the car in the fall of 1975 after he became a murder suspect; it was confiscated shortly thereafter by Utah police.

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

20

Jag ägde en gång en Saab 99 turbo -80:a grön o fin med inkafälgar, 1363 tillverkade det året enligt Wikipedia så man kan väl nästan säga att den var ovanlig redan när den var ny och idag kan det inte finnas många kvar alls.
Jag mitt nöt sålde den för 3000 spänn för tio år sen och idag finns den inte längre i registret ICQ/ac

1500 Variant -63
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(

21

Jag är inte så mkt för sånna udda prylar som man bara har för att dom är fräna men det kommer väll med åldern kanske.
har ägt 2 av de 12 svensksålda golf rallye som var en specialmodell. 5000 i hela världen.
Har en "tomhylsa" från stridsvagnspil Leo strv 122.

När jag blir "äldre" blir det säkert mer upphetsande saker (som en del av vasaskeppet) jag kan skriva i denhär tråden ICQ/ae

_______________________AMBULANSGARAGET_______________________
                  - Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74  Typ 1 Shorty -65

22

Torpa skrev:

Jag ägde en gång en Saab 99 turbo -80:a grön o fin med inkafälgar, 1363 tillverkade det året enligt Wikipedia så man kan väl nästan säga att den var ovanlig redan när den var ny och idag kan det inte finnas många kvar alls.
Jag mitt nöt sålde den för 3000 spänn för tio år sen och idag finns den inte längre i registret ICQ/ac

Min första bil var en av dom andra 1362 ICQ/ab
Jag mitt nöt sålde den i delar när jag kört med den nått år, karossen gick på skrot....

En fantastiskt skoj förstabil......

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

23 Senaste redigerad av johan_l (2011-11-14 21:21:38)

Minns att jag redan när precis fått körkort tyckte saab 99 turbo redan då var udda... och det börjar vara riktigt länge sedan... var en kille som "förbrukade" saab turbos på samma skola, jag kände honom inte då, men har träffat honom genom en kompis över åren. Han har varit sina turbos trogen, fast nya hela tiden. Nu är det nog nyare årsmodeller men de förbrukas nog inte lika fort. Tror han hade några 99or också. Dom e ruskigt fina. Hade en 79as 900 EMS jag fick överta från morsan. Den måste varit 14 år gammal eller så. Rostig som sjutton, omlackad redan när den varbara några år gammal av mina föräldrar.

Har förresten vart sugen på ett outrun, hade ett skitkul flipper ungefär samtidigt som jag hade den där saaben, tidigt 90-tal. F14 tomcat med multiball, tyvärr bytte jag det mot ett tristare flipper och när jag flyttade ihop så fick det stryka på foten...

Det mest fantastiska jag skaffat mig är min nu 2-åriga dotter. Klår garanterat alla bubblor, KdFer, bombplan, arkadspel etc. ICQ/ab Men kanske inte så ovanligt dock...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

24

Ja den där Saaben får nästan en tår i ögat när jag tänker på den, helt klart den roligaste bil jag har ägt hitills iaf. Nu har jag en mondeo st 200 på 205hk och en Focus st 170 på 173hk men de kan inte mäta sig alls med skojfaktorn saaben hade med en enorm ketchupeffekt vid 4-5000 varv där kan man snacka om ett effektregister som är 1 eller 0.
Original var de på 145hk jag hade lite större turbo i så det var väl ett par kusar till i min ICQ/ag
O snacka om vilka snopna miner det blev när racenissar i coolaste bmw:n gled upp jämsides vid rödljusen för att sen relativt lätt bli frånåkta av en gammal Saab från 80:talet Default/lol
När jag vinner på lotto ska jag köpa mig en 99:a turbo igen det är en sak som är säker.

1500 Variant -63
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(

25

Mogge skrev:

1:a, 2:a, 3:e numret av Buffalo Bill från -50talet, prototypuppgjutningar till de första kobratelefonerna, en gengasdriven T3 dh!, MAN fyrhjulsdriven traktor -53.
Orginalloggade splittbussar, Philipsbussen, Gevaliabussen, PIXbussen.
1st Stegbuss, bay.

Hu vad skräp............

Många roliga saker du verkar ha i din ägo.  ICQ/ab

Har du möjligvis lust att dela med dig nån bild på nån eller några av dina loggade splitbussar?
Speciellt PIX-bussen tycker jag låter intressant. Har aldrig sett någon sådan tidigare.