1 Senaste redigerad av Skäggo (2012-07-21 23:41:04)

Jahej ! I likhet med Helsing och Grenje,tänkte jag också hosta igång en egen liten tråd ICQ/ad  Kommer innehålla allt som tänkas kan ICQ/ab  Då jag bor ett riktigt bra stenkast ifrån Grenje och hans Cafe´,så kan jag se flitens lampa lysa där om kvällarna. Det gör den här också,dock med sin frånvaro...just nu.
Men snart ska jag sätta igång !!(jag sa "snart" ,Marcus ICQ/ad  ) Så med lite bilder å´lite tok hoppas jag väcka ett uns av nå´n sorts glädje därute i mörkret. Puss/ Skäggo

Post's attachments

Picksvartvitett.jpg, 46.79 kb, 512 x 384
Picksvartvitett.jpg 46.79 kb, 194 downloads since 2011-11-10 

Typ1-66   Typ1-69

2

Nämen , har man sett ! En bild iaf, bättre än inget...  ICQ/ab   

Nu får vi bara hoppas att det blir en mild vinter så det snart ( jag sa snart Jon.. ICQ/ad ) händer nåt i kallgaraget.

You´ll never know...

3

Pestfalia... ICQ/ab

Ät gul snö, det kan vara öl.

4

Ja,som ni redan vet så såldes bussarna iväg till min käre granne Grenje...Detta till förmån för en earlybay enkelhytt,som 50Split hade att erbjuda ICQ/ab
Man blev ju som ett barn på julafton,när man gick där och väntade på att den skulle anlända. När den senare dök upp,och den skulle av från släpet så blev det lite fippligt.. ICQ/ab  I och med att bägge styrstagen var krökta som gurkor enligt EU:s standard,så bresade den likt en villig 60taggare på krogen ICQ/ad  Men av kom den,och blev sedermera inknuffad i garaget. Första dagarna ägnades åt att bara gå runt och glo på den..men sedan byttes styrstagen iaf..

Post's attachments

krokstag.jpg, 90.41 kb, 778 x 584
krokstag.jpg 90.41 kb, 214 downloads since 2011-11-11 

Typ1-66   Typ1-69

5

Skäggo skrev:

Ja,som ni redan vet så såldes bussarna iväg till min käre granne Grenje...Detta till förmån för en earlybay enkelhytt,som 50Split hade att erbjuda ICQ/ab
Man blev ju som ett barn på julafton,när man gick där och väntade på att den skulle anlända. När den senare dök upp,och den skulle av från släpet så blev det lite fippligt.. ICQ/ab  I och med att bägge styrstagen var krökta som gurkor enligt EU:s standard,så bresade den likt en villig 60taggare på krogen ICQ/ad  Men av kom den,och blev sedermera inknuffad i garaget. Första dagarna ägnades åt att bara gå runt och glo på den..men sedan byttes styrstagen iaf..

Likt di andre helsingarne så dikte ru så en få gåshud...    underbart skrivet!  ICQ/ab

"Pimped by Nature"

Warning: getimagesize(./extensions/pun_attachment/attachments/d85d0a2493fe27f2904c4ff73b9b43e4/f0ceba5d9a4db4321e401ef8c62f2ae7.attach): failed to open stream: No such file or directory in /srv/users/boxerville/apps/boxerville/public/forum/extensions/pun_attachment/include/attach_func.php on line 297

6

Då pickisen tjänstgjort hos Fiskflyg i Pite/Porjus,så var den utrustad med ett flak av ett(i mina ögon) abnormt mått. Vet ej ännu vad som kan ha fraktats på det,men troligtvis helikoptrar,blåvalar och landmassor... ICQ/ag Flaket är nu iallafall stationerat hos den stilige Mr.Grenje för att tjänstgöra som traktorsläp,ambulerande dansbana och podium för bingoutropare..  Antar att ni även har noterat de läckra,slimmade bakljusen också...men lugn...de ska bort ICQ/ab  Tackolov så har inte hålen för originalbakljusen svetsats igen..istället har en plåt skruvats fast. Tack för det!!

Post's attachments

flakbak.jpg, 111.86 kb, 1037 x 778
flakbak.jpg 111.86 kb, 190 downloads since 2011-11-11 

flaklöst.jpg, 140.2 kb,  x
flaklöst.jpg 140.2 kb, 3 downloads since 2011-11-11 

Typ1-66   Typ1-69

7

Likt di andre helsingarne så dikte ru så en få gåshud...    underbart skrivet!  ICQ/ab

Tackar,en gör så gott en kan! ICQ/ab

Typ1-66   Typ1-69

8

Styrkrokar att fiska med, fiskflyg..... Dom hade givetvis krokiga styrstag att fiska med... ;=)

Sen en edit, det är inte pite/porjus, utan Jokkmokk / Porjus eller Purjos som stavningsprogrammet tyckte....

Upp me ett kort på hopvikcresenten oxå! Jag fick en sådan ikväll nämligen ICQ/ad

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

9

Låg flaket bara ovanpå orginal?

typ1 57, 66 typ14 68
typ2 65, 75 typ3 62 typ4 73
Och husvagn 65.

10

50 split skrev:

Styrkrokar att fiska med, fiskflyg..... Dom hade givetvis krokiga styrstag att fiska med... ;=)

Det var inte Danjääl sjäv då , folkölsstinn ,som skulle flytta på Pestfalian med hjullastar´n som råkade kröka stagen ? ICQ/ad

You´ll never know...

11

m.helsing skrev:
50 split skrev:

Det var inte Danjääl sjäv då , folkölsstinn ,som skulle flytta på Pestfalian med hjullastar´n som råkade kröka stagen ? ICQ/ad

Nu äru allt ganska wiskeykaxig! Jag kan aldrig tro att det var exakt så det gick till.....   ICQ/ad

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

12

Vw Raggarn: Jopp,popnitat och bultat ICQ/ab 
Marcus o Danne :  ICQ/ag   Default/lol

Typ1-66   Typ1-69

13

VW's var ju inte det första ja tänkte på när ja läste rubriken 'Skäggos lilla håla'... ICQ/ad

Buy the ticket, take the ride... - HST

14

Men det säger väl mer om dej än om oss andra ICQ/ag

15

Ja,jo..jag är ju iofs en läckerkörv av rang...men såna grejer blir i en annan tråd isf ICQ/ag  Default/lol

Typ1-66   Typ1-69

16

koch skrev:

Men det säger väl mer om dej än om oss andra ICQ/ag

Jo... var rädd för att den kommentaren skulle komma ja...  ICQ/ae  Default/lol

Skäggo skrev:

Ja,jo..jag är ju iofs en läckerkörv av rang...men såna grejer blir i en annan tråd isf big_smile  lol

Får väl ta upp tråden 'Fredagsskräckisen' från gamla MB forumet till sånt... ICQ/ad

Buy the ticket, take the ride... - HST

17

Upp me ett kort på hopvikcresenten oxå! Jag fick en sådan ikväll nämligen ICQ/ad

Jajemän,vassegoo´ !! Och grattis  ICQ/ag

Post's attachments

Skäggindahood.JPG, 98.08 kb, 615 x 461
Skäggindahood.JPG 98.08 kb, 205 downloads since 2011-11-12 

Typ1-66   Typ1-69

18

Hörru "Tallåsenskäggo"!
Bilden på dej tyder på att du bor i närheten av järnvägen som jag brukar hämta flis vid!
Här en bild från loket , ut över byn häromnatten!! ICQ/af
http://i39.tinypic.com/1zfotv4.jpg

Roger i Sala med KdF "Krankheit durch Freude"

19

Jamensedärja! ICQ/ab  Du har ju så rätt  ICQ/ab  Vad såg du det på?

Typ1-66   Typ1-69

20

Mmm, du är en riktig karamell du Skäggo !  ICQ/ad

You´ll never know...

21

m.helsing skrev:

Nämen , har man sett ! En bild iaf, bättre än inget...  ICQ/ab   

Nu får vi bara hoppas att det blir en mild vinter så det snart ( jag sa snart Jon.. ICQ/ad ) händer nåt i kallgaraget.

En bild förvisso, om än i svartvitt. Skäggo är en man försiktigt lagd. Så, sir Helsing...är det på dig eller mig det ligger an att berätta att en färgbild inte är dyrare än en svartvit i dagens digitala värld?  ICQ/ae  Välkomnar trots allt denne tokroliga granne till offentlighetens ljus här på Boxerville. Nu har han liksom oss sålt tasken åt räven.  ICQ/ad Roger, Huston. Over and out.

*VW Notchback 1500 S -65 * VW Typ 1 -60 * VW 1500 -68 * VW 1303s -73 * VW 1300 -66 (Husmusens)*   

Läs om hur allting började här i "Om rätten att lura en polare..."   
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=1879

Warning: getimagesize(./extensions/pun_attachment/attachments/d85d0a2493fe27f2904c4ff73b9b43e4/eb50bdae1c1bd45ad264db3c23cc8d93.attach): failed to open stream: No such file or directory in /srv/users/boxerville/apps/boxerville/public/forum/extensions/pun_attachment/include/attach_func.php on line 297

22

Eeeh hrrm,äsch... ICQ/ad   *Host* Ja,för att återgå lite till pickisen ,eller "Sköttkärra´" om man så vill,så har den troligtvis fått frakta rätt tunga saker.. Så mina teorier med blåvalar och landmassor inte är så off ändå. ICQ/ag  Men å andra sidan...ser man inte en pickis höppandes som en gasell i bakgrunden i både "Bullit" och "Dukes of Hazzard" ?? ICQ/ad  Hur ska man annars förklara detta liksom...??

Post's attachments

dämpare.jpg, 41.99 kb,  x
dämpare.jpg 41.99 kb, 12 downloads since 2011-11-12 

dämparetvå.jpg, 41.29 kb, 778 x 584
dämparetvå.jpg 41.29 kb, 212 downloads since 2011-11-12 

Typ1-66   Typ1-69

23

Skäggo skrev:

Tackar,en gör så gott en kan! ICQ/ab

Poesi är som en flygolycka. När den dyker så håller man panikartat i sig medan livets teater spelar maraccas på benmärgen, å när den väl tar mark blir de stora hål i skogen. Men den som överlever minns resan för alltid, och med skräckblandad förtjusning. Ja jäklar..., de må jag då säga. Ett sånt jävla stort hål vi har här utanför husknuten.  ICQ/ae

*VW Notchback 1500 S -65 * VW Typ 1 -60 * VW 1500 -68 * VW 1303s -73 * VW 1300 -66 (Husmusens)*   

Läs om hur allting började här i "Om rätten att lura en polare..."   
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=1879

24

Haha, man måste bara älska er Helsingar!  ICQ/ag

Kan inte mycket...

25

Jag bockar och bugar ICQ/ab Jo,nu är det såhär.. att jag har väl alltid haft svårt för att sålla mig till den grå massan som det talas om ibland(surprised,någon?),vilket tar sig uttryck i "konstiga" fordon,kläder,vänner(ni vet om åtminstone två av dem  ICQ/ad  )etc,etc...Och jag hoppas att min snart ettåriga dotter åtminstone sneddar in på pappa Skäggos stigar nångång iaf ICQ/ad  Nåväl,för att göra en troligtvis lång historia kort: På årets marknad i Lobonäs,var jag väl inne på 45:e varvet då jag fick se nå´t blankt sticka fram i högen av all bråte hos en försäljare...En trehjuling! ICQ/ag Himmel o p-kaka!  Den där blir nog skapligt läcker om man stukar till den lite,tänkte jag i mitt inte så stilla sinne...Efter den obligatoriska prutningen så var den min,ja eller dotterns då ICQ/ad Jag ber om ursäkt för suddig bild,men håll till godo ICQ/ab

Post's attachments

trehjuling.jpg, 60.52 kb, 778 x 584
trehjuling.jpg 60.52 kb, 196 downloads since 2011-11-14 

Typ1-66   Typ1-69