Härligt bra jobbat gubbe
Halverade tiden och utan blodvite, ömma knogar och endast lite varm, vänster sida demonterad

På gummit kan man se att kulbultarna fått lite smisk

Hur många cm räknar du med att bussen var sänkt i sommras? Blir det droppspindlar nästa säsong och var i så fall beställer du dom?
Hur många cm räknar du med att bussen var sänkt i sommras? Blir det droppspindlar nästa säsong och var i så fall beställer du dom?
Tja, är inte en buss ca 171/172 orginalhög? och jag har för mig jag var nere på 160 eller 161 så jag kostar på droppspindlar från UK för att få ner dom sista centimetrarna så jag får vara med i slammningsklubben
Då jag inte vet hur sänksatserna sitter så finns risken att det blir för lågt
Svar kommer förhoppningsvis inom några dagar 
Hazze skrev:Hur många cm räknar du med att bussen var sänkt i sommras? Blir det droppspindlar nästa säsong och var i så fall beställer du dom?
Tja, är inte en buss ca 171/172 orginalhög? och jag har för mig jag var nere på 160 eller 161 så jag kostar på droppspindlar från UK för att få ner dom sista centimetrarna så jag får vara med i slammningsklubben
Då jag inte vet hur sänksatserna sitter så finns risken att det blir för lågt
![]()
Svar kommer förhoppningsvis inom några dagar
De kan aldrig bli för lågt 
Om inte annat är det bra för kullederna 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Har du beställt spindlar från Transporterhaus?!
Har du beställt spindlar från Transporterhaus?!
jupp, kulbultarna mådde nog sådär och jag ville ner nån centimeter till... valde mellan lite olika alternativ men då jag är kass på att skruva så fick jag pynta lite och får förhoppningsvis dit skiten utan allt för mycket hjälp
Barken: jo om man inte kan ta sig från a till b
Johan W: ja tittar man på gummit på dom gamla så är alla rätt illa tilltygade så borde kulbultarna fått ta lite stryk 
Nisse skrev:Har du beställt spindlar från Transporterhaus?!
jupp, kulbultarna mådde nog sådär och jag ville ner nån centimeter till... valde mellan lite olika alternativ men då jag är kass på att skruva så fick jag pynta lite och får förhoppningsvis dit skiten utan allt för mycket hjälp
Jag tänkte likadant!
Har du fått hem dina än?
Mina kommer nog nästa vecka...
Drämde till med justerbara svärd också... 
GB skrev:Nisse skrev:Har du beställt spindlar från Transporterhaus?!
Jag tänkte likadant!
Har du fått hem dina än?
Mina kommer nog nästa vecka...Drämde till med justerbara svärd också...
Nisse det är dax att du lägger upp en projekt tråd tycker jag, det är lite väl hemligt
typ2 65, 75 typ3 62 typ4 73
Och husvagn 65.
211 2011-11-13 15:42:05 Senaste redigerad av Franke (2011-11-13 23:43:55)
Jag vill minnas att dropplistmåttet fram mätt från centrum på hjulen var 172cm på min buss. På dubbelhytten är måttet 174cm men då är det punka bak, så förmodligen blir det ett annat mått när man har fyllda däck runt om.
Ca 153-154cm i dropplistmått fram funkar i stort sett över alla fartgupp här i stan med min buss utan problem. Kollar man Hebsters cad ritningar så skiljer markfrigången 37,1mm mellan split och bayframvagn. Så i teorin innebär det att du kan köra med ett dropplistmått på ca 156cm-157 utan större problem.
Och med tanke på att jag har minst ett fartgupp för att ens komma hemifrån plus alla andra i stan så är det positivt att komma över dom 
var köper man bra och prisvärda droppspindlar till bay? Hur mycket behöver man korta framvagnen om man ska köra med droppspindlar?
var köper man bra och prisvärda droppspindlar till bay? Hur mycket behöver man korta framvagnen om man ska köra med droppspindlar?
Jag köpte från Transporterhaus i UK, dyra men dessa är inte svetsade, kulbultarna sitter åt "fel" håll och bygger ej utåt så du behöver inte ha kortad framvagn, även bärarmar med kulbultar följer med, T2D i UK säljer också dessa. Wagenwest i USA har ihopsvetsade spindlar som bygger lite utåt osäker hur mycket.
Kan även tillägga att man får skicka in sina original spindlar som de betalar 100pund för, men gissar frakten kostar ganska samma eftersom de väger en hel del.
Står lite still... var ut en sväng och tänkte göra ett ryck men ibland finns inte orken där och minsta lilla motgång gör att man ger upp och det slutade med att jag satt och plockade småsten ur ett par däck
Har alla fall satt framdäcken bak och fixat nya däck fram.. alltid nått

En fantastisk lösning så man kan ligga under bilen och slippa krypa omkring själv, bara att rulla runt bilen, tack Macke för tipset

Haha ja kanske så länge man inte är under, men inte helt att lita på 
typ2 65, 75 typ3 62 typ4 73
Och husvagn 65.
GB: du får ta och erkänna att du blivit torsk på offroad-bussar och nu har höjt din så att det går att få in en kontorsstol under den...
GW.P
Macke: det nya måttet att rikta in sig på, kontorsstol
vw raggarn: 
Står lite still... var ut en sväng och tänkte göra ett ryck men ibland finns inte orken där och minsta lilla motgång gör att man ger upp och det slutade med att jag satt och plockade småsten ur ett par däck
haha men någon måste ju göra det också.. dom plockar inte bort sig själv..
Ibland kan det vara skönt att bara gå till garaget och strosa runt och inte göra så mycket.. 
- Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74 Typ 1 Shorty -65
GB skrev:Står lite still... var ut en sväng och tänkte göra ett ryck men ibland finns inte orken där och minsta lilla motgång gör att man ger upp och det slutade med att jag satt och plockade småsten ur ett par däck
Ibland kan det vara skönt att bara gå till garaget och strosa runt och inte göra så mycket..
Precis! Jag var ute i garaget idag, pillade lite med rattstången (det där lät fan inte bra...) och gjorde lite småfix. GustaF kom förbi och vi surrade lite, bara gick runt och spanade... sån't räknas också! 
opec skrev:GB skrev:Står lite still... var ut en sväng och tänkte göra ett ryck men ibland finns inte orken där och minsta lilla motgång gör att man ger upp och det slutade med att jag satt och plockade småsten ur ett par däck
Ibland kan det vara skönt att bara gå till garaget och strosa runt och inte göra så mycket..Precis! Jag var ute i garaget idag, pillade lite med rattstången (det där lät fan inte bra...) och gjorde lite småfix. GustaF kom förbi och vi surrade lite, bara gick runt och spanade... sån't räknas också!
Absolut, skönt att höra att det är ok 
goopher skrev:opec skrev:haha men någon måste ju göra det också.. dom plockar inte bort sig själv..
Ibland kan det vara skönt att bara gå till garaget och strosa runt och inte göra så mycket..Precis! Jag var ute i garaget idag, pillade lite med rattstången (det där lät fan inte bra...) och gjorde lite småfix. GustaF kom förbi och vi surrade lite, bara gick runt och spanade... sån't räknas också!
Absolut, skönt att höra att det är ok
Ibland är det till och med OK att inte gå ut i garaget alls,utan bara fundera... 
late,
in love,
and a little drunk..
Hur många bilar har man inte renoverat tankeledes genom åren....? 
KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70 (Volvo PV -57)