1

Hej

Tar tacksamt i mot tips på hur jag på bästa sättet skall få min dh 89 att rulla igen. någon har stulit samtliga nycklar. Kan man göra nya utan att ha originalet? Finns det något nr eller liknande för att ta med till lås firman. Eller måste man byta samtliga lås i bilen? Någon som har något till salu kanske.

2 Senaste redigerad av Torpa (2011-11-06 23:43:22)

Gå till en vw verkstad ta med ditt reg,bevis så kan de ta fram nyckel till dig. Fick göra så själv en gång.
Fast du får den inte på en gång utan de får beställa.
Ta med dig körkortet också så att du kan visa att det är du som är rätt ägare.

1500 Variant -63
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(

3

Tack för tipset. Tyvärr var den för gammal så jag måste ha nyckel nr surt. Han tyckte att jag skulle köpa ett nytt tändningslås. Tydligen kan man bygga om låsen i dörrarna så den nya nyckeln passar. Någon som provat?

4

Det borde finnas ett nummer på låskolven i dörrarna och då kan nog en låssmed fixa fram nycklar till dig. Jag fick hjälp med nycklar till en -55 på det viset en gång för länge sedan.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

5

För mig ja har läst om någon som förde över de gamla stiften till en ny låskolv. Ska kolla runt lite. Återkommer när ja hittat sidan.

// Stoffe // Camp bay 72 AKA Dr Cox
Ragtop 60 No name

6

Att plocka om ett lås är inte så märkvärdigt bara man är noggran. Jag har gjort det både på min folka och på en Opel morsan hade.

Jag tror fortfarande att han kan få nya nycklar gjorda men han kanske inte vill ha samma som förut nu när nycklarna är på vift.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

7

Smidiga smeden skrev:

Tack för tipset. Tyvärr var den för gammal så jag måste ha nyckel nr surt. Han tyckte att jag skulle köpa ett nytt tändningslås. Tydligen kan man bygga om låsen i dörrarna så den nya nyckeln passar. Någon som provat?

Ajdå trist, men den jag fixade ny nyckel till var en eh-86 fast det var ju ett par år sen de kanske hade bättre koll på sånt då

1500 Variant -63
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(

8

ratt lås o hela hållaren är golf2 c.s.p kanske har

,ghia-65a ?, vw dragster old style ,vw p-38 dropp tank special under byggnad ,the beast buggy,

9

Det blir till att skaffa ett nytt tändningslås och se om det går att bygga om dörrlåsen. Ett nytt kostar typ 600 är det någon som har ett liggande så är jag spekulant.

10

Dörrlåsen är enkla att villa om, din VW handlare borde ha ett sortiment med villor kvar sen den gamla goda tiden. Vet att vi har en ask liggandes kvar på jobbet iaf. Alternativet är att stoppa i din nya nyckel och slipa ner dom villor som sticker upp, blir ju inte lika bra men får man inte tag i villor så.

T1 -68 Råttig men rolig, motor från Yamaha R1, T1 -53
T1 60-tal fejksoltakare, projekt. T1 -63. T1 -56

11

Gå bara till en riktig låsfirma.
I Helsingborg har vi en tex en firma som heter Öberg´s nycklar.
Dom har hjälpt mej 2 gånger utan problem med nycklar till dessa bilar.
Jag tog med mej låsen och på 10 minuter hade dom gjort en nyckel.
Pris 100:-

Med vänlig hälsning Patrik

Typ 1 = Mars-1949 Export, November-1950, April-1952, Mars-1953, September-1953, Februari-1954, Februari-1955, Juni 1955, Augusti-1955, November-1955 standard, September-1956, Januari-1957, December-1957 cab, Augusti-1963 cab.

12

Är det någon som vet någon i gbg eller alingsås som bygger om lås så är jag mkt tacksam!
Har skaffat nytt tändningslås men har ej nyckel till dörrarna.

13

Hittar du ingen i Göteborg så skicka ett handtag till mej så ordnar jag det åt dej.

Med vänlig hälsning Patrik

Typ 1 = Mars-1949 Export, November-1950, April-1952, Mars-1953, September-1953, Februari-1954, Februari-1955, Juni 1955, Augusti-1955, November-1955 standard, September-1956, Januari-1957, December-1957 cab, Augusti-1963 cab.