1

Denna trevliga utgåva från Classic Motor damp ner i brevinkastet härom dagen. Jag blev först lite förbryllad för jag prenumererar inte på tidningen, men iom att den låg i en plastficka slog det mig snart att det nog är en vänlig granne som känner till min hobby och ville dela med sig av lektyren, den verkar vara "läst" en gång redan. Misstänker att det är samma granne som gav mig en leksaksmodell av en pickup i somras. Hans hobby är "Lambretta" och det verkar som han tycker det är kul med en till motorintresserad på gården. Men det jag undrar är, när kom detta "Album"? Jag kan iaf inte hitta ett publiceringsdatum någonstans.

Har hittills bara bläddrat snabbt igenom det, men ska läsa den grundligt.

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

2

Ja, det kom väl i tisdags tror jag. Innehållet är avhandlat på annan plats här på forumet...en del av det.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

3

för oss som prenumererar kom den häromdagen.. vet inte om det hunnit ut i handeln än.
snart i var (vw ägares)famn ICQ/ag

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

4

trevliga grannar! min classic kommer av någon outgrundlig anledning tillsammans med morgontidningen så jag kom av flera anledningar senare till jobbet i tisdags (varav classic inte var den främsta iofs men bidragande till något längre frukostläsning) ICQ/ad

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

5

Ahh intressant! Såpass färskt alltså? Om det är grannen jag misstänker så är han Taxichaffis, kanske har haft mycket tid att läsa i bilen? Hur som helst, rolig "gåva"!  ICQ/ab

6

Och allas vår Majonnäskung 50Split är väl med i reportage ,har jag hört ryktas.. ?  ICQ/ad

You´ll never know...

7

Fick tidning jag med idag från min gamla lagerchef, han kom och hälsade på idag .

Den gula buggy typ sån byggde jag coh en lika dan bild har jag med nån stans..

Sladda runt i en grusgrop de va tider det, 16 år gammal (1982) 29år sen !! Oj va tiden går  ICQ/ab

Har ingen bug, inte ens en Meanbug. Men jag har kalsonger. Boxer ville jag ha..........

8

Här är ett kort från när classic motors utsända frilansande fotograf fotar majonnäsbussen.

http://50split.files.wordpress.com/2011/11/dsc_0002.jpg

En bild till finns på bloggen.

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

9

Trevligt reportage om dig å din buss.

Även Halmstad luftkuhlers och henkes pickis kom med i tidningen

Mkt trevligt special nr, somnade med den i famnen igårkväll och drömde om schiwenwagens, romtesch mm

Medlem i Halmstad Luftkühlers

10

Ja Danne, hittills var nog reportaget om din buss roligast att läsa för en bussnörd som mig. Vill inte förringa några andras insatser, Janlövs husvagn är ball den också och historien om Volkswagens födelse är ju alltid lika underhållande, men OP-bussen är ett veritabelt unikum, jag skulle aldrig släppa taget. Men vad skulle man göra med en sån vagn? En i-och-urtagbar campinginredning för att öka på användbarheten? Eller kör man den som den är bara för att man inte vet/vågar bättre?

Grattis till en fin vagn! ICQ/ab

Goran: Fattade inte riktigt att Henkes pickis var klar "redan". Skippade ju förra BR och har väl bara läst början på projekttråden hos MB. Vet att BoH som sålde den, dömde ut den som "dålig", det är ett bra jobb som gjorts!  ICQ/ab

11

Tack Kee! Hade jag vetat mera om historiken/ tillverkarna hade det kommit med! Jag fick själv korr läsa texten, så att så få grodor som möjligt skulle komma med.

Det går tyvärr inte göra något lämpligt campinginterior, då kylgrejjorna tar så specifik plats i bussen.... Jag har kapat hål i mellanväggarna för att kunna sova i den, och sover gör man bra, men jag har problem att ta mig till och från sängen.... Inte fem stjärnig buss att sova i, men förmodligen den svalaste att sova i ICQ/ag

Jag är evigt tacksam att jag fick den stora äran att få köpa bussen, den är ytterst unik, och med all bakgrundshistorik "provinsens" som de kallar det på antikrundan, så blir bussen bara roligare att äga.

Om någon har fäste i vwhk så skulle jag gärna vilja veta hur leveranskortet på denna buss ser ut.

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

12

Fick idag bekräftat att det var nämnde taxichaffis till granne som donerat blaskan till mig. Kom ut på gården på väg till jobbet i förmiddags och han stod på balkongen och rökte. Jag tackade ju såklart artigt för gåvan! Kul med god grannsämja i en annars karg och kall vinterstorstad.  ICQ/ab

13

Läge att bjuda på en calvados kanske.. ? ICQ/ad  " Ska´ru ha en stänkare ? "

You´ll never know...