1

Någon som har en dörr över?
En blå (sea blue) högerdörr från -64.
Skick är rätt ointressant.

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

2

Ursäkta om jag petar i din tråd - men jag tror att det bara är 60-64 som gäller i så fall. Tidigare dörrar hade väl ett annat dörrhandtag med bara en infästning i plåten, medan de senare hade två. Hursomhelst, om den inte måste vara just seeblau kan jag nog hjälpa dig - har en gulfblå dörr från 63 som är i OK skick. Ring om det är intressant, 073-9847436

"Daddy Cool"

3

Det är lugnt Jonas.
Du har såklart rätt i att det skiljer på dörrhandtagen. Men ibland har man inte råd att va kräsen. ICQ/ab
Kruxet med dig är ju att du bor så förbenat långt bort.

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

4

Sant. Vi kan hålla det öppet - hittar du ingen annan så kan vi försöka lösa någon transport. Kanske någon som ska åka och kan ta med den. Hör av dig bara, den kommer finnas kvar.

"Daddy Cool"

5

Jag kan se vad mine dörrar som jag har till och stå är for årsmodell, vart bor du?

Vw typ1 55,Vw typ1 56 fd callooker(SÅLD), Vw typ1 57 ladugårdsfynd från Nässjö (såld), Vw typ1 57 Öfund ifrån Samsö (DK) 4200 mil, Vw typ1 61,  Vw golf I Öfund ifrån Samsö (DK) 1720mil (såld), vw typ2 t2 71 högtak(såld)

6

Helsingborg.
Hmm, trodde det stod vid mitt namn.. Får fixa det.

7

Jag ska till Sverige i augusti formentlig, så jag hittar ut av vad som jag har, och kontakter dej,,.. Kommer rakt forbi Helsingborg når det är

Vw typ1 55,Vw typ1 56 fd callooker(SÅLD), Vw typ1 57 ladugårdsfynd från Nässjö (såld), Vw typ1 57 Öfund ifrån Samsö (DK) 4200 mil, Vw typ1 61,  Vw golf I Öfund ifrån Samsö (DK) 1720mil (såld), vw typ2 t2 71 högtak(såld)

8

I augusti? ICQ/ag
Får nog ta och hitta en dörr innan dess. ICQ/ad

9

Du ska väl till Småland i April också?

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

10

Vet inte vart augusti kom ifrån.. Februar skulle det ha värt... Jag var på job da jag skrev, och sov nok lite.. Men också marts/april till Småland. Korrekt... Gerne 2 gange minimum, 1 for at kigge og 1 for at købe.
Men Februar först....

11

Låter ju bra.
Kolla upp vad det är för någon du har.

12

Skulle det kunna passa med en sån här? duger den så är den din för 200 spänn

http://i51.tinypic.com/1hrqev.jpg

http://i52.tinypic.com/119y1l1.jpg

--- Man ska inte ha ihjäl mer människor än man orkar äta upp ---

13

Tack Greven, skönt skick men galen färg.

Hur går det för Hamse förresten?
Hittat dörr i gömmorna och kommit fram till när det ska resas till Sverige?

14 Senaste redigerad av Mats W (2011-02-08 12:21:58)

Du har mail, Greven ICQ/ab

Edit: din mail funkar inte (?) "Failed; 5.5.0 (other or undefined protocol status)" Default/hmm

.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

15

Om ingen vill köpa denna så gör jag gärna det.

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

16 Senaste redigerad av hamsedk (2011-02-08 18:52:21)

J:son. Hade glömt bort det, men startet av näste vecka tager jag ett par kort på vad som jag har. Forlåt ... ICQ/ad

17

Hej, jag var och se i garaget idag, .. det är tyvärr 68- dörrar i blå och röde 65... Beklager ICQ/ac

18

Okej. Tack ändå.  ICQ/ac

19

Har varit och kollat i mitt förråd och jag har en mörkgrå högerdörr från en 63. Det är lite ytrost i nederkant och ena gångjärnet har kärvat ihop. Sen är den helt rensad på rutor, lås och handtag. Är det intressant?

20

Inte ointressant.
Men att det ska va så svårt att hitta en blå dörr.  ICQ/an

Det ser ut som du bor långt bort i stan dock.
Pris?

21

Bor 3mil från Umeå så det är ju ännu längre bort än Goopher ICQ/ab
Den stod lite dåligt till så jag kom inte åt att fota. Pris kommer vi nog överens om?

Har också ett par blå dörrar från en 58-59 men dom är rätt kexiga i nederkant ( hänger knappt ihop) och står så till att jag inte kan få fram dom innan snön är borta.

22

Greven skrev:

Skulle det kunna passa med en sån här? duger den så är den din för 200 spänn

http://i51.tinypic.com/1hrqev.jpg

http://i52.tinypic.com/119y1l1.jpg

Har du denna kvar? Köper den gärna av dig.

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

23

Hej
Jag har en blå dörr, jag tror det är en seablau och att den ska vara höger, dock sitter jag i en fjällstuga i Jämtland för tillfället men jag kan kolla när jag kommer hem på torsdag. //gusten

24

Åååhh.. Jag håller tummar och tår.
ICQ/ab

25

j:son skrev:

Åååhh.. Jag håller tummar och tår.
ICQ/ab

Nu vet jag att det är en högerdörr och jag TROR att den är seablau, f-n jag tycker det är lite svårt att se. jag har varit ute och kikat lite bilder på nätet för att jämföra seablau och gulfblau(det är väl den andra blåa tidigt 60-tal och som det ev. skulle kunna vara om jag har förstått rätt). Gulfblau ser alltför gul ut och lite ljusare och detta gör att jag TROR det är en seablau. Jag ska försöka få iväg en bild så kan du se själv, kommer under kvällen.