Man blir llllite avis...eller nej, glad för Antons skull som fått tag på ett drömprojekt
Blir säkert ,precis som bussen GRYM
Skall följas 
52 2011-11-16 21:09:22 Senaste redigerad av anton_e (2011-11-16 21:26:51)
Urk vad lite garagetid det blir. På tisdag nästa vecka ska jag flytta bussen och ev porschen till ett större garage. Det är 120 kvadrat som ska delas med en panelbuss, en saab 2-takt och två snöskotrar).
Slipade huven, fronten och andra skärmen plåtren idag, grundat med epoxy. Huvva vad fronten är dålig på sina ställen, speciellt vänstra sidan. Synd att man inte är utbildad plåtslagare...
Bättre med en bild för mycket än en för lite..!?

tycker inte den ser så dålig ut.. lite knölig . men synns ju ingen större rost så.... men så är den inte helt purfärsk heller... de fixar du!! nemas problemas.. 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Härligt!!!
Det där blir bra!

Ball!
Ball!
Svarta 5,5-tums 356-fälgar är helt klart underskattat. Två tummar upp på det.
Instagram: Luftkyld
I garaget:
Porsche 356C - inte helt original
RPB GT - liten och tuff

Mer inspiration 
När jag tittade in i Porschen för första gången så la jag märke till högtalarna som sitter fram på vardera sida. Tanken slog mig att de var något som någon bondläpp monterat in på senare dagar. Ikväll snubblade jag över den här bilden
Extrautrustning från fabriken, tycker de är slående lika de högtalare som sitter i min!?
Högtalar-hål blev standard på bilarna i och med A-modellen, då man övergick till den "nya" instrumentbrädan som inte hade centrummonterad radio med inbyggd högtalare. Det som är lite skumt är att din bil borde ha haft ovala hål och inte runda. De runda hålen introducerades nämligen i och med C-modellen, om man får tro min litteratur. Men skit i det nu och ut i garaget med dig! 
Anton... nu jävlar: http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ … id=1187756
Jag hittade åt emblemen till baken på Porschen igår. Skoj! Men det som slog mig var att emblemet säger 1600 och kollar jag upp numret på motorn så säger det att motorn är en 1600 S och 616/2 T5 och ska sitta på en 1960's 356. Det finns ju 1600 S emblem också? Satt dessa bara på vissa årsmodeller?

Är inte skillnaden mellan S och Super ungefär 15 hästar, från S=75 till Super = 90?
Jag vet inte, men Super = 90 hästar, och det har du inte.
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden
Det finns ju 1600, 1600 super och 1600 super 90
Men som du säger mittmodellen har 75 hk och super 90 - 90 hk
Vilken motor satte i Porsche 912?
Dags för dagens nörderi
1960 fanns det fyra motoralternativ till 356an, 60-hästars (Die Dame), 75-hästars (S-motorn), Super 90 (90 hästar) och Carreran (110 alt 115 hästar). Alla hade olika emblem på bakstammen och för att förvirra ytterligare så byttes emblemen för samma motoralternativ över åren.
1960 hette 356-modellen internt T5 (tillverkades 1960-62) och de hade följande emblem. 60-hästarsmotorn hade emblemet "1600", 75-hästars "1600 Super", Super 90-motorn hade emblemet "Super 90" och Carrerorna hade emblemet "Carrera".
I nästa version T6 av B-modellen (1962-63) så var emblemen "60", "S", "Super 90" och "Carrera 2" och för C-modellen (1964 & 1965 + tio stycken polisbilar till Holländska trafikpolisen tillverkade 1966 - de ville ha cabbar och 9-seriens Targa fanns ännu inte i produktion) så fanns emblemen "C" för 75-hästars motorn och "SC" för en upptrimmad S90-motor som nu hade 95-hästar.
Porsche 912 hade i princip en SC-motor med sänkt komp för mjukare gång och då var hästkrafterna, åtminstone officiellt nere på 90 hästar igen.
Men för att göra en lång historia kort så ska det stå "1600 Super" bak på din bil Anton och den ska ha en 75-hästare.
Instagram: Luftkyld
I garaget:
Porsche 356C - inte helt original
RPB GT - liten och tuff

Sådär! Nu är Porschen upphissad på pallbockar, det händer inte så jäkla mycket här annars. Jag har börjat måla rostätare på underredet för att få bort ytrosten. Hittar en del ful-lagningar som får ses över senare. Fick annars tag på 2 fälgar tidigare i veckan så nu har jag äntligen en hel uppsättning original stål. Dessa kommer att blästras och lackas svarta. Fronten är ju som ni sett dålig men oräddbar är den väl inte eller jo det är den fan. Så en ny kommer att beställas till veckan. Tack vare tips från goopher har jag kunnat jämföra de flesta porsche-plåt-leverantörna på marknaden och hittat en som verkar bra. Det skiljer en hel del i pris och framförallt när det kommer till frakt. En firma jag var i kontakt med skulle de ha 420 dollar. Samma plåt skickas från en firma i europa för 30 euro. Skiljer alltså ca 2500 kr! Totalt tror jag fronten landar på 800 euro 
Har egentligen lovat mig själv och sambon att göra klart bussen först men det är svårt att hålla fingrarna i styr..
En Porsche är ju alltid en Porsche. Fortsätt! 

Det damp ned ett trevligt paket på posten idag 
Nice!
Förstår fortfarande inte varför du ska ha en ny front om du ska köra en outlaw, men du kanske har steppat upp till nästa nivå och skippar outlaw köret?
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden
Kul projekt men ligger inte denna tråd under fel kategori? 
Förstår fortfarande inte varför du ska ha en ny front om du ska köra en outlaw, men du kanske har steppat upp till nästa nivå och skippar outlaw köret?
Det är väl det som är outlaw med lite klass.
Att åka med en dålig front är väl aldrig schysst oberoende på stuk.