1

Såg häromveckan en helelektronisk 6 + 12 V laddare med avsulfateringsfunktion för 200 pix när jag var in på Lidl, hann inte kolla alls noga på den då sambo och barn väntade utanför och jag bara skulle in och köpa nåt jag inte ens minns vad det var...  Nån som har använt denna och vet om den är bra?

Jag har CTEK's 6a och 12a, men 6an är inte nog kraftig tycker jag utan jag får köra med en gammal laddare där som komplettering... Så skulle behöva en bra kombi 6+12 laddare...

Jag brukar inte handla på Lidl och har inget ärende dit så om nån vet ngt mera om denna säg gärna till så jag vet om det är värt besväret att åka dit...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

2

Var det förra veckan har de troligtvis redan avslutat kampanjen, de brukar köra veckovis. Vill minnas att Frederik tipsade om detta förut också, jag drar slutsatsen att produkten återkommer med glesa intervaller.

För övrigt finns det nu en laddare med rekonditionerningsfunktion hos Biltema, bara det att den kostar 599kr. Men den har prestanda som motsvarar långt dyrare C-tek.

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

3

och troligtvis kvalite därefter! man får vad man betalar för  ICQ/ad

militärhistoriskt intresserad och samlare av svensk militaria t o m 1945. har du nåt? pm:a!

4

Hej. Köpte en sådan laddare i höstas. Den klarar av någon anledning inte av att ladda upp ett helt tomt batteri. Kanske mitt 12V är kass och den felutlöser. Det den klarar bra är i alla fall att håll laddningen på batterier. Jag har använt den nästan konstant sedan Nov, och inga problem. Kvalitén på laddaren är den överraskande bra. Känns stabilare än C-tec. Sammanfattat får man en bra stöduppladdare för 6 och 12V, för 199kr. Kan inte begära så mycket för de pengarna.

5

såg den i helgen så antingen är det förra eller denna veckas...

CTEKs 6voltare kan ju heller inte ladda tomt batteri, är min bedömning iallafall... jag har kört gammal trafo-laddare eller ett labbagg för att ladda helslut batterier, har ett "bra" 6v och 2st halvkass, men nu har jag ju en 6v bil till på G iom splitprojektet och jag kommer nog bara ha en bil igång i taget pga plats, men OM man nån gång vill köra båda är det inte fel att kunna ladda batterierna, för min erfaranhet är att man om man kör mkt lampor etc och bara kör på träffar etc behöver stödladda under 2-3 veckors uppehåll...  en trafoladdare vågar iallafall inte jag ha på för jämnan, men nu står faktiskt mina ctek på jämnt sen en månad eller två tillbaka, så byter jag mellan 2 olika 12V och 3 olika 6v... Så en till som kan stå på jämt vore bra...

6

Då är Lidl laddaren perfekt! Min har som sagt stått på hela tiden sen Nov så om du har tur får du en från samma batch ICQ/ab
Såg du byggde split. Behöver du delar? Jag har lite grejor liggande. Växelåda, instrument bräda, knappar, vred...lite sånt. Skicket är som det är, det mesta kommer från skogsfynd.

7

Finnfisher skrev:

Då är Lidl laddaren perfekt! Min har som sagt stått på hela tiden sen Nov så om du har tur får du en från samma batch ICQ/ab
Såg du byggde split. Behöver du delar? Jag har lite grejor liggande. Växelåda, instrument bräda, knappar, vred...lite sånt. Skicket är som det är, det mesta kommer från skogsfynd.

Jag har lite jag letar, japp, det vore super!!! vi kan väl mailas, du når mig på johan punkt lundmark punkt home @ gmail    punkt  com  (punkt = . )    detta forums mail kommer tyvärr ej till mig...

bra, jag ska dyka in på Lidl imorr å se om de är kvar...

8

ctek och liknande modeller är inte gjorda för att ladda tomma batterier. är till för underhållsladdning under ickesäsong.  ICQ/ad
tomma laddar man bättre med en traditionell laddare.

militärhistoriskt intresserad och samlare av svensk militaria t o m 1945. har du nåt? pm:a!

9

Hej! Måste bara replikera och säga att Ctek-laddarna som har "Deep cycle"-funktion gör ett otroligt bra och snabbt jobb även med helt urkörda batterier. Har 2 st och blir lika impad varje gång ICQ/ab

"Daddy Cool"

10

Har två st Lidl-laddare som har stått på sen december utan problem.

Per Luthman, Falun
http://perlut.com

11

lidl laddarna var slut iallafall på den butiken jag var in på.
cteks 6v har nästan inga finesser alls, väldigt trist de inte har en riktigt bra 6+12 laddare.