Hej!
På måndag (7/11) tänkte jag besikta min bubbla -61 för första gången på 15 år. Har renoverat nu i ungefär ett år. Kör till carspect i vårby, 08.00 öppnar dom för drive in. Ska vara där då
.
Har lite små grejer kvar att fixa som kommer ordnas i helgen förhoppningsvis

Fetta framvagnen o skruva ut backarna...sen ska du se att det går vägen.
Det blir ingen besiktning imorgon, har tappat bort registreringspapprerna så att man kunde påställa bilen. Har beställt hem nya idag, tar uppemot 5 dagar att få de. 
Mina papper är oxå borta.
Men går att fixa elektroniskt att ställa på bilen.
Kolla runt lite på transportstyrelsen eller vägverket eller vad dom heter nu för tiden.
På något ställe kan man välja att logga in. (tror man måste ha e-leg. jag fixade de genom mitt nordea kort å kortläsare.
Sedan får man upp alla sina bilar å ser om de är körförbud osv.
Samt att man kan ställa på bilarna. Minns inte om man kan ställa av dom oxå.
Det blir ingen besiktning imorgon, har tappat bort registreringspapprerna så att man kunde påställa bilen. Har beställt hem nya idag, tar uppemot 5 dagar att få de.
Har man bara en försäkring (pratar med sitt försäkringsbolag) så får man åka och besiktiga bilen även om den är avställd.
Citroën XM V6 Break -92
Saab 9-3 2.0t Polar -03, Saab 9-3 2.0T Aero -00
Morris 1100 -65
MG 1300 mk2 -70 (rep objekt)
Det är tekniskt omöjligt att trafikförsäkra ett avställt fordon. Detta efter att jag testade detta med Länsförsäkringar 1993 
Det är tekniskt omöjligt att trafikförsäkra ett avställt fordon. Detta efter att jag testade detta med Länsförsäkringar 1993
Jag ringde länsförsäkringar i sommras och berättade att jag skulle besiktiga min då avställda cittra xm och de var inga som helst problem , jag skrev nog lite fel där att det är en trafikförsäkring , men man kan och får teckna någon form av tillfällig trafikförsäkring så man kan köra lagligt till bes och sedan tillbaka hem.
Har gjort det några ggr nu så jag vet att det fungerar.
Citroën XM V6 Break -92
Saab 9-3 2.0t Polar -03, Saab 9-3 2.0T Aero -00
Morris 1100 -65
MG 1300 mk2 -70 (rep objekt)
Jag ska ha bilen påställt hela vintern och köra med.
Snart dags att åka till däckverkstan o få på vinterdäcken.